1 Fazlı Motorun Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

celgin

Üye
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
39
1 fazlı motorun avantaj ve dez avantajları nelerdır.?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Selam
Bir fazlı motorların hiç bir avantajı yok bence.Bu sadece zorunluluk.
 
Merhaba.

Bir fazlı ve 3 fazlı asenkron motorların avantaj ve dezavantajları şunlar olabilir;

Bir fazlı asenkron motorlar

Avantajı

1.Sanayi elektriğine (3 faza) ayrıca ihtiyaç duymazlar,ev ve 3 fazın olmadığı iş yerlerinde,büro,vb. yerlerde kolaylıkla çalışabilirler.

2.Yapılışları açısından sargı yapıları daha basit ve yalındır.Elektrikli ev aletlerinde ve makinelerinde kolayca ve yaygın olarak da kullanılabilirler.

Dezavantajı

1.Tek bir ana sargıyla kendiliğinden dönmeye başlayarak yol alamazlar,ya yardımcı sargı(Kondansatörle faz farkı yaratarak,santrifüj anahtarla devreye girip devreden çıkarak,vb.),ya da yardımcı kutup (Hayali kutup) oluşturularak yol verilirler.

2.Güçleri 3 fazlı motorlara göre(kW,BG) daha düşüktür,küçük ve çok fazla güç gerektirmeyen daha basit ev ve ticari ölçekteki küçük güçlerdeki uygulamalara daha elverişlidirler.

3 fazlı asenkron motorlar

Avantajı

1.3 fazlı sargılar döner mağnetik alan yarattığından ilk harekete geçişleri kendiliğinden ve kolay olur.

2.Güçleri bir fazlı motorlara göre çok daha fazladır.Daha büyük güçteki uygulamalarda verimli kullanılabilirler.

3.Üç fazı daha iyi bir elektrik verimiyle kendi içlerinde kullanarak faydalı bir güce çevirirler,yani verimleri bir fazlılardan daha yüksektir.

4.Daha ağır bir sanayi(Vinçler,krenler,gezer vinçler,vb.) ve ticari uygulamalardaki yüksek güç gereksinimlerini kolayca karşılayabilirler.

Dezavantajı

1.Dört kW'dan sonra yol verme(Yıldız-üçgen,direnç veya ototransformatörü ile yol verilmeleri) icap eder.Aksi halde ilk defa harekete geçip yol alırlarken fazla çalışma akımı çekerek şebekeyi zorlarlar.

2.Bir faz çeşitli nedenlerle motora eksik geldiğinde,ayıca yine %10'dan fazla şebekedeki voltajın iniş ve çıkışları yaşandığında sargıları yanabilir,özel koruma ve emniyeti sağlayacak devre yapılarının (Tmş,faz koruma rölesi,yüksek ve alçak gerilimden koruma röleleri,vb.)kullanılması mutlaka icap eder.

Not: 3 fazın olmadığı yerlerde kondansatör kullanılarak yapay bir 3 fazlı döner alan statorda yaratılıp,yine bu 3 fazlı motorlar çalıştırılabilirler.Ancak zorunluluk olmadıkça bu şekilde çalıştırılmaları çok fazla istenmeyen güç kayıplarını ve verimsiz bir çalışma şeklini beraberinde getirecektir.Mecbur kalınmadıkça tercih edilmeyen bir çalıştırma yöntemidir.

Kolay gelsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,722
Kullanıcılar
449,959
Son üye
çor-man

Yeni konular

Geri
Üst