Doğan SLX Elektrik Tesisat Şeması

kalorifer motorunada röle takacağım.iki gün sonra malzeme almaya gideceğim inşaallah.yakıt sorununuda çözersem ki bunun için gaz tankına ısıtma sistemi düşünüyorum bunun faydalı olduğunu biliyorum sonra ufak çaplı modifiye düşüncem var
Kalorifer motoruna röle bağlarsanız hız kontrol devresi devre dışı kalır.(Tabi nereye bağlayacağınızda önemli)
 
Benim görüşüm gereksiz olacağı yönünde, ne amaçla kullanacaksınız?

sigorta tablosundan alıyor elektriği.aküden alırsam voltaj düşümünü azaltırım diye düşündüm.faydası olmazsageri yerine alırım
 
Bakın,bağlantıyı aküden almanızla,sigorta tablasından almanız otomobilin 12 voltluk dc. şebekesinin,istenmeyen voltaj değişimini pek değiştirmeyecektir.Çünkü aküden sigorta tablasına kadar gelen ana arter kabloları,takviye kablosu kadar kalın kesitte(Amperajlı) ve kısadır.Yani akü ve sigorta tablası arasında ektra bir kablo direnci düşümünden dolayı voltaj farkı doğması söz konusu değildir.Araba çalışırken veya stop halindeyken,voltaj düşümünün daha az olması,kalorifer motorunun en düşük kademesinde çalışmasıyla(Daha yüksek olan indüktif dirençle)cam açma-kapama otomatiğinin,araba stop halindeyken hiç çalıştırılmaması,araba çalışırken de nöbetleşe,yalnızca bir diğerini,sonra diğerini çalıştırarak,cam rezistansı var ve çalıştırılıyorsa,yalnızca araba çalışırken ve çok kısa süreli çalıştırılarak,çok güç çeken amfi benzeri cihazları(Eğer varsa),araba çalışırken veya dururken düşük volümde(Seste)kullanmak suretiyle voltaj düşümünü bir miktar azaltmış olursunuz.

Donanım iç yapısı olarak düşünürseniz eğer,şarj dinamosu çıkış bağlantılarının sıkılığı ve iyi irtibatının sağlanması,şarj dinamosu kömürlerinin bitmesi veya kısalmasıyla,düşük basınçla alternatörün rotor bileziklerine kısmen temas etmesi sonucunda oluşabilen voltaj düşümü üzerinde durulabilir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bakın,bağlantıyı aküden almanızla,sigorta tablasından almanız otomobilin 12 voltluk dc. şebekesinin,istenmeyen voltaj değişimini pek değiştirmeyecektir.Çünkü aküden sigorta tablasına kadar gelen ana arter kabloları,takviye kablosu kadar kalın kesitte(Amperajlı) ve kısadır.Yani akü ve sigorta tablası arasında ektra bir kablo direnci düşümünden dolayı voltaj farkı doğması söz konusu değildir.Araba çalışırken veya stop halindeyken,voltaj düşümünün daha az olması,kalorifer motorunun en düşük kademesinde çalışmasıyla(Daha yüksek olan indüktif dirençle)cam açma-kapama otomatiğinin,araba stop halindeyken hiç çalıştırılmaması,araba çalışırken de nöbetleşe,yalnızca bir diğerini,sonra diğerini çalıştırarak,cam rezistansı var ve çalıştırılıyorsa,yalnızca araba çalışırken ve çok kısa süreli çalıştırılarak,çok güç çeken amfi benzeri cihazları(Eğer varsa),araba çalışırken veya dururken düşük volümde(Seste)kullanmak suretiyle voltaj düşümünü bir miktar azaltmış olursunuz.

Donanım iç yapısı olarak düşünürseniz eğer,şarj dinamosu çıkış bağlantılarının sıkılığı ve iyi irtibatının sağlanması,şarj dinamosu kömürlerinin bitmesi veya kısalmasıyla,düşük basınçla alternatörün rotor bileziklerine kısmen temas etmesi sonucunda oluşabilen voltaj düşümü üzerinde durulabilir.Kolay gelsin.

değerli bilgiler için teşekkürederim.ohalde önce bunları değerlendireyim.daha sonra diğer yönteme bakayım
 
gaz verince ışık çoğalıyor gazı kesince hafif sönüyorsa hiç vakit kaybetmeden aküyü şarj ettirin gene aynı olursa şarj dinamosu değişecek demektir
 
gaz verince ışık çoğalıyor gazı kesince hafif sönüyorsa hiç vakit kaybetmeden aküyü şarj ettirin gene aynı olursa şarj dinamosu değişecek demektir

akü şu an boş.arabayı çalıştırmaya çalışırken boşaldı.aracıda çıkaramadım açık parktan havalar biraz düzelsin şarza vereym.marşa basınca dalgalanma yoktu ama kalorifer açıkken sileceği açtığımda düşüyodu voltaj.şarzdan sonra bidaha bakayım.72lik aküdede yapıyormu acaba
 
akü şu an boş.arabayı çalıştırmaya çalışırken boşaldı.aracıda çıkaramadım açık parktan havalar biraz düzelsin şarza vereym.marşa basınca dalgalanma yoktu ama kalorifer açıkken sileceği açtığımda düşüyodu voltaj.şarzdan sonra bidaha bakayım.72lik aküdede yapıyormu acaba
Öncelikle aracınızda LPG varsa kış aylarında önce benzinle çalıştırın daha sonra LPG' ye geçersiniz.
Kuş serisi araçlarda elektrik tesisatında zayıflama sık görülen bir problemdir. Alternatör kömürlerini kontrol ettirin hatta değiştirin zaten çok ucuz bir parçadır.Bunun dışında şase zayıflaması görülebilir.Şase bağlantılarını kontrol edin gerekirse söküp tel fırça ile temizleyip gresleyip öyle bağlayın.Diyot tablasınıda kontrol ettirin.
Rölantideyken gaz verince farların parlaklığı çok değişiyorsa sorun konjektörde de olabilir.
 
garip olanıda akşam benzinde bırakmıştım.aracı benzinle çalıştırırken hep zor çalışıyordu akünün şarzının zayıflığı birde aşırı soğuğun etkisiyle akü bitti.bugünde dünden soğuk olacağı için aküyü söküp eve aldım.yarın biçaresine bakacağım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,991
Son üye
multiroots

Yeni konular

Geri
Üst