Rüzgar tirübün motoru hakkında?

erdi4141

Üye
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba;

Öncelik ile şunu belirteyim arkadaşlar,
şuanda elimde hali hazırda kendi yapmış olduğum rüzgar tribünüm var.

Eksik kalan parça bir elektrik motoru.

Hesabıma göre 300 d/dk'da 2 - 2,5 kw enerji üretebilecek bir motor gerekiyor bana.

En uygun nereden alabilirim?
Satın alırken nelere dikkat etmeliyim?

Teşekkür ederim.
İyi forumlar.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Tribününüz çok büyük sanırım. 2 - 2.5 k lık güç üretmek istediğinize göre. yani 3 - 4 beygir gücü kadar güç üretebilecek bir rüzgar tribününe sahipsiniz sanırım. bunun kanat uzunluklarını merak eidyorum. kanat uzunluklarınızı ve bulunduğunuz yerdeki rüzgarın gücünü yazabilirmisiniz?

Eğer o kadar kuvvetli bir rüzgar tribinünüz var ise sanırım kamyon şarj dinoması da kullanabilirsiniz. devir arttırarak tabiki.
 
kanat çapım 3m
pal sayısı 3

rüzgar hızını ölçmek için gerekli ölçü aletim olmadığından afaki olarak cevaplamak gerekirse;
6-8 km/h civarı olduğunu düşünüyorum.

araç ve kamyon şarj dinamolarını inceledim. Hatta halihazırda elimde 12v 120a bir dinamo var fakat yaptığım hesap ve
incelemelerde benim istediğim verimi vermesi imkansız. Bu yüzden motor satın almak istiyorum. Fakat olaya hakim bir kişi bulamadım.
Motor için yaklaşık 10 şirkete mail gönderdim fakat olumlu bir cevap alamadım.

Bobinajcılar ile görüştüm fakat daha önce yapmamışlar hepsi yaparız diyor ama verim konusu tam bir muallak... :(
 
Hevesini kırmak istemem ama 3 metrelik kanatlar ile ve 10 m/s nin altındaki rüzgar ile 2 - 2,5 kw bir güç elde etmen imkansız gibi. Çünkü elektrik te bir enerji. enerjisel dönüşüm. yani rüzgar gücünü kanatlar vasıtası ile o kadar güç üretebilecek kadar kullanabilirmisin??? Neyse bu konuların uzmanı ŞEF var. online olduğu zaman sana gerekeni yazar.
 
Elimde uygun motor olduktan sonra tiribünü modifiye edebilirim.
Zaten kendi üretimim olan bir tribün.

Bunu le ilgili çok uğraştım.
Bir çok kaynak araştırdım ve hesaplama yöntemleri buldum.

Örnek vermek gerekirse yaklaşık olarak 3m çaptaki kanatlar ile 10 km/h da üretilebilecek yaklaşık enerji
1,3 kw

Benim sorumun asıl temeli bu motora nereden ulaşabilirim :(
Bir kaç farklı model tasarladım.
Elimdeki 3mt kanatlara 1 ila 1,5 kw'lık motor kullanacağım.
Tamamen bana olan maliyetini göz önüne alıp bir karar vereceğim...


Bu işi çözecek kişi ŞEF diyorsun yani.
Umarım mesajı görür ve yorum yazar.

Bu arada yardımcı olmaya çalıştığın ve benim ile ilgilenmek için
vaktini harcadığından dolayı teşekkür ederim.

İyi forumlar.
 
Merhaba;

Öncelik ile şunu belirteyim arkadaşlar,
şuanda elimde hali hazırda kendi yapmış olduğum rüzgar tribünüm var.

Eksik kalan parça bir elektrik motoru.

Hesabıma göre 300 d/dk'da 2 - 2,5 kw enerji üretebilecek bir motor gerekiyor bana.

En uygun nereden alabilirim?
Satın alırken nelere dikkat etmeliyim?

Teşekkür ederim.
İyi forumlar.

