Çift faz

Naca

Üye
Katılım
21 Şub 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
29
Merhaba arkadaşlar 9.6v 700 a pili sarj etmek icin adaptör bulamadım kendim yapmaya karar verdim pil tamiya cıkışlı. Şimdi 12v 1 a bir adaptör aldım kabloları açıp +,_ anlamak icin kontrol kalemiyle kontrol etmek istedim fakat 2 kablolada kontrol kaleminin ışıgı yaniyor + yani fazın olsugu kabloyu bulamayincada pilleri şarja takamadım neden böyle oldu
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sen cevabı vermişsin zaten avatar olarak , bizi yormazsın herhalde.
Cevabiniz hayir ise siz bu hayir cevabini vermediniz lakin siz hayir diyorsaniz 2. Soruma sunu sormak istiyorum mantikan bir şeye kıstas bu olamaz diyorsanız karşı tezi olmalı kontrol kalemi değildr nedir ozaman madem hayır diyorsunuz
 
Şebekedeki fazla, dc. adaptör çıkışındaki bu + ve - uçları birbirine karıştırıyorsanız size buradan çok şeyi anlatmak lazımdır. Bir dijital avometreniz varsa eğer, kırmızı (+) ve siyah (-) kablolarınız,avometredeki portta çok doğru takılıysa, adaptör çıkışındaki en doğru uçlara dokunulduğunda, dc.voltaj ölçümünde örneğin 9.6-12 volt dc. diye ölçerken, önünde - işareti hiç çıkmaz. Bu işaret eğer çıkmışsa ters polaritedeki olan adaptör uçlarına tam olarak bu prob uçlarını değdirmişsiniz de demektir. Bu şekilde en basit yoldan + ve - 'nin yani hangi kutbun tam olarak nerede olduğunu anlamada en kolay yol budur.

9 volt 700 miliamper nikel-kadmiyum batarya için 1 amper, 12 volt adaptörün amperi çok fazladır. Amper*saat kapasitesinin 1/10'u en uygunu olur, yani en fazla 70 miliamper olmalıdır bu şarj akımı. Akımı sınırlayıp bu değere tam düşürmek veya bu amperdeki adaptörü arayıp bulmak (Voltu da 9.6 voltun % 25 daha fazlası kadarı yani; 9.6+2.4=12 volt olmalıdır. Adaptör voltajı seçiminiz çok doğrudur, ancak amperi 70 mA olmalıydı) gereklidir, çok sağlıklı bir şarj için. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Şebekedeki fazla, dc. adaptör çıkışındaki bu + ve - uçları birbirine karıştırıyorsanız size buradan çok şeyi anlatmak lazımdır. Bir dijital avometreniz varsa eğer, kırmızı (+) ve siyah (-) kablolarınız,avometredeki portta çok doğru takılıysa, adaptör çıkışındaki en doğru uçlara dokunulduğunda, dc.voltaj ölçümünde örneğin 9 volt dc. diye ölçerken önünde - işareti hiç çıkmaz. Bu işaret eğer çıkmışsa ters polaritedeki olan adaptör uçlarına tam olarak bu prob uçlarını değdirmişsiniz de demektir. Bu şekilde en basit yoldan + ve - 'nin yani hangi kutbun tam olarak nerede olduğunu anlamada en kolay yol budur.

9 volt 700 miliamper nikel-kadmiyum batarya için 1 amper, 12 volt adaptörün amperi çok fazladır. Amper*saat kapasitesinin 1/10'u en uygunu olur, yani en fazla 70 miliamper olmalıdır bu şarj akımı. Akımı sınırlayıp bu değere tam düşürmek veya bu amperdeki adaptörü arayıp bulmak (Voltu da 9 voltun % 25 daha fazlası kadarı olmalıdır.) gereklidir, çok sağlıklı bir şarj için. Kolay gelsin.

Çok teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,272
Mesajlar
916,370
Kullanıcılar
450,098
Son üye
akaremir31

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst