sürücülerde kapalı çevrim-açık çevrim nedir

Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
205
Puanları
1
Yaş
41
arkadaşlar elime sürücülerle ilgili bir katalog geçti ve incelerken kapalı çevrim , açık çevrim gibi deyimler vardı. bunların açıklamaları yazmıyordu. ne olduğunu bilen arkadaşım varsa ve beni aydınlatırsa sevinirim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
kolay gelsin,
motorların belli bir hızda ve torkda hareket etmesi istenen yerlerde, motor miline bağlı enkoderden aldığı bilgi ile bu hız ve torku kontrol eden invertörler kapalı çevrimdir.
tork ve hızı çok önemli olmayan sistemlerde, üzerine aldığı yükten dolayı motorun yavaşlaması ve tork kaybı yaşaması tamamen serbest olan invertörler açık çevrimdir.
saygılar,...
 
Kapalı çevrimde sürücü, motoru sürerken bir yandan da motorun doğru hareketleri yapıp yapmadığını takip eder. Eğer motor, sürücünün talimatlarını tam olarak yerine getiremediyse sürücü bazı ekstra işlemler yaparak hatayı düzeltir ve motorun istenileni tam olarak yapmasını sağlar.

Açık çevrimde sürücü, motoru istenilen işlemleri yapacak şekilde sürer ama bu işlemleri doğru yapıp yapmadığını takip etmez, doğru yaptığını "farzader".
 
motordan (feed back) geri dönüş sinyali sürücüye encoder veya tacho vasıtasıyla geliyorsa kapalı çevirmdir
motordan sürücüye böyle bir sinyal gelmiyorsa açık çevirimdir
 
kapalı çevrim motorda bir adet encoder vardır motorun dönmesiyle cihaza bir pulse gelir cihaz buna göre akım uygular.
açık çevrimde encoder yoktur cihaz motor etiketlerine göre akım motora yüklenir..

kapalı çevrim herzaman iyidir...konforu daha iyi yakalarsın...frekanslar enerji tasarrufu yapar %30-50 gibi
açık çevrmde daha azdır..
 
Herkese ıyı aksamlar... Meslekte yeniyim ve yeni işe başladım yönetici olarak.....
Tabiki çok eksiğim var.Sürücüler konusu da bunların başında gelıyor. Enerji tasarrufu ve sağlıklı çalışma için benden sürücülerle ilgili bir çalışma yapmamı istediler.Bu siteyi buldum ve çok sevindim..... Sitenin kurucu ve yöneticilerine ve katılımcı arkadaşlara şimdiden cok teşekkür ederim. Benim ilacım oldu.İş yerinde internete girme ve kullanma şansımız yok şimdilik.. Evde zaman buldukça inceliyorum... Bana sürücüler hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim...
Herkese iyi akşamlar,iyi çalışmalar.....
 
ben bu işler üzerin de yeniyim ama ögrenmeye acık oldugum için arkadaşlar sizlere bir sorum olacak bu santifrüj denilen bir cihaz üzerinde çalışıyorum motor hızı 4500 dewvire kadar çıkıyor ama sabit kalmıyor du bende motora kadar söktüm ve tekrar taktım şimdi ise çok az bir şekilde dönüyor ve ekranda no tacho yazı sı çıkarak alarm veriyor sorunu anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,751
Kullanıcılar
449,972
Son üye
Emirhan6161

Yeni konular

Geri
Üst