Merhaba.Söylediğiniz özelliklerde bu tür yapılan bir türbin motoru,bu iş için özel olarak geliştirilen ve belirli bazı popüler şirketlerin türbin+motor+donanım+servis+kurulumu şeklinde tek bir paket olarak belirli bir bedel karşılığı sizlere hizmet verebilmektedir.Bildiğiniz gibi rüzgar türbinlerinde mak.mük.liği,inşaat müh.liği,elektrik-elektronik mühendisliği,kontrol müh.liği,hatta çok gelişmiş olanlarında belki yazılım müh.liği sahaları bile,bu işin içine girebiliyor.Rüzgar türbinlerine özel,düşük devirlerde,yüksek güç çıktısı verebilen motorlar özel yapım motorlardır,dışarıdan satın alınıp da,bu şekilde temin edilecek araç alternatörleri,sn.ŞEF'imizin daha önce de çok net olarak ifade edebildiği gibi,ancak 3000-4000 d/dk.lık yüksek devirlerde anma gücünü tam olarak verip,aküleri şarj denetimli olarak şarj ederek doldurabilirler.

İmalatını yapmış olduğunuz bu pervane boyutunun,iyi bir rüzgar bölgesinde çok iyi bir enerji potansiyeli de ayrıca olması gereklidir diye düşünüyorum.Ancak yapılacak özel rüzgar türbini motorunuz,araçlardaki alternatörlerle verimli çalışamaz,çünkü devir arttırmak için (300 d/dk-3000 d/dk.için) özel redüktör sistemleri yapıp inşa edersiniz,ancak bu defada,bu redüktörleri, motora iletim tarafında, rüzgar gücüyle döndürmek mantıken ve dişli sistemlerin bir doğası olarak zorlayabilir,istenen randımanı almak ayrıca çok da güçleşebilir.Zaten,küçük bir araştırma yaptığınızda da,bu tür sistemlerin,genellikle el yapımı,plastik kalıp,hazır sargı kalıp sistemi kullanarak,belirli bazı geliştirilmiş,klişeleşmiş şablonlardan yararlanılarak,daha önceden randıman elde edilen bu projelerin de referansıyla gerçekleştirildiğini görebilirsiniz.

Bu şekilde el yapımı,amatör veya endüstriyel manada,ticari gayelerle üretilmiş rüzgar türbinlerinde,az devirle yüksek verim ve güç eldesi için en uygun ikaz uyartım sisteminin de,sabit neodyum mıknatıs serileri olduğunu rahatlıkla da görebilirsiniz.Sn.ŞEF'imiz de yaptığı araştırmaların ışığında,ancak belirli kutup sayılarına kadar sınırlı olarak çıkılarak,sabit ve belirli rüzgar hızlarında,sabit ve hareketli diskler üzerinde,epoksi reçine içine gömülmüş olarak konstrüksiyonla üretilmiş bu el veya fabrika,imalathane üretimi olan alternatörlerle en iyi sonuç alınabildiğini ayrıca da belirtmişlerdir.Araç şarj dinamoları gibi sistemler kullanılmadan,3000-4000 d/dk (RPM) lara hiç çıkmadan,çok daha düşük devirlerde,size 2-2.5 kW'lık bir gücü sağlayabilirler.

Ama bu tür bir rüzgar türbininin bireysel olarak imalatı,çok tecrübe ve deneyim isteyen,daha önceden deneme-yanılma-test-fizibilite,vb. uygunluklarını yaparak görmüş ve yaşamış olanlar için çok daha kolaydır.Çünkü bu motorların kağıtlara çizimi,mıknatıs sayıları,sargı kangalı büyüklüğü,sarım sayısı,bobin teli kesiti,yıldız mı üçgen mi bağlantıyla en iyi güç eldesi için, bu 3 faz çıkışında ayrıca bağlanacağı,aşırı rüzgarlara karşı sistemi koruyacak servo-kontrol,geri beslemeli tip regüle sistemleri(Sn.ŞEF'imiz yakın bir zamanda bunun videosunu ayrıca forumda bizlerle paylaşmış ve kendi geliştirdiği bu sistemini de ayrıca bizlere tanıtmıştı,forumda bunu bularak videosuna bakabilirsiniz.)vb. konular tecrübe,bilgi ve biraz da uzmanlık gerektiriyor,takdir edersiniz.Yani yarın hemen şu türbin motorunu hemen yapayım derseniz,bu öyle çok kolay bir iş gibi size görünmesin.Zaman içindeki döngüde bu teknik ve belirli bilgiler,kademeli olarak da herkes tarafından kolaylıkla da elde edilebilir,sonuçta sıradan insanlar tarafından yapılamayacak bir imkansız da değildir,sakın yanlış olarak da anlaşılmasın.Çünkü sn.ŞEF'imiz de Amerika'da master,doktora tezlerini bu konuda yaparak,ayrıca Türkiye'de bunları yayınlamıyor,yalnızca uzun yıllara dağılan çok geniş bir bilgi birikimini ve tecrübesini kendi içinde harmanlayarak,bu profesyonel işlemleri,bizlere göre çok daha kolayca da yapabilmiş oluyor.

Sayın ŞEF'imizle kişisel temasa geçip,birebir görüşmeniz ve elinizdeki pervane sisteminin teknik detaylarını kendilerine aktarmanız dahilinde,en iyi teknik desteği (3 fazla elde edilecek max. ac. elektrik gücü,servo-mekanizma(Geri besleme sistemi),türbinin çalışacağı kulesi,kaidesi,statik inşaat yapısı,rüzgarda pallerin kopup dağılmaması için isteniyorsa özel,aşırı rüzgara karşı koruma sistemi,vb.)ve detayları ondan öğrenebilir,ancak onun önderliğinde,bu projenizi başarıyla da tamamlayabilirsiniz.

Şarj sistemi güneş panelleriyle elde edilenlere benzer olarak,şarj kontrollü olarak,akü kapasitesinin 1/10'u kadar olan akımla (Amper) şarj edilme prensibine bağlı kalınarak,ayrıca akülerde depolanmakta,kullanım için dc-ac invertör dönüşümü gerekirse yapılabilmektedir.Kolay gelsin.Başarılar diliyorum.Saygılarımla.
 
"binbaşı"

Öncelik ile böyle bir yazı hazırlayıp bana gönderdiğiniz için gerçekten çok mutlu oldum ve hayretle karşıladım.
Birinin bu kadar ilgi gösterebileceğini açık ve net olarak düşünmüyordum.

Ben kendim lise - Elektrik, Ünv. - Elektronik okudum ve bölümüm ile ilgili bir proje gerçekleştirmek istedim.
Boş vakitlerimde sürekli araştırma yaptım. Yaklaşık 4 aydır rüzgar tiribünleri ile ilgileniyorum ve üretilen enerjinin çeşitli alanlarda
kullanımı, dönüştürülmesi üzerinde çalışıyorum. İyi ve güzel bir kaç nokta yakaladığıma inanıyorum.
Sizinde dediğiniz gibi biraz deneme-yanılma ile denemelerim ve tecrübelerim oldu.

Yaklaşık 1 hafta önce tirübünümü bitirdim.
Tirübün işçiliğinin gerçekten de çok iyi olduğuna inanıyorum. Sanayideki deneyimli ustalar ve tornacılar ile çalıştım.
Mekaniki kayıpları en aza indirgemeye çalıştım. Mümkün olduğunca az ve verimli parça kullanmaya özen gösterdim.
Elimdeki tirübün modelinin geliştirmek için hazırladığım taslaklarım mevcut kafamda.

Bir rüzgar tirübününü anlamlı kılan şey enerji üretmesidir.
Bu enerjiyi en iyi ve en verimli şekilde üretmek istiyorum.
Buradaki kilit nokta motor.
Devir sayısını ayarlamak elimizde.
Kullanılacak motorun karakteristiği ve devir/çıkış gücü grafiği çok önemli.
Görüştüğüm bir çok bobinajcı "yaparız tabi" - "olur olur" - "hallederiz" dedi.
Bir kaç teknik bilgi sordum ve cevaplar tatmin edici değildi.
Bir diğer problem ise yaklaşık fiyatları veremiyorlar.
Daha önce yapmadıkları için bir garantide veremiyorlar.

Bu işi yapan veya yapmış bir bobinajcı bulmam şart oldu.

Sn.ŞEF'ten de bir yorum - öneride bulunur ise gerçekten çok makbule geçecek.
Anladığım kadarı ile elektrik ve elektirikli motorlar üzerinde oldukça deneyim sahibi.

Gerçekten teşekkür ederim ilgiden dolayı.
Oldukça elit ve yardım sever kişilerin bulunduğu bir forumda olmak güzel.

İyi forumlar dilerim.
 
https://www.kontrolkalemi.com/forum...v-1000-w-alternator-calismasi.html#post410172

https://www.kontrolkalemi.com/forum...767-gelin-ruzgar-turbini-yapalim/sayfa55.html

Merhaba.Sn.ŞEF'imizin kendi kişisel çabalarıyla geliştirerek tamamladığı,çok randımanlı olabilen bir bobin sarım tekniğiyle oluşturulmuş 24 volt,1000 watt.lık olan ve rüzgar türbinleri için özel olarak ürettiği bir alternatör yukarıdaki linkte yer almaktadır.22/03/2013 tarihinde,bu özel flanşlı alternatörünü sn.ŞEF'imiz rüzgar türbinine direk monte ederek aşırı şarjdan,aşırı rüzgar etkisinden koruyan servo kontrol sistemiyle de ayrıca donatarak,bu sistemini başarıyla uygulayarak çok iyi bir verim de alabilmiştir.

Kanatlar en fazla 85 derecelik bir açıyla direk temasta oluyor,yani devir sayısı,en şiddetli rüzgarlarda bile,kendisini en fazla 400 devir/dk.ya tam olarak da sabitliyor,400 devir/dk'da da yaklaşık olarak 30 amperlik bir akım şiddeti (Amper) bu sistemden alınabiliyor.Sizin sisteminiz ise,bunun 1 kW değil de 2.5 kW olanı,yani daha büyük güç kapasiteli bir flanş alternatörü şeklinde yapılmış olanı olacaktır.

Bir de,rüzgar türbini alternatörleri,aküleri şarj kontrol devresi denetiminde şarj ederlerken,alternatörde belirli bir frenleme yaparak,devri normal bir değerde tutarlar.Ama aküler tam şarj olup da,şarj kontrol ünitesi devreyi tam kestiğinde,pervane palleri,aşırı devirlerde dönerek abandone olabilir,yani bu aşırı titreşimle ve devirle de parçalanabilirler.Bu durumu önlemek için de,şarj sonunda,devreye alternatörün ürettiği gücü tam absorbe edip kendi üzerine alarak,bir kıyıcı görevi gören,yani alternatör çıkış uçlarının,bağlanacak uygun değerde bir direnç öğesiyle de korunması icap eder.Bu ince ayrıntı belki gözden kaçabilir,ama son derecede önemlidir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
https://www.kontrolkalemi.com/forum...v-1000-w-alternator-calismasi.html#post410172

https://www.kontrolkalemi.com/forum...767-gelin-ruzgar-turbini-yapalim/sayfa55.html

Merhaba.Sn.ŞEF'imizin kendi kişisel çabalarıyla geliştirerek tamamladığı,çok randımanlı olabilen bir bobin sarım tekniğiyle oluşturulmuş 24 volt,1000 watt.lık olan ve rüzgar türbinleri için özel olarak ürettiği bir alternatör yukarıdaki linkte yer almaktadır.22/03/2013 tarihinde,bu özel flanşlı alternatörünü sn.ŞEF'imiz rüzgar türbinine direk monte ederek aşırı şarjdan,aşırı rüzgar etkisinden koruyan servo kontrol sistemiyle de ayrıca donatarak,bu sistemini başarıyla uygulayarak çok iyi bir verim de alabilmiştir.

Yorumlarına bayıldığım ve en çok değer verdiğim insandır. artık binbaşılıktan direk kurmay albaylığa terfisinin zamanı geldi diye düşünüyorum. Hadi artık terfi edelim :)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst