Tunçmatik UPS - KGK Arızası (Tecrübelilerden Yardım Talebi)

Ozkinay

Üye
Katılım
22 Ara 2019
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba.

Tunçmatik firmasından 2 sene önce 2 adet UPS aldım. Ama çok pişmanım. Birinde devamlı bir arıza, devamlı bir sorun, çalışmama, erken biten pil vs... Şimdi de diğeri arızalandı. Hem garantisi bittiği için, hem corona sebebiyle çıkmadığımdan, hem de biraz hobi olarak bu işleri sevdiğimden "kendim yapabilir miyim?" dedim. Ama yapamadım :) Elim yatkındır, biraz anlarım ama bu iş beni aştı. Değerli ustalardan yardım rica ediyorum.

Cihaz elektrik kesilince 0,5 saniye içinde, 1 saniyeye kalmadan kendini ve bağlı cihazları kapatıyor. Şebekeye bağlı değilken, cold-strat yapmak istediğimde bip sinyalleri ile uyarıp açılmıyor. Buna ilişkin video şu şekilde:


Cihaz cold-start denemesinde tamamen tepkisiz kalmıyordu. Bu nedenle akülerin sağlam olduğunu düşündüm. Hemen PowerManager programı ile bağlantı kurdum. (Bu arada, Tunçmatik rezaleti burda da devam ediyor, şu an sitesinden indirilen program kurulamıyor. Eskisini buldum bilgisayarımdan neyse ki...)

Programın sunduğu veriler şöyle (tabi cihaz aküden çalışmadığı için fişe takılı iken bu şekilde) :)
20200508_163509.jpg

20200508_170042.jpg


Cihazın içini açtım. Fuse - otomatik sigorta var. Cihaz fişe takılı ilen sigortaya giren 2 kablo ucunda da elektrik var. Bataryaları besleyen kablo başında elektrik var. Bu kablo başlarını halojen ampule (220V) bağladım. Azıcık da olsa yandı, daha doğrusu biraz kızardı. Demek ki bataryalara şarj geliyor.

Şarjı söküp çift batarya seri olarak bağlanmış hâlde aynı işlemi batarya elektriği ile aynı ampule uyguladım. Yine hafif kızardı. Demek ki bataryalardan az veya çok bir şekilde akım geliyor.

Bunun üzerine batarya modunda iken cold-start yapıp ürünün arkasındaki prizlere bakayım dedim. Ürünü cold-start yaptığımda yani bataryadan açtığımda o sinyal verip kapanana kadar geçen sürede, yani yarım-bir saniye gibi çok kısa sürede prizlere elektrik geliyor. Kontrol kaleminde ışık yanıyor kısacık da olsa. Ancak prize gelen bu elektriğin 220V olduğunu sanmıyorum. Zira voltaj düşüklüğünden mi, yoksa süre kısalığından mı bilmem ama kontrol kaleminin ışığı zayıf yanıyor. Yani normal prizdeki gibi kuvvetli değil. (Gözüm beni yanıltmadıysa...)

Eldeki veriler bunlar. Cihazın içinin de fotoğraflarını çektim ama şimdilik konuyu şişirmemek için koymuyorum. Cevap gelir ve isterseniz ekleyebilirim.

Yukarıdaki veriler ışığında bataryaların sağlam olduğunu değerlendirdim. Ama başka da ne sorun olabilir bilmiyorum.
Yukarıdaki verilerden kastım:
1- Programın battery capability değerini %100 ve volt indication değerini "Normal" göstermesi : Ama bu durum cihaz prize takılı olduğu için mi böyledir, bilemiyorum.
2- Akülerin 220V ampulü çok az da olsa kızartması.
3- Cold-start yapınca yarım saniye ve muhtemelen zayıf da olsa prize elektrik gelmesi.

Malesef voltmetre / multimetre cihazım yok. Aküyü ölçemiyorum.

NOT : Bundan 2-3 ay kadar önce temizliğe gelen hanım elektrik süpürgesini bu prize takmıştı. Cihaz aşırı yükten dolayı yoğun sinyal verip kendini kapamıştı. Tabi hemen süpürgeyi çıkarıp başka prize taktık. Sonra cihaz Şebeke modunda çalışmaya devam etti. Bundan dolayı bozulmuş olabilir mi?

ÜRÜN : Tunçmatik Lite II 1000VA (Bataryalar 2017 üretim ve hiç zorlanmadı. Belki de hiç tamamen boşalmadı.)

Değerli yardımlarınızı rica ederim. Şimdiden teşekkürler.

---
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Yardımcı olabilecek kimse yok mu?
 
Yardımcı olabilecek kimse yok mu?
Elinizde 12 volt güç kaynağı 5 veya 7 amper varmı?Ölçü aleti yok demissiniz akünün sağlam olduğundan eminmisiniz akünün sağlam olduğundan emin değilseniz akunun + - kutbunu sokup güç kaynağı çıkışına bağlayın güç kaynağı ni sebeke elektriğine takın UPS fisini çıkarın bu sefer elektrik gitmesse akü voltajı düşüktür
 
Elinizde 12 volt güç kaynağı 5 veya 7 amper varmı?Ölçü aleti yok demissiniz akünün sağlam olduğundan eminmisiniz akünün sağlam olduğundan emin değilseniz akunun + - kutbunu sokup güç kaynağı çıkışına bağlayın güç kaynağı ni sebeke elektriğine takın UPS fisini çıkarın bu sefer elektrik gitmesse akü voltajı düşüktür

Merhaba. Sanırım güç kaynağı çıkışı derken inverter 12V girişini kast ediyorsunuz. Öyle ise önerdiğiniz metod çok güzel ve mantıklı. Ancak bunu bulabileceğimi sanmıyorum cihazda :( malesef. Fotoğrafları atarsam belki işe yarar, daha detaylı tarif edebilirseniz:

(Demek istediğinizi şimdi anladım, pardon. Yanlış yorumlamışım. Elimde malesef harici bir güç kaynağı yok. Olsa da bu modelde 2 adet akü seri bağlı. Yani 24 Volt güç kaynağına ihtiyacım olacaktı. Ama malesef...)
 

Ekli dosyalar

  • 20200508_150620.jpg
    20200508_150620.jpg
    309.9 KB · Görüntüleme: 177
  • 20200508_150627.jpg
    20200508_150627.jpg
    753 KB · Görüntüleme: 135
  • 20200508_150629.jpg
    20200508_150629.jpg
    758.4 KB · Görüntüleme: 120
  • 20200508_150642.jpg
    20200508_150642.jpg
    721.8 KB · Görüntüleme: 110
  • 20200508_150649.jpg
    20200508_150649.jpg
    266.9 KB · Görüntüleme: 115
  • 20200508_150712.jpg
    20200508_150712.jpg
    289.9 KB · Görüntüleme: 109
Merhaba. Sn.Özkınay, bu sıkıntınız muhtemelen akülerin iç sıkıntılarıyla ilgili olabilir. 3 yıllık olan bu aküler hiç şarjsız kalmayıp zor koşullarda (havasız ve sıcak ortamlar gibi) çalışmadıysa iç sıkıntıları düşünülemez, ama zor koşullarda UPS’niz çalıştıysa kaç yıllık olduğu hiç değişmeden iç sıkıntıları (elektrolitlerinin kuruması, gözlerinde şarj alma sıkıntıları oluşması, iç sulfatlanma, vb.) mutlaka düşünülmelidir.

Eletrik süpürgesinin fişinin yanlışlıkla takılıp bunun hemen farkedilmesiyle, prizden çıkarılmasıyla UPS'nin bir iç arızası olacağını pek sanmıyorum, örneğin PC 'de kullanma yerine ev buzdolabına uzun süre (günlerce) bağlı tutarak kullandığımda (UPS yazılı talimatını hiç okumadan) 10 yıl önce sadece UPS'nin jel aküsü içten kurumuş, bu kapasite kaybıyla (çok havasız ve sıcak ortamda çalıştğından dolayı) mevcut destek süresi çok kısalmış ama UPS iç elektroniğine bir zararı olmamıştı.

Kontrol kaleminin UPS'nin 220 volt AC çıkışı prizinde hafif yanmasının nedeni, UPS trafosunun tıpkı izolasyon trafosu gibi çalışarak ana şebekeden izole çalışmasıyla, topraklı nötr ucunun olmamasıyla, monofaze çalışan jeneratörlerin topraklanmamış ucu gibi çalışmasıyla bu kalemin yarı yarıya hafif yanması çok normaldir, çünkü yaklaşık 110 volt değeri her iki uçtan AC voltmetreyle topraklanan bir ucu olmadığından toprağa göre 110 volt olan bu bu voltaj kontrol kalemini daha az yakacaktır.

Halojen ampulün watt değeri ne olursa olsun 220 voltta gereksindiği amper değeriyle 24 volttaki ayni değerde olmayıp çok daha düşük amper değerlerindedir. Bu yüzden bir yanılgıya düşülmemesi için akü kutup başlarındaki doğru ölçümün 24 volt, 5-6 amper çeken hafif/ağır araç far mapulleriyle yapılması daha doğru sonuçları bize verebilirdi. Bu yüzden 220 voltluk halojen ampul testiyle aldığınız sonuçlar, akülerin amper-saat kapasitesi açısından çok doğru olamayıp sizi yanıltıcı da olabilirler.

Bazı gözlerinde iç sıkıntı (şarj alabilme) sıkıntısı olabilen aküler, şarja direk bağlıyken, ayni normal,sağlıklı olan aküler gibi bu sıkıntılı gözlerdeki voltajı normal yükselebilir, zaman geçtikçe bozuk gözlerde hızla düşen voltaj tüm aküyü etkileyerek, örneğin 2 seri akü çıkışında 24-25 volt olması gereken normal voltajı daha aşağı değerlere çekerek UPS’nizin sanki akü şarj düşüklüğü uyarısı varmış gibi düşük gücü bu düşük volta bakarak algılamasıyla çok çabuk kapanmasına bu yüzden neden olabilir.

Aküleriniz araç (sulu) aküsü olsaydı direk araçlarda marşla denemenizi önerirdim, ancak amper değeri düşük ve jel aküler olduğundan bu test hafif araçlarda yapılamaz. Ancak akü amper*saat kapasite değerini tam olarak kullanacak alıcılar (12/24 voltluk hafif/ağır araç far ampülleri gibi) ile bu akülerin şarjının amper* saat hesabına göre belirli bir saate göre deşarj olup olmadığını test etmelisiniz.

DC voltmetre veya multimetrenizle her 2 akünün şarjlı voltajı ve 24 saat sonraki bekleme voltajı konusunda, size bu konuda bir fikir verebilseler bile asıl gerçek amper* saat kapasite testini yapmadan (bu akülerdeki iç sıkıntılar (asitli suyun kuruması, gözlerin şarj almaması, gözlerin sulfatlanması, vb.) tam olarak ortaya çıkarılamaz, yani amper*saat kapasite testini her 2 aküye mutlaka yapmanız (saat hesabı tutularak) gerekiyor.

Akülerde iç sıkıntı çıkmayıp normal oldukları anlaşılınca, UPS’nin akü şarj devresi dışında (bunu halojen ampülle kendiniz test etmiştiniz) UPS'nin iç elektronik yapısıyla ilgili başka arızaları aranmaya ancak o zaman geçilebilir, yani ilk öncelik mutlaka bu akülerin amper-saat (kapasite) testleri şeklinde olmalıdır. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Sorunun temeli akülerde değildir.
Eğer akülerde sorun olsaydı veya aküler dolu olmasaydı şarj etme göstergesi çalışıyor olmalıydı.
Sorunun oluşma nedenini incelediğimizde parazitik bir yükün bağlanmış olduğu zaten belirtilmiş.
Elektrik süpürgeleri fırçalı motorlarla çalışmaktadır. Bu tür motorlar bağlı olduğu hatta yüksek seviyede darbeli parazitler göndermektedir.
Bu parazitler UPS in kendi koruma sistemine ters oldukları için koruma sistemi çalışmayacak, cihazın iç devrelerini aşırı derecede etkileyecektir.
İlk akla gelen ekipmanlar temel güç üreticisi olan MOS-FET lerdir. (Kalın kabloların bağlı olduğu alüminyum soğutuculara bağlanmış 3 bacaklı elemanlar.
Ancak parazitik etkilerin deformasyonu tam tespit edilemediğinden doğrudan bu transistörlerin bozulmuş olabileceği de şüphelidir. Sistemde gerilim devresinde parelel bağlı olan ve parazitlere karşı duyarlı olan kondansatörlerin de bozulabilme ihtimali yüksektir.
Kesin olmamakla birlikte gözüme çarpan yeşil renkli kondansatörün biraz şişmiş olduğu görünmektedir. Tabii ki fotoğraftan anlaşılmayabilir. Ancak iyi bir test aleti ile ölçülmesinde fayda vardır.
Kondansatör gibi pasif elemanlarda arıza yoksa çıkış mos-fetleri hassas olarak ölçülmelidir.
Eğer bu mos-fetlerden biri ya da birkaçı arızalanmış ise cihaz normal çalışıyor gibi görünecektir. Ancak en küçük yüklenmede bile çökecektir.
 
Merhaba. Sn.Özkınay, Kolay gelsin.

Merhaba. Öncelikle vakit ayırıp detaylı cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Bu işlerden pek anlayan yok, cevap yazan da az. Sevindim.

Bugün gidip bir multimetre aldım. Voltmetre kısmıyla ölçüm yaptım. Değerler şöyle:
Aküler boştayken (tek tek) : 13,5 Volt
Aküler boşta iken (seri bağlı) : 26-27 Volt
Aküler cold-start denerken (her biri): 10-11 Volta kadar düşüyor, cihaz kapanıyor.
Aküler şarj olur iken: 28 Volt (2 akü, seri bağlı)
Aküye 12 Volt ampul bağlı ve yanıyor iken: 10-11 Volt arasına hemen düşüyor.

12 Volt aküyü 27 volt ile şarj etmeyi denedim. Belki şoklar diye :) Önce boştayken 14,5 Volt gösterdi, işe yaradı sandım. Ancak ölçüme devam ettikçe her 5-10 saniyede bir düşe düşe 12 Volta geri geldi. Daha kötü oldu.

Dolayısıyla akülerin boştaki 13,5 Volttan, ortalama bir yükte (araç stop ampulü) hemen 10-11 Volta düşmesi sanırım akülerin öldüğünü gösteriyor. Yanılıyor muyum?

Bunun sebebi ne olabilir acaba?
1-) Elektrik süpürgesinden olduğunu sanmıyorum. Zira koruma var zaten cihazda. Hemen kendini kapadı.
2-) Aküler, cihazı aldığımdan beri hiç tamamen boşalmadı. Hatta hiç %80'in altına bile düşmedi. Bunun da zararlı olduğu, 3-5 ayda bir boşaltılması gerektiği doğru mu? Bundan bozulmuş olabilir mi?
3-) Cihaza düşük tüketimli bazı cihazlar da bağlı. Modem+2 güvenlik kamerası şeklinde. Bunların toplamı max 10 Watt elektrik tüketir. Sanırım 2 veya 3 kez gece elektrik kesildiğinde sadece bu cihazları 2-3 saat çalıştırdı. Ama bununla ilgili almadan önce Tunçmatik ile yazışmıştım. Kendileri "bataryalar kaç saat yeterse o kadar çalışır, sıkıntı olmaz" demişlerdi. Yine de bundan olabilir mi?
4-) Aküler cihazla birlikte gelen, Tunçmatik'in kendi akü markası olan TBS marka. Acaba 2 yıl garanti süresi bitinceye kadar yetecek ömürle üretilmiş, kabaca "dandik" aküler olabilir mi?

Bu soruları sormamın sebebi: aküleri yeniledikten sonra aynı hataları yapmayalım.

Ve bir de final sorusu, müsadenizle:
* Yuasa kadar pahalı olmayan ama fiyat/performans ürünü diyebileceğimiz akü markası hangisidir? Yani uçuk fiyat olmasın, 10 yıl ömür beklentim yok; ama böyle 2-3 senede de ölmesin, bizi üzmesin...

---
Sorunun temeli akülerde değildir.

Merhaba. Cevabınızı şimdi gördüm. Size de teşekkürler. Yukarıda akü verilerini belirttim. Bence bu verilere göre sorun akülerde gibi ama...

Bu ölçüm verilerini gördükten sonra da fikriniz aynı mıdır? Yoksa "tamam eğer durum böyleyse sorun bataryada" diyebilir miyiz?

(Süpürge çalışır çalışmaz cihaz sinyal verip kendini korumaya aldı, kapadı zaten. Basic bir model ama bu tarz koruma mekanizmaları var ve düzgün çalışıyor sanırım.)

* Eğer sorun bataryalarda değilse beni aşar. MOS-FETleri kontrol ettim. Onlar sağlam. Zira bozuk mos-fet görüntülerine baktım, belli oluyor dış muayene ile. Fakat yeşil renkli kondansatör beni aşar :)
Servis arayacağız fellik fellik...
(Tunçmatik'in kendi servisine götürmeyi asla düşünmüyorum.)
 
Son düzenleme:
12V luk bir lamba bağlandığında akü gerilimi 1V dahi düşüyorsa o akü boş veya bozulmuş demektir.
Ancak UPS verileri incelendiğinde aküler için herhangi bir sorun gösterilmemiş. Eğer aküler boş olsaydı CHARGING göstermesi gerekirdi.
Bu durumda önce aküleri ayrı bir yerde şarj edebilirsiniz.
Tam dolu bir akü 12V 50W lık bir lambayı kapasitesine göre en azından 2 saat boyunca yakabilir. (Tahmini 7-8A/h lik akü için)
 
Merhaba. Öncelikle vakit ayırıp detaylı cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Bu işlerden pek anlayan yok, cevap yazan da az. Sevindim.

Bugün gidip bir multimetre aldım. Voltmetre kısmıyla ölçüm yaptım. Değerler şöyle:
Aküler boştayken (tek tek) : 13,5 Volt
Aküler boşta iken (seri bağlı) : 26-27 Volt
Aküler cold-start denerken (her biri): 10-11 Volta kadar düşüyor, cihaz kapanıyor.
Aküler şarj olur iken: 28 Volt (2 akü, seri bağlı)
Aküye 12 Volt ampul bağlı ve yanıyor iken: 10-11 Volt arasına hemen düşüyor.

12 Volt aküyü 27 volt ile şarj etmeyi denedim. Belki şoklar diye :) Önce boştayken 14,5 Volt gösterdi, işe yaradı sandım. Ancak ölçüme devam ettikçe her 5-10 saniyede bir düşe düşe 12 Volta geri geldi. Daha kötü oldu.

Dolayısıyla akülerin boştaki 13,5 Volttan, ortalama bir yükte (araç stop ampulü) hemen 10-11 Volta düşmesi sanırım akülerin öldüğünü gösteriyor. Yanılıyor muyum?

Bunun sebebi ne olabilir acaba?
1-) Elektrik süpürgesinden olduğunu sanmıyorum. Zira koruma var zaten cihazda. Hemen kendini kapadı.
2-) Aküler, cihazı aldığımdan beri hiç tamamen boşalmadı. Hatta hiç %80'in altına bile düşmedi. Bunun da zararlı olduğu, 3-5 ayda bir boşaltılması gerektiği doğru mu? Bundan bozulmuş olabilir mi?
3-) Cihaza düşük tüketimli bazı cihazlar da bağlı. Modem+2 güvenlik kamerası şeklinde. Bunların toplamı max 10 Watt elektrik tüketir. Sanırım 2 veya 3 kez gece elektrik kesildiğinde sadece bu cihazları 2-3 saat çalıştırdı. Ama bununla ilgili almadan önce Tunçmatik ile yazışmıştım. Kendileri "bataryalar kaç saat yeterse o kadar çalışır, sıkıntı olmaz" demişlerdi. Yine de bundan olabilir mi?
4-) Aküler cihazla birlikte gelen, Tunçmatik'in kendi akü markası olan TBS marka. Acaba 2 yıl garanti süresi bitinceye kadar yetecek ömürle üretilmiş, kabaca "dandik" aküler olabilir mi?

Bu soruları sormamın sebebi: aküleri yeniledikten sonra aynı hataları yapmayalım.

Ve bir de final sorusu, müsadenizle:
* Yuasa kadar pahalı olmayan ama fiyat/performans ürünü diyebileceğimiz akü markası hangisidir? Yani uçuk fiyat olmasın, 10 yıl ömür beklentim yok; ama böyle 2-3 senede de ölmesin, bizi üzmesin...

---


Merhaba. Cevabınızı şimdi gördüm. Size de teşekkürler. Yukarıda akü verilerini belirttim. Bence bu verilere göre sorun akülerde gibi ama...

Bu ölçüm verilerini gördükten sonra da fikriniz aynı mıdır? Yoksa "tamam eğer durum böyleyse sorun bataryada" diyebilir miyiz?

(Süpürge çalışır çalışmaz cihaz sinyal verip kendini korumaya aldı, kapadı zaten. Basic bir model ama bu tarz koruma mekanizmaları var ve düzgün çalışıyor sanırım.)

* Eğer sorun bataryalarda değilse beni aşar. MOS-FETleri kontrol ettim. Onlar sağlam. Zira bozuk mos-fet görüntülerine baktım, belli oluyor dış muayene ile. Fakat yeşil renkli kondansatör beni aşar :)
Servis arayacağız fellik fellik...
(Tunçmatik'in kendi servisine götürmeyi asla düşünmüyorum.)

Merhaba.

1- Akü voltajının bu kadar farklı (aniden) düşmesi akülerle ilgili iç sıkıntıyı net gösterir, bu konuda haklısınız.
2- Elektrik süpürgesinden dolayı olmamıştır, UPS 'ye geri dönen bozucu sinyalleri süpürge motorundan bunu alıp aküyle beslemede hemen kapanmıştır, akülere direk zarar verebilecek kadar UPS devrede kalamamıştır.
3- 3-5 ayda bir boşaltılması gerektiği tamamiyle bir şehir efsanesidir, aslı olmayan bir söylentidir akülerin genel sağlığı veya uzun ömrüyle hiç ilgili değildir. Tersine olarak aküler daha az saykıl (şarj/deşarj döngüsü) ve sürekli tam şarjlı tutularak (tampon şarjla) daha uzun bir ömüre sahip olurlar. Aküler derin deşarjla tam boşaltılıp şarjsız olarak uzun bekletilmelerinde iç sulfatlanma riski de o kadar artıyor. Bunun çözümü için desülfizör cihazına bağlanması bazen onları bir ölçüde kurtarabiliyor.
4- 1000 VA UPS’nin net watt gücüne (600 watt’a) yakın yükler bağlanabilir, bu durumda toplam destek süresi biraz daha kısa olabilir, akülere doğrudan olumsuz etkisinin olması ise beklenilemez.
5- Sanmıyorum, Tunçmatik markası büyük bir markadır, ben de 650 VA'lığını uzun süreler kullandım, ancak kullanma koşullarıyla erken sıkıntılar bu akülerde muhtemelen oluşabilir, bu her marka akü için geçerlidir.
6- Yuasa yerine Ttec alabilirsiniz, en son 4 adet,12 volt, 7 A lik olanlarından elektronikçiden satın almıştım, 2015’te fiyatı çok uygundu. Akülerin voltajları tam şarjlıyken şu anda 13 volt civarıdır, ancak fazla kullanmadan sürekli şarjlı tuttum, oto cilalama motoru için, üniversal motoru için 48 volt DC ihtiyacı için satın almıştım. Bu marka eğer çok kallitesiz olsaydı şarjlı beklerken veya az kullanımda dahi akü voltajı boşta beklerken daha aşağılara kadar düşebilrdi. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Gerçekten çok doyurucu bir cevap olmuş. Sağolun.

TTec ile ilgili olarak sanırım her fason üretim malda olduğu gibi bunda da malların bir kısmı iyi, bir kısmı kötü çıkıyor. İşiniz şansa kalıyor yani. Yorumlara baktım: bazıları çok uzun ömür ve performans almış, memnun; bazıları daha iyi davrandığı hâlde akü kısa sürede ölmüş ya da en başından zaten çok az süre akım verebilmiş vs...
(Ttec'in kendi üretimi yok. Çin'de fason mal yaptırıp etiketleyip satıyor.)

Sanırım aküleri netten almak pek mantıklı değil. Zira ağırlıktan dolayı kargo ücreti fazla ekliyor olabilir. Orijinal akü satışı yapan, hesaplı bir yer bulup mağazadan almak en iyisi. Onu araştıracağım.

Ek:
N11'de kampanya yakaladım. Puanı %100 olan bir satıcından YİĞİT AKÜ buldum ve 2 adet sipariş verdim. Sonuçta yerli marka, bayileri var, muhatap var, nerede üretildiğini biliyorum, adamların kendi malı olduğunu biliyorum. Kampanya fiyatı kargo dahil 99-TL idi.
Sonuçta Yuasa dediğimiz ürün de son yıllarda İnci Akü üretimi. Mutlu, İnci, Yiğit... bunlar iç pazarı domine eden, asıl işi akü olan, Çin'de fason ürettirip marka basmayan firmalar.
Umarım yanılmam...

(Aküler 2020 üretimi)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,405
Mesajlar
917,327
Kullanıcılar
450,309
Son üye
GOA POLYMER

Yeni konular

Geri
Üst