Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Hayır çalıştırmaz. Bu alternatör 12 v. akü şarj etmek için tasarlandı. Onun için düşük gerilim, yüksek amperli yapıldı. 220 v. 50 hz. 2000 w. için bobin teli kesiti ve sipir sayısı farklı olmalı.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
slm herkese şu an elime 48 oyuklu bir çamaşır makinası motoru geçti rotor uzunluğu 5cm, genişlik 31 cm çapı 10,5 olsa gerek cetvelle ölçüyorum. stator uzunluğu 5cm. ne kalınlıkta bobin kulllanmam gerek ve mıknatıs ebadı ne olsun

sn fkilic28
burada da 48 oyuklu camasir makinasi motorundan alternator var, stator uzunlugu 6cm okadar.
 
selamünaleyküm hocam, ben 19 yaşındayım ve bu işlerle uğraşmayı seviyorum. Rüzgardan elektrik üretmek istiyorum. 1 haftadır araştırma yapıyorum bu projeler hakkında bilgi ve fikir sahibi oluyorum. Ancak sormak istediğim bir kaç birşey var
1) rüzgardan elektrik üretmek için flanş alternatör mü daha iyidir yoksa çamaşır makinası motoru mu. Hangisine başlayayım
2) flanş alternatör yapım videonuzda polyester döktünüz o ne işe yarıyor
3) bende maktap ve dekupaj motorları var bunlardan da yapılabilir mi.
ne olur cevabınızı esirgemeyin. saygılarımla
 
Sayın Meraklı32;

Güzel sözleriniz için teşekkur ederim... O görmüş olduğunuz 3kw lık bir türbin ; kurumsal bir yerin çatısına kuruludur. Videosunuda ekleyecektim ama malesef youtube ustunden yuklemem gerekiyor diye uyarı geldi. Nekadar az bir rüzgarda bile döndüğünü görebilirdiniz. Desibel konusuna gelince bizim türbinlerimiz genelde 35db 50db arasında ses çıkarıyorlar buda kanatların yapısal özelliği ile ilgilidir. Şuana kadar rahatsız edici bir ses düzeyiyle karşılaşmadık.

Plastik kanat yapısına gelince; öncelikle kanat boyunun ve cinsinin alternatör yapısına göre tasarlanması gerekiyor. Yuksek devirlimi yuksek tork lu mu vs... Ona göre açılarını rüzgar alma yönünü ve bunun gibi bilgileri iyi analiz etmek gerekiyor. Kısacası autocad veya bunun gibi programlarda çizimi yapılır ve simule edildikten sonra test aşamasına geçilir. Malesef hatalardan kaynaklanan çizimler yenilenir testler yapılır vs...

Plastik enjeksyon yapabilirsiniz.

Gelelim plastik ile aluminyum farkına ;

alumınyum materyalde sıcaklıktan ve ruzgarın sertliğinden kaynaklanan eğilmeler bükülmeler soz konusu olacaktır. Tabi ağırlık durumuda başka bir faktör.

Sertleştirilmiş plastikte ise çok sert rüzgar olan yerlere o tip kanatları vermiyoruz. Malum kompozit olmadığı sürece kanatlar kırılıyorlar.

Malesef ülkemizde kanat uygulamaları ve geliştirmeleri çok yaygın olmadığı hatta neredeyse hiç olmadığı için yıllarımızı araştırma geliştirmeye veriyoruz. Üstelik sadece bir bilgi için binlerce km yol gidip eliniz boş geri geliyorsunuz.

