Kumanda devresi

medikal gaz tesisatında.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
yani kardeşim mevzu şu;biz hastanelere medikal gaz tesisatı çekiyoruz.öksijen basınçlı hava narkoz yani bayıltma gazı çekiyoruz.bu tesisatın bir santral odası oluyor motorlar ordan bütün binaya hava akışını sağlıyor.o yüzden bu önemli birşey motorların durmaması gerekiyor sürekli hava ihtiyacını gidermesi gerekiyor.yani hiçbirşeyin manuel olmaması gerekiyor herşey pano üzerinde olması lazım.
 
sayın genç79 bende senin için gerekli devreyi çizdim fakat biraz geç kalmışım heralde. umarım oktays arkadaşın şeması ile işini görmüşsündür. selametle[


mustafa kardeşim sende gönder istersen ikiside olsun bende.bekliyorum.


genç79 şemanı jpg formatında hazırladım, ama nedense bir türlü mesaja ekleyemedim. yukarıda fax numaran var ama benim fax gönderme imkanım zayıf. lütfen mesaja dosya eklemeyi bana anlatabilirmi ?
 
Arkadaşım şimdi sizin sisteminizdeki hava tankına bağlı bir basınç şalteri var o şalter
tankın içindeki hava azaldığında motoru devreye sokuyor ve istenilen hava basıncı sağlanınca da motoru devreden çıkıyor fakat bazı durumlarda hava yoğun kullanılıyor ve devredeki tek motor istenilen hava basıncını üretemiyor ve siz o anda yedek motoru otomatik olarak devreye almak istiyorsunuz istediğiniz şey bumudur
 
Arkadaşım tankın içindeki hava azaldığında devreye giren motor istenilen hava basıncını
KAÇ ZAMAN SÜREDE DOLUYOR? ilk önce onun tesbitini yapmak lazım yani motor devreye girdikten kaç dakika sonra sonra basınç şalteri tarafından devreden çıkarılıyor mesela tank da ki basınç azaldı ve 1.motor devreye girdi ve 5 dakika içerisinde tankın içine havayı doldurdu ve basınç şalteri tarafından devreden çıkarıldı işte bu 5 dakika tankın NORMAL ŞARTLAR ALTINDA dolum süresidir.Fakat öyle bir durum oluyor ki sitemde dediğiniz gibi hava yoğun olarak kullanılıyor ve hava tüketimi normalin üzerine çıkıyor bu durumda da devrede ki tek motor İhtiyaç olan hava basıncını üretmek için devamlı devrede kalıyor yani normal şartlar altında 5 dakika da tankı doldurup devreden çıkması gereken motor tankın içindeki hava istenilen seviyeye ulaşmadığı için devamlı devrede kalıyor .Motorun normalin üzerinde devrede kalması sistemde havanın yoğun kullanılmasını göstermektedir bu durumda da tek motor istenilen havayı dediğiniz gibi karşılayamamaktadır ve otomatik olarak yedek motorun devreye girmesi gerekmektedir ve bu işlem kumanda sisteminde yapılacak bir iki revizyonla mümkündür.Yukarıda yaptığım açıklamalı tesbit size göre olumlu ise anlattığım devrenin çizimini istediğiniz takdirde size gönderebilirim.
SAYGILARIMLA.
 
evet oktay kardeşim aynen öyle.normal şartlarda 3 bilemedin 5 dakika sürüyor tankı doldurması.bu süre motorun ve tankın hacmine göre değişebilir.yani örnek verirsek motor 3 dakika çalışıyor ama aşırı kullanım olduğundan tank dolmuyor dolayısıyla röle çıkışını kesmiyor motor uzun bir süre çalışıyor işte o zaman diğer motoru devreye sokabiliriz.


