Monofaze ac motor hiz kontrol problemi

BerkayOmay

Üye
Katılım
7 Şub 2016
Mesajlar
19
Puanları
3
Yaş
26
Merhaba arkadaşlar hepinize kolay gelsin.
Benim bir problemim var tesisimizde önceden hız kontrolü yaptığımız trifaze bir motorumuz vardi. Bu motoru monofaze bir başka motorla değiştirmek zorunda kalacağız fakat yine hız kontrolü uygulamak durumundayız. Bunun için elimizde bulunan 220v beslemeli trifaze frekans konvertorunu kullanmak istedim. Bu konvertorlerde çıkışta fazlar arası gerilim 220v biliyorsunuz ki. Frekans konvertorunu U ve V uçlarını motora bagladigimda başarılı bir şekilde hız kontrolü sağladık ama motor bostayken bile 10Hz e kadar bir dönme hareketi sağlanamadı. Düşük frekanslarda motor dönmüyor yüksek frekanslarda da tork düşük gibime geldi ne gibi bir çözüm önerirsiniz.
 
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
3
Puanları
3
Yaş
24
Hocam benim bilgim sürücüler frekans düştükçe voltaj da düşüyor ona bağlı olarak bir sorun olmuş olabilir
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,231
Puanları
558
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar hepinize kolay gelsin.
Benim bir problemim var tesisimizde önceden hız kontrolü yaptığımız trifaze bir motorumuz vardi. Bu motoru monofaze bir başka motorla değiştirmek zorunda kalacağız fakat yine hız kontrolü uygulamak durumundayız. Bunun için elimizde bulunan 220v beslemeli trifaze frekans konvertorunu kullanmak istedim. Bu konvertorlerde çıkışta fazlar arası gerilim 220v biliyorsunuz ki. Frekans konvertorunu U ve V uçlarını motora bagladigimda başarılı bir şekilde hız kontrolü sağladık ama motor bostayken bile 10Hz e kadar bir dönme hareketi sağlanamadı. Düşük frekanslarda motor dönmüyor yüksek frekanslarda da tork düşük gibime geldi ne gibi bir çözüm önerirsiniz.
Peki kondansatörü ne yaptınız ? Söküp direk sürücü ile mi yol verdiniz ?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,322
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,231
Puanları
558
Yaş
35
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
Kondansatörle 90 derecelik faz farkı ile yolverilen motora sürücü ile fazlar arası 120 derece açı farkı ile yolveriliyor . Ben saçmalamanın burdan olduğunu düşünüyorum abi .
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,322
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Evet zaten motorda daimi devre kondasatörlü tip ise frekans değişiminde kondansatör helva olur. Olmayacak duaya amin denmiş.
 
Konu Sah
B

BerkayOmay

Üye
Katılım
7 Şub 2016
Mesajlar
19
Puanları
3
Yaş
26
Peki kondansatörü ne yaptınız ? Söküp direk sürücü ile mi yol verdiniz ?
Hayır kondansatör üzerinde duruyor sürücüden 2 fazı direk verdik motora
Detaylı bilgiler lazım. Tek fazlı motorun etiketi özelliği, 3 fazlı sürücünün tipi gücü v.s. v.s.
Motor 0.55 kW monofaze motor surucude 2.2 kW 220v beslemeli 3 faz çıkışlı abb sürücü. 220v beslemeli elimizde birkaç adet vardı değerlendirmek istedik
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,231
Puanları
558
Yaş
35
Hayır kondansatör üzerinde duruyor sürücüden 2 fazı direk verdik motora

Motor 0.55 kW monofaze motor surucude 2.2 kW 220v beslemeli 3 faz çıkışlı abb sürücü. 220v beslemeli elimizde birkaç adet vardı değerlendirmek istedik
Çok tehlikeli bir iş yapmışsınız. Değişen frekans kondansatör endüktif direncini düşürüp önce kondansatörün sonra motorun yanmasına sebebiyet verebilir . Allah muhafaza birde rezonans frekansını falan yakalarsanız fener alayı olur .
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler:

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,322
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Peki bu motorda hız kontrolü uygulamamız için ne önerirsiniz ?
Bu tip durumlarda motor üreticisi firmayla iletişime geçmekte fayda var. Tek fazlı asenkron motorların hız kontrolü olayı sıkıntılı bir konudur.
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,450
Mesajlar
742,740
Kullanıcılar
392,039
Son üye
elmeded

Yeni konular

Üst