TMMOB Teknoloji Fakültelerine Karşı Çıkma Konusunda Haklı mı?

1998 öncesinde meslek liselerinin toplam liselerdeki payı %50'ler seviyesinde iken, 28 şubat sürecinden sonra %28'lere gerilemişti. Son yıllarda yapılan gayretli çalışmalar ve teknoloji fakültelerinin kuruluşu ile beraber meslek liseleri canlandı ve meslek liselerinin payı %45'lere yükselmiştir. Kanıtı aşağıdaki linktedir;

M.E.B. Ticaret ve Turizm retimi Genel Mdrl
 
sayın elek

veriler için ösym veya tuik'e bakmaya gerek yok. ben 2006 marmara elektrik öğretmenliği mezunuyum. en son 99 veya 2000 de toplu bir öğretmen alımı yapılıyor ve daha sonra atamalar çok düşük. benim mezun olduğum 2006 senesinde 3 atama vardı. evet sadece ve sadece 3 kişi alındı ve daha sonra minimum puana baktığımda 93,8 den kapandığını gördüm :)

teknik öğretmenlerin mühendis olma istekleri konusunda belki haklı olabilirsiniz, bunun nedeni atama olmayışındandır. atama olmayınca 4 sene okuduğumuz için mühendis olma ihtimali doğıyor. bu da çeşitli nedenlerle engellniyor.

son 2 senedir meslek liselerine talep arttığından alımlar da arttı. 2006 da atama sayısı 3 iken son iki senedir 100'ün üzerinde oluyor. puanlarda 76-77'ye kadar indi biliyorum. ben yurtdışında eğitim alıp bir şekile kendimi kurtardım, yurtdışına gitmeseydim kpss çalışıp atanmaktan başka çarem yoktu. demek istediğim daha önceleri herkes de mühendis olma isteği vardı ve atama az olduğundan haklıydılar. ama son iki senedir alım arttığından teknik öğretmenlerin kpss ye yönelip atanmak için çaba vermeleri gerektiğini düşünüyorum.
 
Arkadaşlar,
Benim düşüncem şudur ki biz Teknik Öğretmenler bu şekilde haksızlığa uğruyorsak bunun sebebi geçmişten günümüze gelen tüm Teknik öğretmenlerdir. Bizler neden daha çok çalışıp Meclise girmedik. Meclise girenler neden daha çok çalışmadılar bizler neden böyle sönük kaldık.
 
forum sayfasını okudum da 28 şubatdan dem vuruluyor,
yahu arkadaşlar bu katsayı uygulamasının 28 şubatla alakası yok, 28 şubatta MGK da hükümete uygula dendi ama hükümet uygun bulmadı için bu uyarıyı dikkate almadı. katsayı uygulamasının başlatan kemal gürüz dür. oda 28 şubat olayından 1 yıl sonra 1998 da yök karar alıyor, o zamanın hükümetide onaylıyor, katsayı uygulamasını askere veya 28 şubat hükümetine mal etmek yanlış... asıl sorumlu o zamanın yök başkanı...
zaten katsayı uygulaması engelde değil, yazdık buraya; sınav sisteminde açık kapı var.
İHL mezunu bir arkadaşım önlisansdan geçiş yaparak kimya mühendisi oldu,
benim sınıf arakadaşlarımda meslek lisesi mezunu idi, ön lisans tan mühendisliğe geçtiler.

Teknik öğretmen bölümü mezunları illada öğretmen olacak diye bir kaide de yok, benim bir akrabam elek.öğr. ni bitirdi şimdi iyi bir maaşla vasıflı olarak telekomda çalışıyor. bir insan teknik öğr. bölümü mezunu olacak, yabancı dil bilicek, elektrik bilgi becerisi iyi olacak(plc,e-plan,yazılım) bakın nasıl iş buluyor,
belki müh. den bile iyi imkanlarda çalışabilir, bilgi dağarcığı ne kadar geniş olursa imkanlarda o derece de artar...
 
TMMOB olaylara belli bir -izm ekseninde baktığından işin eğitim yönü güme gidiyor.En basit örneği kendi siteleri.Ne kadar mühendislik dökümanı var ne kadar grev,eylem,rant kelimelerinin geçtiği haberler var ?
 
Bakın değerli arkadaşlar şuna bir açıklık getirelim TEf lerin ve Mühendislerin müfredatını LÜtfen dikkatle inceleyin Şunu göreceksiniz.Hemen hemen aynı ve şunu da göreceksiniz ki bu fakültelerin hocalarının bir kısmı da aynı.
Yani sayın arkadaşlar şunu söylemek istiyorum her iki fakültede hemen hemen aynı dersler veriliyor ve mezunlarda aağı yukarı aynı bilgilerle mezun oluyor.Ayrıca TEF liler Eğitim dersleri alıyor ki(bunların bir kısmını müh. lerin de görmesi gerekiyor(Avrupada böyle))
Buna göre neden hala bir üstünlük felan kardeşim ne kadar projeüretiyoruz. Ürettiğimiz proje kadar Mühendisiz yada Tefliyiz.
Bürokrasi denen canavarın kurbanı olan Teknik Öğretmenler sadece kağıt üstünde bile olsa imza yetkisi denen şeyin verilmesi gerekir.
Teşekkürler
 
Ben kendi şahsi fikrimi söylemek istiyorum bir Teknik Eğitim Fakülteli olarak. Meslek lisesinde 1 sene (anadolu teknik hariç) matematik ve fen dersleri görmüş bir öğrenciye üniversite de integral anlatmaya kalkarsanız sizin yaptığınız işte bir yanlışlık var demektir. Meslek liseleri sadece ve sadece piyasaya ara eleman yetiştirmek maksadı ile açıldıysa o zaman üniversite yolunu tamamen kapayın ama orada ki okuyan öğrencilerinde üniversite okumaya hakkı var diyorsanız o zaman lisede meslek derslerinin yanında kültür derslerini de ağırlık verecek ve öğrencinin üniversite de ve sonrasında iş hayatında tökezlemesini önleyeceksiniz. Sadece anadolu teknik ya da anadolu meslek okuyan öğrenciler gitsin üniversiteye mantığı yanlış geliyor bana. Kendi sınıfımda okuyan (ben dahil) öğrencilere bakarsak ve mühendislik fakültesinde ki öğrencilere bakarsak arada büyük fark olduğu kanaatindeyim. Bir teknik öğretmenin en büyük avantajı pratiğe sahip olmasıdır. Mühendisler tornavida tutmayı bilmiyor diye isyan etmek daha da kötü çünkü iş hayatında mühendisten faydalanılan alan tornavida tuttuğu değil o tornavidayı tutan ellere sahip insanları yönlendirebilme, işin teknik hesaplarını yapabilme becerisidir. T.e.f yapılan haksızlık diyip Teknoloji Fakültesi adı altında bir fakülte kurmak ne kadar doğru derseniz o yanlışı yanlışla kapatmak gibi geliyor bana. Üniversitemizde bu sene açılan teknoloji fakültesinde 3 adet intibak sınıfı mevcuttu ve tam rakam veremeyeceğim şimdi ama bir sınıfın hiç biri geçemedi, diğer 2 sınıftan da toplamda 15 kişi falan geçti. Bu da gösteriyor ki bence mühendislik fakültesinde okuyan öğrenci ile aralarında fark var çünkü intibak sınıfında sadece matematik ve fen dersleri verildi. Umarım anlatabilmişimdir düşündüklerimi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,215
Mesajlar
915,868
Kullanıcılar
449,996
Son üye
Serhan10

Yeni konular

Geri
Üst