kafanı karıştırmıyım kardeşim ama bunların arasında sana birşey daha söylüyeyim buda şimdi aklıma geldi hani başka ne yapabiliriz diye düşündüm bu geldi aklıma. benim bildiğim kadarıyla bu motorlara sürekli dur kalk yaptırmak iyi değil diye biliyorum,buna dayanarak birşey düşündüm.bu bana gönderdiğin devre üzerinde konuşalım.basınç şalteri her çıkış verdiğinde motor mesela 10 dakika çalışsın.yani röle çıkışını kesse bile motor bizim verdiğimiz süre kadar çalışsın.bunun amacı atıyorum motor 1 günde 30 sefer dur kalk yapıyorsa bunu 15 e düşürmek bu çalışma süresini uzatırsak o zaman bunu yapabiliriz.hem motorun ömrünüde uzatırız.sen ne diyorsun.
 
oktay kardeşim şu mustafa kardeşimize nasıl yardım edebiliriz devre gönderecek ama mesaja koyamıyormuş.biliyorum sende yapamadın ama bende yapamiyorum o yüzden yardım edemedim.
 
Genç79 kardeşim düşündüğünüz sistem mantıklı ve size gönderdiğim kumanda devresinde
Yapılacak revizyonla mümkündür. Fakat benim aklıma takılan başka bir şey var burada o da şudur;
Şimdi dediğimiz gibi kumanda devresinde yapılacak değişiklikle motoru basınç şalterinden bağımsız ( bağımsız derken basınç şalteri motora sadece start verecek ) 10 dakika çalıştırıp durdurmak mümkün yani basınç şalteri tank da hava azaldığında sadece motoru devreye alacak devreden çıkarma işlemini de zaman rölesi yapacak.Benim kafama takılan 5 dakika da tank dolduğun da tank dolu olduğu halde motorun hala devrede olması yani bir 5 dakika daha devrede kalması bir sakınca yaratır mı? Yaratmayacaksa dediğim gibi mantıklı ve uygulaması yapıldığı takdirde sorunsuz çalışabilecek bir devredir.
 
umarım işinizi görür.
 

Ekli dosyalar

  • LastScan.jpg
    LastScan.jpg
    83.2 KB · Görüntüleme: 30
  • LastScan2.jpg
    LastScan2.jpg
    79.4 KB · Görüntüleme: 21
evet oktay kardeşim aynen öyle.normal şartlarda 3 bilemedin 5 dakika sürüyor tankı doldurması.bu süre motorun ve tankın hacmine göre değişebilir.yani örnek verirsek motor 3 dakika çalışıyor ama aşırı kullanım olduğundan tank dolmuyor dolayısıyla röle çıkışını kesmiyor motor uzun bir süre çalışıyor işte o zaman diğer motoru devreye sokabiliriz.


kafanı karıştırmıyım kardeşim ama bunların arasında sana birşey daha söylüyeyim buda şimdi aklıma geldi hani başka ne yapabiliriz diye düşündüm bu geldi aklıma. benim bildiğim kadarıyla bu motorlara sürekli dur kalk yaptırmak iyi değil diye biliyorum,buna dayanarak birşey düşündüm.bu bana gönderdiğin devre üzerinde konuşalım.basınç şalteri her çıkış verdiğinde motor mesela 10 dakika çalışsın.yani röle çıkışını kesse bile motor bizim verdiğimiz süre kadar çalışsın.bunun amacı atıyorum motor 1 günde 30 sefer dur kalk yapıyorsa bunu 15 e düşürmek bu çalışma süresini uzatırsak o zaman bunu yapabiliriz.hem motorun ömrünüde uzatırız.sen ne diyorsun.



selamünaleyküm. oktay kardeşimede selam. ben burda bişey söylemek istiyorum. ikinci motoru devreye otomatik sokmak için devre istemişsin, ama benim bir alternatif pratik bir tavsiyem var. zaten elinizde işinizi görecek bir devre muvcet değilmi ? (yani yeniden bir devre tasarlamamak için) 1. motorun NO ucundan bir zaman rolesi beslersiniz, (örneğin 10 dk) zaman rolesinin çıkışındanda 2. motorun A1 ucuna köprü yaparsınız. Böylece M1 10 dakikadan uzun çalışacak olursa M2 yardım için devreye edecektir.
selametle.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst