Frenleme direnci kızarıyor?

enerji verir vermez ( Motor çalışmadan)kızarıyorsa; dc bara voltajına maruz kalıyor demektir.... Freni süren (transistor, fet...vs) elemanda problem gözüküyor... Duruş anında kızarsaydı direnç değerlerine bak dicektim...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
"Frenleme direnci, frekans sıfırlandıktan sonra rotor durana kadar motorda üretilen rejeneratif enerjiyi yakmak için kullanılır. " diyor aykanat arkadaşımız. Yani frekans sıfırlandığında sürücüden motor terminaline gelen gerilim de sıfırlanır, ama rotor hemen duramayacağından durana kadar jeneratör gibi davranır, yani rotor manyetik alanı stator terminallerinde gerilim endükler, doğal olarak bu gerilim de sürücüyü etkileyebilir. Söz konusu direnç de bu gerilimi üzerinde ısı olarak tüketir. Ama bu direncin motor hızına veya rotorun durmasına bir katkısı olamaz dolayısıyla buna fren direnci denmesi kavram kargaşasından başka bir şey değildir. Buna rejeneratif enerjiyi tüketen direnç veya başka bir şey diyelim bence.
 
Yunus arkadaşım kullanmış olduğun dirençler pekde güvenli gözükmüyor resimdeki dirençler soğutuculu ısınma problemi yok.
 

Ekli dosyalar

  • 4.JPG
    4.JPG
    633.5 KB · Görüntüleme: 36
Arkadaşlar jeneratif enerji motor durunca ya da sürücü frekansı 0 olunca değil sürücü motoru yavaşlatmak için frekansı düşürmeye başlayınca ortaya çıkar sürücü asenkron motora (PWM) tabanlı sinüs gönderdiği için oluşur. Bilindiği üzere Asenkron motor jeneratör özelliği göstermez. Bu sorun genelde motorun yavaşlamaya karşı zorluk gösterdiğinde ortaya çıkar. Fren direnci bağlanmassa DC bara gerilimi yükselir cihaz korumaya geçer ya da cihaz arızalanır. Fren direnci takma ya da temin etme gecikecekse motor serbes duruş moduna alınmalıdır. Motor kendi kendine daha uzun bir sürede duracaktır. Fren direnci seçiminde sürücü kitapcığı(manueli) nde verilen direnç ve güç değerleri gözönünde tututlmalıdır ben genelde aynı özelliği gösteren cam tüp tipi soba reziztansı kullanıyorum (gücü ve direnci uygun hale getirmek için seri veya paralel bağlayarak ya da karışık) çok daha ucuz bir çözüm tabi direnci sürücüden ve diyer ekipmanlardan uzak tutmak lazım. İyi çalışmalar.
 
Frenleme direnci , Şebeke voltajının yüksek olması durumundada devreye giriyor .
Şöyleki ; asansörde kullandığımız direncin üzerinden  normal seyir halinde 6 amper
geçiyordu duruşlarda 15 ampere kadar çıkıyordu şebeke voltajını ölçtüğümüzde 430 volt
okuduk aynı kw motorlar için kullandığımız 40 ohm 1000w direnç 2-3 saat içersinde yanıyordu
yerine 40 ohm 5000 w direnç takınca problem çözüldü .
Yani dc bara voltajının fazlasını invertör dirence yolluyor .

Hertürlü direnç ihtiyacınız karşılanır . ( 100 kw ta kadar)
 
Fren drenci aslinda cok da doğru kelime değil, fren rezistansı desek daha uygun olurdu, çünkü dc barada oluşan voltaji, fren drençleri ısı enerjisine dönüştürerek harcarlar ısınmaları gayet normal, el ayak dokunmayacak kadar güvenli bir yerde ise soğutma yapmaya filan gerek yok, sadece ortamın ısısını artırırlar.

Şalt odalarında bu da ayrıca bir problem tabi, o zaman ekstra soğutucu koymak gerek klima gibi,
Ben 16 tane fren drenci olan şalt odamı klima ile soğutmak zorunda kaldım. çünkü diğer cihazlarım sıcaktan etkilendi.
Her ne kadar ısınmasında mahsur yok dediysek de Arkadaşın problemi ayrı tabi, onunki arizi bir durum sürekli devrede zaten kalmaması lazım, ama sürücü kartı tamir edilerek giderilebilir.
 
kolay gelsin arkadaşım senin dc fren ayarlarında sorun olabilir çünki senin normalde şalteri açarken fren drenci devreye girmemesi lazım fren drenci ağır yüklü makinaları çabuk durdurmada işe yarar kesinlikle dc brake ayarlarında sorun var çünki açar açmaz direk voltaj gönderiyor drence
 
arkadaslar bu sorun bendede oldu burda bır baglantı hatası var dırencı rezıstans gıbı baglamıssınızdır buyuk bır ıhtımalle baglantıyı kontrol edin direnc uclarını dogru bagladıgınızda sorun cozulecektir invertor baglantı klemensin resmını gonderırsen yardımcı olabilirim
 
arkadaşlar bu frenleme direncini hangi parametreden devreye alıyoruz ATV28 modelinde yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 
1. speed button run forwards (s24Q) butonuna basıldıgında 20 ohm +QUA_GEN fren drenci 2.5 a akım çekiyor ve biz ( 10a1 unidrive sp ) parametre 10.39 da ki degeri 60.05 olarak okuyoruz.
biz 2. speed button (s25Q) butonuna basıldıgıda 20 ohm +QUA_GEN fren drenci 5.6 a akım çekiyor ve biz (10a1 unidrive sp )parametre 10.39 daki deger yükseliyor inverter (10a1 unidrive sp ) ıt.br arızası verip makinayı durduruyor.
kısa zaman da cevab verebilirmisiniz. arkasalar yardımcı olabilirmisiniz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,192
Mesajlar
915,737
Kullanıcılar
449,968
Son üye
ibrahimkalebayir38@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst