SSD Euroterm sürücüler yanıyor. Neden?

umutcetinn

Üye
Katılım
25 Eki 2008
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
39
Selam Arkadaşlar,

Çalıştığım fabrikada son 2 aydır sürekli sürücüler yanmaya başladı(Kontrol kartları ile güç kartları). Makinaların ve sistemin özellikleri ise:

1. 2000 A lık busbardan 4 adet plastik ekstrüzyon makinaları besleniyor. Yanlızca 2 makinanın sürücüleri yanıyor, yanan sürücüleri besleme girişinde bulunan NH bıçaklı sigortalar atıyor.

2. Topraklamadan ve harmoniklerden şüphelendik. Gerekli ölçümleri ABB ye yaptırdık. Sorun yok. Zaten sistemde aktif ve pasif harmonik filtre var.

3. Sürücülerin bulunduğu makinaların nötr-toprak ve toprak ölçümleri yapıldı. Sonuçlar normal çıktı.

4. Sürücülerin giriş besleme kabloları ile sürücü-motor kabloları kontrol edildi. Sorun görülmedi.

6. Voltaj yükselmesinden süphelendik ama sistemde faz kontrol rölesi var ve şu zamana kadar 438 V a kadar yükselmiş. Buda normal gibi.

Acaba ne yapmamız gerektiğini söyleyebilecek arkadaşlar varsa sevinirim.

Teşekkürler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
merhabalar umut cetin sürücünüzün markasını nedır bırde dc lınk katında osılasyon yapıyor mu bırde suruculerınızn ozellıklerını yazabılır mısınız enerjı mı fazla gelıyo
 
Selam Arkadaşlar,

Çalıştığım fabrikada son 2 aydır sürekli sürücüler yanmaya başladı(Kontrol kartları ile güç kartları). Makinaların ve sistemin özellikleri ise:

1. 2000 A lık busbardan 4 adet plastik ekstrüzyon makinaları besleniyor. Yanlızca 2 makinanın sürücüleri yanıyor, yanan sürücüleri besleme girişinde bulunan NH bıçaklı sigortalar atıyor.

2. Topraklamadan ve harmoniklerden şüphelendik. Gerekli ölçümleri ABB ye yaptırdık. Sorun yok. Zaten sistemde aktif ve pasif harmonik filtre var.

3. Sürücülerin bulunduğu makinaların nötr-toprak ve toprak ölçümleri yapıldı. Sonuçlar normal çıktı.

4. Sürücülerin giriş besleme kabloları ile sürücü-motor kabloları kontrol edildi. Sorun görülmedi.

6. Voltaj yükselmesinden süphelendik ama sistemde faz kontrol rölesi var ve şu zamana kadar 438 V a kadar yükselmiş. Buda normal gibi.

Acaba ne yapmamız gerektiğini söyleyebilecek arkadaşlar varsa sevinirim.

Teşe

Selam Arkadaşlar,

Çalıştığım fabrikada son 2 aydır sürekli sürücüler yanmaya başladı(Kontrol kartları ile güç kartları). Makinaların ve sistemin özellikleri ise:

1. 2000 A lık busbardan 4 adet plastik ekstrüzyon makinaları besleniyor. Yanlızca 2 makinanın sürücüleri yanıyor, yanan sürücüleri besleme girişinde bulunan NH bıçaklı sigortalar atıyor.

2. Topraklamadan ve harmoniklerden şüphelendik. Gerekli ölçümleri ABB ye yaptırdık. Sorun yok. Zaten sistemde aktif ve pasif harmonik filtre var.

3. Sürücülerin bulunduğu makinaların nötr-toprak ve toprak ölçümleri yapıldı. Sonuçlar normal çıktı.

4. Sürücülerin giriş besleme kabloları ile sürücü-motor kabloları kontrol edildi. Sorun görülmedi.

6. Voltaj yükselmesinden süphelendik ama sistemde faz kontrol rölesi var ve şu zamana kadar 438 V a kadar yükselmiş. Buda normal gibi.

Acaba ne yapmamız gerektiğini söyleyebilecek arkadaşlar varsa sevinirim.

Teşekkürler
Aynı sorunu lenze sürücülerde bende yaşıyorum sorunun çözümü ile ilgili tavseye verebilir misiniz
 
Plastik ekstrüzyon makinelerinden anlamam ama aklıma bir sürü sebep geliyor. :)
Mekanik arıza olabilir.Rulman, dişli vb .
Makine kapasitesi üzerinde çalışıyorsa olur.
Debi basınç vb ayarlarının kontrol edilmesi gerekir.
Plastik tam sıvılaşmadan basmaya çalışılırsa motorun çekeceği akım artacağı için sürücüler yanabilir.
Motor sargılarında kaçak kısa devre filan olabilir. Sargı dirençleri ölçülmesi lazım.
 
Plastik ekstrüzyon makinelerinden anlamam ama aklıma bir sürü sebep geliyor. :)
Mekanik arıza olabilir.Rulman, dişli vb .
Makine kapasitesi üzerinde çalışıyorsa olur.
Debi basınç vb ayarlarının kontrol edilmesi gerekir.
Plastik tam sıvılaşmadan basmaya çalışılırsa motorun çekeceği akım artacağı için sürücüler yanabilir.
Motor sargılarında kaçak kısa devre filan olabilir. Sargı dirençleri ölçülmesi lazım.
Makinalar ile ilgili değil genel olarak sürücülerin güç kartı ve kontrol kartları yanıyor nem,toz, sıcaklık, ve kısa devre diye düşünüyorum makine de olsa sürükli motorların yanması gerekir ama motorlarda herhangi bir yanma ve ya arıza olmuyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,419
Mesajlar
917,481
Kullanıcılar
450,328
Son üye
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Geri
Üst