Doğan SLX Elektrik Tesisat Şeması

Sizin alternatörle ilgili bir probleminiz yok.
Büyük ihtimalle kontak anahtarı veya kontak termiği ile ilgili bir probleminiz var.
Bunun dışında LPG nin elektrik bağlantılarını kontrol edin sorun buradan da kaynaklanıyor olabilir.

çalışırken kontaktan gelen kabloların soketlerini çıkarttım yine çalışmaya devam ediyordu.boştayken kontağın çıkışlarını kontrol ettim iletim yok birinci konuma aldım enerji geldi.marşa basıp denemeyi unuttum yarın onuda denerim.ilginç bir arıza bakalım nerede çıkacak sorun
 
çalışırken kontaktan gelen kabloların soketlerini çıkarttım yine çalışmaya devam ediyordu.boştayken kontağın çıkışlarını kontrol ettim iletim yok birinci konuma aldım enerji geldi.marşa basıp denemeyi unuttum yarın onuda denerim.ilginç bir arıza bakalım nerede çıkacak sorun

O zaman sorun kontakta değil, LPG nin elektriği çakmaktan mı alınmış?Ateşleme bobinine bağlı bir röle varsa kontrolü gerekir.
 
sigorta tablosunu incelediğimde orijinal bağlantı şekli (baskı devre yolları takibi)şu:çakmak sigortası akü tarafından + alıyor.çıkışı servis sigortasına giriyor.servis sigorta çıkışı kalorifer ve cam silecek sigortasına girişine aynı yere kontak çıkışıda verilmiş durumda.çakmak sigortasını takmadığım zaman herşey normal.takınca bobine ve lpg seçici anahtara direk enerji veriyor.araç çalışıyor fakat kontağı kapattığımda stop etmiyor çakmak sigortasını sökene kadar.sigorta tablosundan kaynaklı olma ihtimali yüksek gibi

merhaba, sigorta takılı değil iken çakmağınız çalışıyor mu? bence çalışıyordur. çalışmasa zaten sigortayı taktığınızda aracınız stop edecektir. bence işe sigorta takılı değil iken çakmağa elektriğin nerden geldiğini bulun. ki kesin kontak açıkken elektrik geliyordur. bırde izlediğiniz sigorta tablası yollarında hata olabilir. cunku tofaş serisi araclarda kalorıfer ve cam sılecegı kontaga baglıdır. siz kontrollerinizi yapıp yenıden paylasırsanız sevınırım.
 
merhaba, sigorta takılı değil iken çakmağınız çalışıyor mu? bence çalışıyordur. çalışmasa zaten sigortayı taktığınızda aracınız stop edecektir. bence işe sigorta takılı değil iken çakmağa elektriğin nerden geldiğini bulun. ki kesin kontak açıkken elektrik geliyordur. bırde izlediğiniz sigorta tablası yollarında hata olabilir. cunku tofaş serisi araclarda kalorıfer ve cam sılecegı kontaga baglıdır. siz kontrollerinizi yapıp yenıden paylasırsanız sevınırım.

servis sigortası ateşleme bobini gösterge ışıklarıda kontağa bağlı olmalımı veya tabloyu öyle yapsam olmazmı acaba.hafta sonu bayağı uğraşacağım anlaşılan
 
Aracımda bu yaz aylarında,sigorta tablasındaki bakır yollarda olan bir kopukluk(Bakır yollardan birinin elektrik kontağıyla erimesi) sonucu cam sileceği sıfırlaması çalışmıyordu.Bu arada boşluk olan bakır yolu ince bir kablo ile irtibatlayarak bağlantıyı sağladığımda cam silecek sıfırlaması çalışabilmişti.Sizin çakmak kısmında, devamlı mevcut olan + (Sıcak uç) benimkine benzer,farkına varılmayan bir elektrik kontağı neticesi,kontak 1. konuma bile alınsa,yine tablanın sıcak uç(+) bulunan komşu başka bir noktasından kontak sonucu saçılan bir bakır parçacığıyla kaynayarak irtibatlanıp sürekli,yani anahtarın boştaki konumunda da + ucu almaya devam ediyor olabilir.Bu senaryonun doğru olup olmadığını,ancak sigorta devre kartını dikkatlice inceleyerek,eğer devre yolları alt kısma karşılık geliyorsa, vidalarından söküp altına da dikkatlice bakıp inceleyerek kontrol etmeniz iyi olacaktır.Tablada devre yollarında birşey yoksa,lpg ventilleri bobinleri,varsa ateşleme bobini öncesindeki röleyi,lpg ile ilgili olan diğer röleleri de kablo tutucuları çekip,avometre ile omaj değerlerini ölçmek suretiyle bir kontrol edin.Kontak anahtarı,konjonktör,şarj sistemiyle ilgili sorununuz,şimdiye kadar söylediklerinize dayanarak bulunmuyor.Ağırlığı sigorta tablası ve röleler,ateşleme bobini öncesi özel röleler varsa bunlar üzerinde yoğunlaştırın.

Orijinal olmayan stop ampülünün geniş olan lehim uzantıları,stop lamba soketimdeki istenmeyen irtibatla kontak anahtarı 1 konumuna da gelse,bobine enerji gelmesini devam ettirdiğinden motorum stop etmemişti.Ancak stop lambasının orijinalı takılınca,istenmeyen irtibat yok olup, motor 1 konumunda iken + uçtan ayrılmaya,yani normal şekilde stop edebilmeye dönebilmişti.Tahminimce sizdeki bu problem de,sigorta tablasındaki benzer şekilde,istenmeyen bir irtibatlanma,etkileşimle büyük olasılıkla oluşmuş gibi görünüyor.Çünkü anahtar çekildiğinde de çalışan birimler,dörtlü sinyaller,alarm,farlar,vb. kontağın 2. konumundan bağımsız,direkt aküye sigortayla bağlı devamlı çalışan kısımlar da bildiğiniz gibi vardır.İrtibat bu devamlı + uca sahip bir kısımla,ancak kontak anahtarına bağımlı olan sigorta kısmındaki bir yer arasındaki kaynaşma,irtibatlanmadan olmuş olabilir.Sigorta tablasında bir değişikliğe gitmeniz kanımca gerekmiyor.Kolay gelsin.
 
açıklamalar için teşekkürler.notları aldım.teferruatlı araştırmayı bu hafta yapıp sonucu yazacağım
 
sorunu çözdüm.servis sigorta girişi çakmaktan olmayacakmış.yerini düzelttim tablodan şimdi normale döndü.sigorta tablosu mako marka.iki tane devre yollu fiber metal pimlerle birbirine monteli.bu pimler zamanla iletim görevini yapamıyor.ince bir işçilikle bakımını yapmak gerekiyor zira bir sürü sorunun kaynağı burası.bilgileriyle destek olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.şimdi yakıt sorununu düzeltmeye çalışacağım.enteresan bişeyler çıkarsa paylaşırım
 
Gözünüz aydın tebrik ederim,gözlemleriniz ve devre takibiniz sonucunu vermiş.Sigorta tablasındaki çakmak kısmına, kontak anahtarının kapalı konumunda sıcak uç(+)nın devamlı gelmesi,kontak anahtarı takılı değilken sigara içilmesi düşünülüp dizayn edilmiş olmalıdır.(Broadway marka aracımda da bu şekilde olabilir,senelerdir hiç sigara kullanmadığımdan dolayı pek emin değilim).Yakıt konusundaki sorunlarınızı da,inşallah en kısa zamanda çözersiniz,çözemezseniz burada bizimle paylaşabilirsiniz.İlk sorunu çözebildiğiniz için tekrar ellerinize sağlık diyorum.Kolay gelsin.
 
Gözünüz aydın tebrik ederim,gözlemleriniz ve devre takibiniz sonucunu vermiş.Sigorta tablasındaki çakmak kısmına, kontak anahtarının kapalı konumunda sıcak uç(+)nın devamlı gelmesi,kontak anahtarı takılı değilken sigara içilmesi düşünülüp dizayn edilmiş olmalıdır.(Broadway marka aracımda da bu şekilde olabilir,senelerdir hiç sigara kullanmadığımdan dolayı pek emin değilim).Yakıt konusundaki sorunlarınızı da,inşallah en kısa zamanda çözersiniz,çözemezseniz burada bizimle paylaşabilirsiniz.İlk sorunu çözebildiğiniz için tekrar ellerinize sağlık diyorum.Kolay gelsin.

Broadway kontaktan çakmağın elektriğini kesmektedir.(Aynı araç bizde de var) :)
 
kalorifer motorunada röle takacağım.iki gün sonra malzeme almaya gideceğim inşaallah.yakıt sorununuda çözersem ki bunun için gaz tankına ısıtma sistemi düşünüyorum bunun faydalı olduğunu biliyorum sonra ufak çaplı modifiye düşüncem var
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,847
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst