Frenleme direnci kızarıyor?

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
878
Puanları
56
inverterin sigortasını açar açmaz pa pb klemensine giren frenleme direnci kızarıyor kor gibi oluyor motor bağlantısını söktüm gene aynı inverteri söktüm içine baktım arızalı bir şey gözükmüyo sorun inverterde gibi direnci devre dışı bıraksam sorun olurmu acaba ? telemacaniq altivar 28 inverter marka modeli
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Arkadaşım.Fren direncinin amacı motorda durma sırasında oluşan rejeneratif enerjiyi absorbe etmektir.İptal edersen sistemin doğru çalışmayabilir.Fren direnci rejeneratif enerji oluşumu sırasındaki dc bara geriliminin yükselmesini önler.Aynı bir DC güç kaynağı devresine paralel bağlanmış direnç gibi.Senin sorunun büyük ihtimalle fren direncini devreye sokan transistörün bozulmasından dolayı devamlı devrede olmasından kaynaklanıyor olabilir.
 
banada ölyle gibi geldi içinde elektronik röleler var ya ya takılı kaldı ya başka bir şey var dışardan bir şey gözükmüyo ama sigortasını açar açmaz kıpkırmızı kor gibi oluyor çok ısınıyor normal çalışsa bile bu kadar ısınmaması lazım sanki çok akım çekiyor gibi
 
bizdede böyle bi problem oldu sürücüyü değiştirdik dc bara gerilimini boşta iken ölç 15-20 v olması gerek
 
Arkadaşım ;DC bara gerilimi yaklaşık 510-540 volt seviyelerindedir.(Kondansatör Tepe gerilimi ile şarj olduğundan).Bana kalırsa servise gönder basit bir arıza gibi gözüküyor.
 
iki sene önce bizimde başımıza geldi 22Kw lık bi motorun frenleme drincinin elektronik kart devresi patlamıştı,bizde elektronik kartı tamire gönderdik tamir edenler devreyi 2-3 defa denemden sonra yapmışlardı.
Kartta bulunan transistör özel bir transistör olduğundan her denemede normal transistör taktıkları için her denemeden sonra transistör ve devrede bulunan elemanlar patladı.Ve doğru transistör takıldığından bu güne kadar çalışmaya devam ediyor.Bilindiği üzere frenleme drencinin görevi motoru ani duruş yaptırma istenen durumlarda kullanılır,Eğer makina ani duruşla durması önemli değilse yani yavaşlamalı dursun zararı yok dersen fren drenci bağlantılarını sök !!!

İyi çalışmalar,kolay gelsin.
 
Arızalı direncim makina üstündeki görüntüsü inverter arızalı yenisini sipariş ettim
 
dc bara voltajını kıyan mosfet transistör büyük ihtimal ya kısa devre yada gate ucunu tetikleyen kumanda kartında bir problem var servise yolla fren katını değiştirirler sorunun çözülür.
 
Arkadaşlar frenleme direnci ile deşarj direnci ayrı şeyler olsa gerek. Burdaki olay DC-link kapasitöründe gerilim aşırı yükseldiğinde, kapasitörü deşarj eden dirençmidir. Yoksa sürücünün girişinde ve/veya çıkışında akımı sınırlayan hat reaktörü müdür. Yani fren hızı kesme yavaşlatma demektir. Bir indüksiyon motorunun hızı da kutup sayısını saymazsak frekansla azaltılır ya da arttırılır. Yani frenleme direncinden kasıt tam olarak nedir burda...Ani duruş ise frekans sıfırlandıktan sonraki mekanik bir olay olmalı...:)
 
Frenleme direnci, frekans sıfırlandıktan sonra rotor durana kadar motorda üretilen rejeneratif enerjiyi yakmak için kullanılır.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,965
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst