22kva motora lokal kompanzasyon

kondansatör devreden çıktıktan sonra eğer ona parelel bir yük yoksa, deşarj direnci/bobini bağlamak gerekecektir. Örneğin kompanzasyon panosunda kondansatör devreden çıktığında üzerindeki gerilimi yok etmek ancak deşarj direnciyle/bobiniyle mümkün olacaktır. Çünkü devreden çıktıktan sonra ona parelel bağlı bir yük kalmıyor.

Aynı şekilde eğer verdiğim bağlantı şekliyle değilde, ayrı bir kontaktör ve sigorta üzerinden(sn gezer77'nin verdiği bağlantı şekliyle) kondansatörü devreye alır çıkarırsak yine enerjisini boşaltmak için deşarj direnci/bobini gerekecektir.

verdiğim şekilde bağlantı yapılırsa, ekstra kontaktör, sigorta deşarj direnci kullanımına gerek kalmayacaktır. Çünkü kondansatör enerji kesildikten sonra motor sargıları üzerinden enerjisini boşaltacaktır.

Gözden kaçırdığım bir husus var mı bilemiyorum?

saygılar...
arkadaşım gözden kaçırdığın husus motorun 5-6saniyede kondansatör deşarj olmadan devreye girmesi. kondansatö deşarj direnciyle 1.5 dakikada deşarj olur.deşarj bobini olsaydı 1 saniyede kondansatör deşarj olacaktı.
kolay gelsin
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Verdiğim bağlantıda cihazın tamamına ait şema var buraya nasıl kopyalanır bilemedim. Tek tristör çıkışı ile yapılıyor, yine akım trafosunu motorun hattına koyarak sıfır akım devreye girişini sağlıyoruz. Maliyet belirtmek için kvar değeri belirlemek gerek, tristör seçimi ve akım sınırlama elemanı vs seçimi buna göre yapılıp fiyatlandırılacaktır. Bir pakethalinde sunulur, son derecede kolay bağlanır.

http://www.karmetmakina.com.tr/download/Karmet_brosur.pdf

bağlantı şekli ve maliyeti hakkında bilgi verirmisiniz?
 
arkadaşlar,
verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşşekür ederim.

her motor için 15 kvar kondansatör kullandım.kondansatör kontaktörleri motor güç kontaktörü yardımcı kontağından start alıyor.ayrı bir kontaktör ile kondansatörlere paralel entes du-3 bağladım.kondansatör enerjisi kesildiğinde deşarj için direnç/ bobin devreye giriyor.şu an indüktif reaktif %10 gidiyor oldukça iyi.çalışma öncesinde %23 civarındaydı.

kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,360
Mesajlar
917,020
Kullanıcılar
450,231
Son üye
matrix96

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst