22kva motora lokal kompanzasyon

kondansatör devreden çıktıktan sonra eğer ona parelel bir yük yoksa, deşarj direnci/bobini bağlamak gerekecektir. Örneğin kompanzasyon panosunda kondansatör devreden çıktığında üzerindeki gerilimi yok etmek ancak deşarj direnciyle/bobiniyle mümkün olacaktır. Çünkü devreden çıktıktan sonra ona parelel bağlı bir yük kalmıyor.

Aynı şekilde eğer verdiğim bağlantı şekliyle değilde, ayrı bir kontaktör ve sigorta üzerinden(sn gezer77'nin verdiği bağlantı şekliyle) kondansatörü devreye alır çıkarırsak yine enerjisini boşaltmak için deşarj direnci/bobini gerekecektir.

verdiğim şekilde bağlantı yapılırsa, ekstra kontaktör, sigorta deşarj direnci kullanımına gerek kalmayacaktır. Çünkü kondansatör enerji kesildikten sonra motor sargıları üzerinden enerjisini boşaltacaktır.

Gözden kaçırdığım bir husus var mı bilemiyorum?

saygılar...
arkadaşım gözden kaçırdığın husus motorun 5-6saniyede kondansatör deşarj olmadan devreye girmesi. kondansatö deşarj direnciyle 1.5 dakikada deşarj olur.deşarj bobini olsaydı 1 saniyede kondansatör deşarj olacaktı.
kolay gelsin
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Verdiğim bağlantıda cihazın tamamına ait şema var buraya nasıl kopyalanır bilemedim. Tek tristör çıkışı ile yapılıyor, yine akım trafosunu motorun hattına koyarak sıfır akım devreye girişini sağlıyoruz. Maliyet belirtmek için kvar değeri belirlemek gerek, tristör seçimi ve akım sınırlama elemanı vs seçimi buna göre yapılıp fiyatlandırılacaktır. Bir pakethalinde sunulur, son derecede kolay bağlanır.

http://www.karmetmakina.com.tr/download/Karmet_brosur.pdf

bağlantı şekli ve maliyeti hakkında bilgi verirmisiniz?
 
arkadaşlar,
verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşşekür ederim.

her motor için 15 kvar kondansatör kullandım.kondansatör kontaktörleri motor güç kontaktörü yardımcı kontağından start alıyor.ayrı bir kontaktör ile kondansatörlere paralel entes du-3 bağladım.kondansatör enerjisi kesildiğinde deşarj için direnç/ bobin devreye giriyor.şu an indüktif reaktif %10 gidiyor oldukça iyi.çalışma öncesinde %23 civarındaydı.

kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,253
Mesajlar
916,237
Kullanıcılar
450,072
Son üye
metin ersoz

Yeni konular

Geri
Üst