TEKNİK ÖĞRETMEN HAKLARI DERNEĞİ iadeli taahhütlü gönderilmek üzere hazırlanan dilekçe

genctr

Üye
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
43
BAŞBAKANLIK , CUMHURBAŞKANLIĞI, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu'na iadeli taahhütlü gönderilmek üzere hazırlanan dilekçemiz
<photo id="2" />



TÜRKİYE BÜYÜK MİLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
(DİLEKÇE KOMİSYONU BAŞKANLIĞI)


Kamu Kurumlarında Teknik Hizmetler sınıfında görev alan Teknik Eğitim fakültesi mezunları Devlet Personel Başkanlığınca bir çok Bakanlığın kadro talebine rağmen kadro ihdası yapılmadığından teknisyen vb. lise düzeyindeki kadrolara mahkum edilmişlerdir. 657 Devlet Memurları 36-11 maddesinin Teknik hizmetler bölümünde bulunan tüm kadrolar kurumlara ihdas yapılmasına rağmen bu bölümde geçen Teknik Öğretmen unvanın ihdasının yapılmaması büyük maddi ve manevi mağduriyetler yaratmakla birlikte teknik elaman hiyerarşisi içerisinde kaos ortamı oluşmuştur. Teknik Eğitim Fakültesi mezunları ortalama 3- 4 teknik lise 4 teknik Fakülte olmak üzere 8 yıl teknik alanda eğitim almışlardır. Bu kapsamda, eğitim hayatları boyunca laboratuar, atölyeler, Sanayide gibi teknik ortamlarda hem teorik ve pratik eğitim alan Teknik Eğitim Fakültesi mezunları aşağıdaki mevzuatlarda Teknik elaman olarak yer verilmiştir.
Teknik Eğitim Fakültesi Mezunları 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun Teknik Hizmetler Sınıfı başlıklı 36-11 Bu Kanun kapsamında giren kurumlarda meslekleriyle ilgili görevleri fiilen ifa eden ve meri hükümleri göre yüksek mühendis, mühendis, jeolog, hidrojeolog, hidrolog, jeofizikçi,fizikçi, kimyager, matematikçi, istatikçi, yönlendirmeci(Hareket araştırmacısı) Matematiksel iktisatçı, ekonomici ve benzeri ile teknik öğretmen okullarından mezun olup da öğretmenlik mesleği dışında teknik hizmetlerde çalışanlar. teknikhizmetler sınıfını teşkil eder(ek-1) denilmekte ayrıca Teknik Eğitim Fakültesi mezunları, 3795 sayılı kanunun 3 d bendinde(ek-2), Teknik unvanlar arasında sayıldığı ve 6331 sayılı Kanun 3/s maddesinde(ek-3), 27.10.2011 tarih ve 28097 sayılı Enerji Kaynakları kullanımında verimliğinin artırılmasına dair Yönetmeliği ve İmar Kanunun 38 maddesinde sayılan mühendis ve mimarlar dışında kalan Fen adamlarına dair yönetmenlikte(ek-4) teknik elaman olarak açık bir şekilde tanımlanmaktadır.
Ayrıca, Kamu Kurumlarında teknik hizmetler sınıfında görev alan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının, 657 sayılı Kanunun Zam ve Tazminatlar başlıklı 152 inci maddesi hükmü gereğince teknik personelin özel hizmet tazminatı ile işi güçlüğü ve temininde güçlük zamların ödenmesi işgal edilen kadroların sınıflarının ve personelin kariyerinin esas aldığından lisans(4 yıllık) düzeyinde faydalandığı yine anılan Kanunun 43 üncü maddesinin(b) bendinin birinci fıkrasında, bu kanuna tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylıklarının, hizmet sınıfları, görev türleri ve aylık alınan dereceler dikkate alınması suretiyle ekli(1) sayılı ek gösterge cetvelinde lisans düzeyinde değerlendirilmektedir.(ek-5)
Diğer taraftan aldığımız eğitimin içeriğini belirleyen ve bu doğrultuda unvan veren Yüksek Öğretim Kurumunca Teknik Öğretmen Hakları Derneğine gönderilen 12.02.2013 tarih ve 1047 sayılı ekli yazıda da Teknik Eğitim Fakültelerinin mühendislik ve diğer teknik bölümler gibi mesleki ve Teknik üst öğrenim fakülteleri olduğu açık bir şekilde bildirilmiştir. (ek-6)Ayrıca, Teknik Eğitim Fakültesi sorunların konuşulduğu ve Yüksek Öğretim Kurumu Başkanı Sayın Prof Dr. Gökhan ÇETİNSAYAnın Başkanlık yaptığı 13.03.2013 tarihli toplantıda, Devlet Personel Başkanlığının genel yaklaşımı gündeme getirilmiş, yetkililer Teknik Eğitim Mezunlarının ilgili mevzuatlarda teknik elaman olarak tanımlandığını her Fakülte için adı geçen Başkanlığa yazı yazmaya gerek olmadığı belirtilmiştir.(ilgili Başkanlığın web sayfası)
Yüksek Öğretim Kurumu Başkanlığı Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının teknik elaman ve mesleki ve teknik üst öğrenim olduğu bu şekilde belirtirken, Milli Eğitim Bakanlığı, dönemin Bakanı Sn;Nimet ÇUBUKÇU imzalı 14.02.2011 tarih ve 831 yazıda, a-b maddelerinde Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının, öğretmenlik dışında bir görev yapmaları halinde kamuda Teknik Öğretmen unvanıyla teknik hizmetler sınıfında istihdam edilebilecekleri açık bir şekilde belirtilmiştir.(ek-7)
Diğer taraftan, 28 şubat sürecinde imam hatip liselerinin önünü kesmek adına tüm meslek liseleri için katsayı uygulanması başlatılmış, bu okulların toplumsal itibarı yok edilmiş ve içi boşaltılmasının yanında bu okulların lisans düzeyindeki üst öğrenimi olan İlahiyat Fakülteleri ve Teknik Eğitim Fakültelerinin önüne de engeller getirilmiştir. Bu süreçte İlahiyat Fakültelerin büyük kısmının öğretmen ve memur olması engellenmiş, Teknik Eğitim Fakültesi mezunları ise yine bu süreçte Devlet Personel Başkanlığınca çıkarılan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliklerinde sistem dışı bırakılmıştır. Kamu Kurumlarında özellikle teknik hizmetler sınıfında, mevzuatlara rağmen üst görevlere(Şube Müdürü vb.) yükselmemeleri için kadro şartı getirildiğinden, görevde yükselme sınavları dışında tutulmuştur.Bu durum bahse konu sürecin devamı olarak varlığını korumaktadır.(Ünvan ve Görevde yükselme yönetmeliği)
Hükümetimizin demokratik ilkeler çerçevesinde verdiği büyük mücadeleler sonunda katsayı sorunu ile İlahiyat Fakülteleri önündeki engeller kaldırılmış ancak bu sürecin kalıntısı ve devamı olan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının kamuya atanması noktasındaki sorunlar, varlığını her alanda devam etmektedir.(ilgi kurum kayıtları). Bu çerçevede Teknik Eğitim Fakültesi mezunları, Kamu kurumlarında eğitim hizmetleri dışında çalışanlar lise düzeyindeki unvanlara mahkûm edilmekle birlikte, atanma bekleyen yaklaşık 80 bin Teknik Öğretmen işsiz ve atıl durumda yaşlanmaktadır.
Tüm bu temel mevzuatlar ve gerçekler doğrultusunda Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının teknik elaman olduğuna dair tereddüde yer yok iken, kendini kanun yapıcı yerine koymanın yanında diğer tüm kurumların üstünde bir pozisyon edindiği algısı yaratan ilgili kurum, Konu ile ilgili halkın değerli Vekilleri, çeşitli sivil toplum örgütleri ve birçok sendika ve mağdurlar ile Bakanlıklar, Devlet Personel Başkanlığından Mesleki ve Teknik Üst Öğrenim olan Teknik Eğitim Fakültesi mezunları için ilgili mevzuatlar gereği neden kadro ihdasının yapılmadığının gerekçesi çok kez sorulmaktadır.(ek-8-9-10) İlgili Başkanlıkça verilen cevaplardan biri olan ve 7/13018 sayılı soru önergesine verilen bu cevap soruna yaklaşım açısından ibretlik ve düşündürücü örnektir. Özetle; 3795 sayılı kanunda teknik öğretmen unvanın sayıldığı belirtilerek, diğer taraftan ilgili kanunlara atıfta bulunmak yerine 19 Teknik Eğitim Fakültesi içerisinden bir Fakültenin WEB sitesine girildiğini, içeriğinde Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının öğretmen yetiştirdiğine dair bilgiler olduğu belirtilerek, yukarıda belirtilen mevzuatlara rağmen atanma oranı yüzde 2 lerde olan öğretmen kimliğine hapis edilmeye çalışılmış, Teknik Öğretmenin aynı zamanda ve öncelikli olarak teknik elaman olduğunu göz ardı etmektedir.(ek-11)Yine bir çok sendikanın ve mağdurun taleplerine, teknik hizmetlerde teknik öğretmen unvanın olduğu, ancak sadece eğitim faaliyetlerinde değerlendirildiğinden bahisle, genel mevzuatlarda Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının teknik elaman olduğunu göz ardı ederek, verilen cevaplarla sorunun bugüne kadar çözümsüzlüğe mahkûm edilmiştir(e.12)


Bunun neticesinde;lisans düzeyinde teknik Eğitim almış bir meslek gurubu yukarıda belirtilen kanunlara rağmen, 2 yıllık yüksek okulu mezunu bir personelin alt unvan olan teknisyen kadrosuna mahkum etmiştir.Konu hakkında bir çok Bakanlık ve diğer Kamu Kurumları verimli ve sağlıklı bir iş ortamını oluşturmak adına Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığından ihtiyaç ve gerekleri doğrultusunda Teknik Öğretmen kadrosu ihdası talep edilmiştir.(bir çok Bakanlığın kayıtları).Ancak, ilgili kadronun 190 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin ekli cetvelde yer almadığı gerekçesi ile ret etmiştir, etmektedir.(İlgili Başkanlık kayıtları).Bu durumda Bakanlıklar alınan teknik eğitim düzeyinde kadro olmadığından Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarını lise düzeyindeki unvana atamak zorunda kalmaktadır. Hem kamu zararı hem de kişi hak kayıpları ile karşıya bırakılmaktadır.(ek-13). Halbuki ilgili mevzuatlar gereği Bakanlıkların personel ihtiyacı dikkate alarak, söz konusu cetvelle ilgili işlem tesis etmesi gereken adı geçen kurumlardır.
Bu mağduriyetler çelişkilere, kurumların Teknik Öğretmen unvanı kadrolarına dair taleplerine uygun cevap vermeyen Devlet Personel Başkanlığının yaklaşımına rağmen, birkaç Bakanlık ve özellikle KİT ler mağdurların sorunu kısmen gidermek adına tekniker kadrolarına atama yapmaktadır.Bu durum kamuda kurumlarında Teknik Hizmetler sınıfındaki hiyerarşiyi altüst etmiş,kurumlar arasında uygulama bütünlüğünü ortadan kaldırmış hem de çalışma alanında derinleşen bir kaos yaratmaktadır.(İlgili Kurumların kayıtları)
Bu durum ciddi sıkıntıları beraberinde getirmektedir. Çalışma huzuruna zarar vermektedir. Çalışanları maddi ve manevi olarak büyük mağduriyetler yaşatmaktadır. Unvan değişikliği sınavların mesleki ve teknik üst öğrenimi mezunların unvanların değiştirilmesi esas alınmasına rağmen adı teknik ve eğitim olan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının bu sınavın dışında tutulması, alınan Teknik Eğitimin karşılığı unvan ihdas edilmemesi ilgili personelden gerekli verim alınmamaktadır.
Lisans düzeyinde Teknik eğitim almış bir kamu çalışanına getirilen kısıtlamalar karşısında yetkili kurumların suskun kalmayarak, amacına uygun işlem tesis etmesi Hukuk Devleti ilkesinin, en önemli unsurlarından biri olmakla birlikte, kamu çalışanlarının sorunlarına eşit, adalet, hak ve hakkaniyet çerçevesinde çağdaş bir yaklaşımla çözüm getirilmesi sosyal devlet ilkesi gereği olduğu düşünülmektedir.
Yukarıdaki tüm mevzuat ve uygulamalarda yaşanılan sorunlar göz önünde alındığında; Devlet Personel Başkanlığının 08.09.2000 tarih ve 16356 sayılı yazısında, Teknik Öğretmenin teknik elaman olduğu açık bir şekilde kabul etmekte, teknik kadroya atanmasının uygun olduğu bildirilmesine rağmen(ek-14) diğer taraftan Kamu kurumlarına Teknik Hizmetlerde MühendisTekniker ve Teknisyen kadrosu ihdas ederken bir diğer teknik personel olan Teknik Öğretmen kadrosunun 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki cetvelde eklenmemesi suretiyle yaratmış olduğu mağduriyeti yüce Türkiye Büyük Millet Meclisimizin takdirine ve dikkatine arz ediyoruz. Bu durum kamu kurumlardaki kadroların belli meslek ve unvanların tahakkümü altında olduğu algısı yaratmanın yanında 28 Şubat sürecinde bazı meslek ve Fakültelere getirilen kısıtlayıcı ve antidemokratik uygulamaların devam etiğine dair düşünceler, demokrasi alanında son 10 yılda alınan ve gelinen nokta ile ciddi çelişki oluşturmaktadır.
Gelinen noktada; Teknik Eğitim fakültesi mezunları kanunlara rağmen kamuya atanma noktasında büyük bir çıkmaz ile karşı karşıya bulunmaktadırlar. Bu sorunun çözüm yeri yasal zeminde hiçbir gerekçe göstermeden keyfi bir yaklaşımla tamamlayıcı alt mevzuatlarda düzenleme yapmayan ve dolayısı ile mağduriyet yaratan Devlet Personel Başkanlığıdır.
Bu çerçevede;Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının, kamu kurumlarında 657 Devlet Memurları Kanunu gereği Teknik Hizmetler sınıfında Teknik Öğretmen kadrosunun ihdası yapılması hukuki bir gereklilik ve ihtiyaçtır:Bu nedenle, tüm bilgi ve belgeler doğrultusunda Yüce Meclisimizin iradesi ile çıkarılan ilgili kanunların Devlet Personel Başkanlığınca uygulanmasının sağlanması hususunda gereğini saygılarımla arz ederim.




Ek: Dosya.












Adres: Tarih:


Ad Soyad :


İmza:


Telefon No:










Kamu Kurum ve Kuruluşlarına gönderilmek üzere hazırlanan dilekçemiz İndirmek için Tıklayınız...


GENEL DOSYAMIZ VE İÇERİKLERİ (İlk Üç Sayfa BAŞBAKANLIK , CUMHURBAŞKANLIĞI, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu olarak aşağıda son hali mevcuttur )


http://www.teknikogretmenhaklari.com/images/ss/geneldosyamiz.pdf




TEKNİK ÖĞRETMEN HAKLARI DERNEĞİ GENEL DOSYAMIZ (İlk Üç Sayfa BAŞBAKANLIK , CUMHURBAŞKANLIĞI, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu olarak aşağıda son hali mevcuttur )


http://www.teknikogretmenhaklari.com/images/ss/dernekk.pdf




BAŞBAKANLIK (Dilekçe sonuna ''GENEL DOSYAMIZ VE İÇERİKLERİ'' Dokumanını Dosya halinde ekleyiniz. -ilk üç sayfa hariç)


http://www.teknikogretmenhaklari.com/images/ss/basbakanlik.doc


CUMHURBAŞKANLIĞI DEVLET DENETLEME KURUMU BAŞKANLIĞINA (Dilekçe sonuna ''GENEL DOSYAMIZ VE İÇERİKLERİ'' Dokumanını Dosya halinde ekleyiniz.- ilk üç sayfa hariç )


http://www.teknikogretmenhaklari.com/images/ss/cumhurbaskanlik.doc


TÜRKİYE BÜYÜK MİLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA (Dilekçe sonuna ''GENEL DOSYAMIZ VE İÇERİKLERİ'' Dokumanını Dosya halinde ekleyiniz. -ilk üç sayfa hariç )


http://www.teknikogretmenhaklari.com/images/ss/tbmm.doc




Dilekçe ve ilgili ekleri yeterince konuyu özetlemektedir.Katılım sayısını yüksek tutarsak, sorunlarımızın çözümüne katkısı olacaktır. İlk 4 sayfa dilekçeyi oluşturmaktadır. Diğer sayfalar ''dosya'' ismindeki ekleridir. 4. sayfanın sonuna gerekli kişisel bilgiler (Ad-Soyad Adres vs.) doldurulup ve imza atılarak BAŞBAKANLIK ,CUMHURBAŞKANLIĞI, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu'na iadeli taahhütlü gönderilmesi gerekmektedir !


Adresler:


BAŞBAKANLIK


Vekaletler Caddesi Başbakanlık Merkez BinaP.K. 06573Kızılay / Ankara.TELEFON(0312) 422 10 00.E - [email protected]


CUMHURBAŞKANLIĞI


Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği 06689 Çankaya, Ankara


Devlet Denetleme Kurulutel: 0 (312) 470 25 00fax : 0 (312) 470 13 03


1. SantralTel : 0 (312) 470 11 00Faks : 0 (312) 470 24 33E-posta : [email protected]




Türkiye Büyük Millet MeclisiDilekçe Komisyonu


06543 Bakanlıklar / ANKARA


TELEFON : 0(312) 420 63 48 - 420 63 49


FAKS : 0(312) 420 53 65




Ayrıntılar: Anasayfa - TEKNİK ÖĞRETMEN HAKLARI DERNEĞİ :::: TEKNİK ve MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNLARI



 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst