Çift faz

Naca

Üye
Katılım
21 Şub 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
29
Merhaba arkadaşlar 9.6v 700 a pili sarj etmek icin adaptör bulamadım kendim yapmaya karar verdim pil tamiya cıkışlı. Şimdi 12v 1 a bir adaptör aldım kabloları açıp +,_ anlamak icin kontrol kalemiyle kontrol etmek istedim fakat 2 kablolada kontrol kaleminin ışıgı yaniyor + yani fazın olsugu kabloyu bulamayincada pilleri şarja takamadım neden böyle oldu
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sen cevabı vermişsin zaten avatar olarak , bizi yormazsın herhalde.
Cevabiniz hayir ise siz bu hayir cevabini vermediniz lakin siz hayir diyorsaniz 2. Soruma sunu sormak istiyorum mantikan bir şeye kıstas bu olamaz diyorsanız karşı tezi olmalı kontrol kalemi değildr nedir ozaman madem hayır diyorsunuz
 
Şebekedeki fazla, dc. adaptör çıkışındaki bu + ve - uçları birbirine karıştırıyorsanız size buradan çok şeyi anlatmak lazımdır. Bir dijital avometreniz varsa eğer, kırmızı (+) ve siyah (-) kablolarınız,avometredeki portta çok doğru takılıysa, adaptör çıkışındaki en doğru uçlara dokunulduğunda, dc.voltaj ölçümünde örneğin 9.6-12 volt dc. diye ölçerken, önünde - işareti hiç çıkmaz. Bu işaret eğer çıkmışsa ters polaritedeki olan adaptör uçlarına tam olarak bu prob uçlarını değdirmişsiniz de demektir. Bu şekilde en basit yoldan + ve - 'nin yani hangi kutbun tam olarak nerede olduğunu anlamada en kolay yol budur.

9 volt 700 miliamper nikel-kadmiyum batarya için 1 amper, 12 volt adaptörün amperi çok fazladır. Amper*saat kapasitesinin 1/10'u en uygunu olur, yani en fazla 70 miliamper olmalıdır bu şarj akımı. Akımı sınırlayıp bu değere tam düşürmek veya bu amperdeki adaptörü arayıp bulmak (Voltu da 9.6 voltun % 25 daha fazlası kadarı yani; 9.6+2.4=12 volt olmalıdır. Adaptör voltajı seçiminiz çok doğrudur, ancak amperi 70 mA olmalıydı) gereklidir, çok sağlıklı bir şarj için. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Şebekedeki fazla, dc. adaptör çıkışındaki bu + ve - uçları birbirine karıştırıyorsanız size buradan çok şeyi anlatmak lazımdır. Bir dijital avometreniz varsa eğer, kırmızı (+) ve siyah (-) kablolarınız,avometredeki portta çok doğru takılıysa, adaptör çıkışındaki en doğru uçlara dokunulduğunda, dc.voltaj ölçümünde örneğin 9 volt dc. diye ölçerken önünde - işareti hiç çıkmaz. Bu işaret eğer çıkmışsa ters polaritedeki olan adaptör uçlarına tam olarak bu prob uçlarını değdirmişsiniz de demektir. Bu şekilde en basit yoldan + ve - 'nin yani hangi kutbun tam olarak nerede olduğunu anlamada en kolay yol budur.

9 volt 700 miliamper nikel-kadmiyum batarya için 1 amper, 12 volt adaptörün amperi çok fazladır. Amper*saat kapasitesinin 1/10'u en uygunu olur, yani en fazla 70 miliamper olmalıdır bu şarj akımı. Akımı sınırlayıp bu değere tam düşürmek veya bu amperdeki adaptörü arayıp bulmak (Voltu da 9 voltun % 25 daha fazlası kadarı olmalıdır.) gereklidir, çok sağlıklı bir şarj için. Kolay gelsin.

Çok teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,531
Kullanıcılar
449,906
Son üye
maniacrelax

Yeni konular

Geri
Üst