Monofaze ac motor hiz kontrol problemi

BerkayOmay

Üye
Katılım
7 Şub 2016
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
30
Merhaba arkadaşlar hepinize kolay gelsin.
Benim bir problemim var tesisimizde önceden hız kontrolü yaptığımız trifaze bir motorumuz vardi. Bu motoru monofaze bir başka motorla değiştirmek zorunda kalacağız fakat yine hız kontrolü uygulamak durumundayız. Bunun için elimizde bulunan 220v beslemeli trifaze frekans konvertorunu kullanmak istedim. Bu konvertorlerde çıkışta fazlar arası gerilim 220v biliyorsunuz ki. Frekans konvertorunu U ve V uçlarını motora bagladigimda başarılı bir şekilde hız kontrolü sağladık ama motor bostayken bile 10Hz e kadar bir dönme hareketi sağlanamadı. Düşük frekanslarda motor dönmüyor yüksek frekanslarda da tork düşük gibime geldi ne gibi bir çözüm önerirsiniz.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Hocam benim bilgim sürücüler frekans düştükçe voltaj da düşüyor ona bağlı olarak bir sorun olmuş olabilir
 
Merhaba arkadaşlar hepinize kolay gelsin.
Benim bir problemim var tesisimizde önceden hız kontrolü yaptığımız trifaze bir motorumuz vardi. Bu motoru monofaze bir başka motorla değiştirmek zorunda kalacağız fakat yine hız kontrolü uygulamak durumundayız. Bunun için elimizde bulunan 220v beslemeli trifaze frekans konvertorunu kullanmak istedim. Bu konvertorlerde çıkışta fazlar arası gerilim 220v biliyorsunuz ki. Frekans konvertorunu U ve V uçlarını motora bagladigimda başarılı bir şekilde hız kontrolü sağladık ama motor bostayken bile 10Hz e kadar bir dönme hareketi sağlanamadı. Düşük frekanslarda motor dönmüyor yüksek frekanslarda da tork düşük gibime geldi ne gibi bir çözüm önerirsiniz.
Peki kondansatörü ne yaptınız ? Söküp direk sürücü ile mi yol verdiniz ?
 
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
 
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
Kondansatörle 90 derecelik faz farkı ile yolverilen motora sürücü ile fazlar arası 120 derece açı farkı ile yolveriliyor . Ben saçmalamanın burdan olduğunu düşünüyorum abi .
 
Evet zaten motorda daimi devre kondasatörlü tip ise frekans değişiminde kondansatör helva olur. Olmayacak duaya amin denmiş.
 
Peki kondansatörü ne yaptınız ? Söküp direk sürücü ile mi yol verdiniz ?
Hayır kondansatör üzerinde duruyor sürücüden 2 fazı direk verdik motora
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
Motor 0.55 kW monofaze motor surucude 2.2 kW 220v beslemeli 3 faz çıkışlı abb sürücü. 220v beslemeli elimizde birkaç adet vardı değerlendirmek istedik
 
Hayır kondansatör üzerinde duruyor sürücüden 2 fazı direk verdik motora

Motor 0.55 kW monofaze motor surucude 2.2 kW 220v beslemeli 3 faz çıkışlı abb sürücü. 220v beslemeli elimizde birkaç adet vardı değerlendirmek istedik
Çok tehlikeli bir iş yapmışsınız. Değişen frekans kondansatör endüktif direncini düşürüp önce kondansatörün sonra motorun yanmasına sebebiyet verebilir . Allah muhafaza birde rezonans frekansını falan yakalarsanız fener alayı olur .
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler:

Forum istatistikleri

Konular
128,171
Mesajlar
915,625
Kullanıcılar
449,935
Son üye
mehmetenessunger

Yeni konular

Geri
Üst