Arkadaşlar merhaba hepinize ilk yazımda diyorum.
Googlede rüzgar türbinleriyle ilgili bazı bilgiler için dolaşırken siteyi ve yazılanları farkettim.
Kendim aslında 25 yıldır Almanyada yaşamaktayım son 2 yıllık dönemdede Aktif olarak Türkiyede bulunmaktayım. Yeni teknolojilerden 1000 watt tüketimle 800 metreyi aydınlatabilen yeni nesil Aydınlatma armatürlerinin madenler Barajlar Limanlar için olan endüstriyel tiplerinin imalatlarıyla Güneş panelleri ve Rüzgar Türbinlerinin AB de uygulanan kaliteleriyle montaj - imalatlarıyla uğraşmaktayım. Bu kanat meselesi gerçekten Türkiyede büyük mesele ve ben bununla tam 3 yıl uğraş vererek sonunda bu sorunu aşacak kanatları Türkiyede üretmeyide başardım.
Plastik yada Aluminyumdan yapılan kanatlar dayanıklı olmuyorlar. Fakat kaliteli bir kanatta yapacaksanız Türkiyede fibercilerin 2 taraftan kalıp yapıp ortadan yapıştırma şeklinde içini tahta yada benzer malzemelerle besledikleri kanatlarda dağılmaktadır. kendim bu tür kanatlarıda satın alıp denemiş biriyim. Neticesi 3 ay sürmemişti.. Bu işte Türkiyede tekim diyen şahısın sattığı kanatların resimlerini kendisine gönderince daha telefonada çıkmadı..

Enjeksiyon ve Vakum sistemi olmadan yapılan kanatlardan tam performans almak çok zordur.

turbin333.jpg


Bu kanatlar 2742 gram agırlığında ince , hafif , sağlam ve hafif rüzgarda dönmeye çok duyarlılar.

Resimdeki kanatların hesapları çizimleri Almanyada mühendis arkadaşım tarafından yapıldı, Türkiyede CNC ile modellendi , çift taraflı enjeksiyon vakum sistemine uygun kalıpları yapıldı Hem ince havayı kılıç gibi yarabilecek , hem çok sağlam , hemde çok hafif olan bu kanatların 125 cm boyunda olanları 2.5 sene süren uğraş sonrasında tamamlandı.. Yurt dışına götürme düşüncem olduğundan bunları iç piyasaya sürmedim. Bu kalitede 1 takım kanat Alman malı olarak almaya kalkarsanız 1200 - 1460 Euroyu bulmaktadır.. Almanın arabası makinesi gibi kalitesi iyi ama fiyatları bize çok ağır gelmektedir.. AB piyasasındaki emsal en ucuz kanatlar çek ve Polonya kanatları olup onlarda 450 - 800 Euro arasında satılmaktadır..Elbette ciddi kalite ve ağırlık farkları bulunmaktadır.. Sırada dahada büyük modelleri var şu an Almanyadayım ve onlar içinde hazırlık ve çalışmalarım bulunmaktadır..

Rüzgar türbinleriyle uğraşan birçok insan var. Türkiyede bazı uyanıklar bu karmaşayı fırsat bilmiş yalan yanlış bilgilerle milleti tuhaf işlere yönlendirmektedirler.. Bu konuda yine bir Türk forumundaki detaylı yazımda mevcuttur.

Buradan detaylı açıklama yazı ve bilgilerede ulaşabilirsiniz.

http://forum.donanimhaber.com/m_3899535/mpage_172/tm.htm

Rüzgar türbinlerinde en hayati parçalardan biri kanatlardır.. Düzgün bir kanat olmadan , ve düşük devirde üretim yapabilecek iyi bir alternatör yapmadan boşa masraf eder , çok zaman emek para kaybetmenizde mümkündür..

Malesef bu işlerde ülkemiz çok geride kalmış durumda.. önce güncel sistemleri inceleyip , yenilikler üzerinden çalışmalar yaparsak ancak daha iyi yada yeni bir sistem geliştirmiş olabiliriz.. Zaten var olan yada eskimiş teknikle uğraşıp durmak Amerikayı yeniden keşif etmeye benzemekten öteye gidemeyecektir.. Hobby için uğraşanlara bir sözüm yok ancak bu işlerden gerçekten birşeyler yapmak isteyenler profesyönelce çalışacaklarsa güncel tekniği tanımaları şarttır..

Bu konularda ilgi olursa arada yine uğrayıp sohbetlere katılmaya çalışırım.


Tüm çalışmalarımda Bu aletlerin orjinallerindeki montaj tekniklerinden farklı maliyet düşürüp kalite bozacak çalışmalardan uzak durmaktayım.. Türkiyede artık gerçekten AB ülkelerinde üretilen cihazlardan daha iyilerini geliştirmemiz mümkündür..

Mesela maden şirketinde 1000 watt tüketim ile 800 metreyi aydınlatan sistemler 2 yılı aşkındır daha servis verilmeden çalışmaktadırlar.. Bu tür bir çalışma uzun süren hazırlık ve geliştirme neticesinde alınmıştır.
 
merhaba arkadaslar,
Arge'sini yaptığım rüzgar türbünü bitirebilmek için bu makinayı da yapmak zorunda kaldım. Bu makina ile üreteç kısmı ve kanat dahil her türlü aksamı kolaylıkla yapabileceğim artık



 
cümleten selemun aleyküm, yerimi bilmiyorum ama ilk defa bişey sorucam bu sayfada, 10 kutuplu bi flans alternatör yaptım. 3 giriş 3 çıkışım var bunun bağlantısı nasıl yapıcam yardımcı olursanız sevinirim. (daha çok yeniyim şefkimi kırmayın :) )
 
3 çıkış tellerini birbirine bağlayarak lehimleyin ve izole edin. Kalan diğer 3 teli kalın ve yumuşak bir kablo (NYAF kablo) ile dışarı çıkarın.
 
Selamlar. Siteye bu gün üye oldum. Uzun süredir rüzgar türbini yapımı ve bu konuyu okuyorum. Beni buralara getiren neden bir süredir şehirden uzakta elektrik olmayan bahçemde yaşıyor olmak. Ilk gelişimizde elektrik olmadan da yaşayabileceğimizi düşünmüştük. Ancak 40 yıllık şehir yaşantısından sonra 3. gün halen kullandığımız 2 adet 80w 2 adet 90w güneş paneli, 4 adet 100 amp. Jel akü, 1500 w invertörü aldık. Bu kombinasyon ile 1adet led tv, 12 v ledli aydınlatma, günde 4 saat buzdolabını çalıştırabiliyoruz. Hava 3-4 gün kapalı olunca akülerin seviyesi çok düşüyor ve sonraki birkaç gün zorla doluyor. Sorunuma çare ararken internette özellikle youtube de birçok video izledim. Elimdeki imkanlar bana bir türbin yapma fırsatı verdi. Eski koşubandımızın motoruna baktım. Dc motor olduğunu görünce araştırmalarımı bu yönde hızlandırdım. Resmini koymak istedim yapamadım. Kullandığım motor 180v 4200 d/d. Yani yaklaşık 23 turda 1v veriyor. El ile çevirdiğimde 15-16v aldım. Kendi flanşı ile pvc kanatarı takıp eski bir dönen sandalyeden sehpasını. Koltuk ayakları ve bakır boru ile fırça sistemini en son kuyruğu takıp direğine yerleştirdim. Ancak dikeli 4 gün geçti sürekli şikayet ettiğimiz rüzgar kaçtı sanki. 4-6 km/sa üzerine çıkmadı. Ilk gece çok küçük bir esinti oldu. Hemen ölçü aletine koştu. Devrini bilmiyorum ama çok yavaş dönüyordu. 0-6V arası ölçüm yaptım. Hala elimde olçü aleti gözüm pervanede bekliyorum.
Bu konuyu okuduktan sonra özellikle Sn. MEHMET ustanın kolay anlaşılır hocalığı ve tüm arkadaşların paylaştığı değerli çalışma ve deneyimleri sayesinde hayal ettiğim kadar verimli birşey yapmadığımı anladım. Gelecekte birgün rüzgar olurda test etme şansı yakalarsam tecrübe de etmiş olacağım. Eğer idare eder bir sonuç alırsam şarz kontrol sorunum olacak. Elimdeki mevcut 30 amp 12-24v solar şarz kontrolün uygun olmadığını öğrendim. Anladığım kadarıyla voltajın çok değişken olması ve aşırı yükselebilme ihtimaliymiş. Peki ben 12/50 v dc giriş 14,5 v sabit dc çıkışı olan 20 amp. Lik bir regüle devresi yaparak aynı özellikte bir solar şarz ile kullanamazmıyım?
Bir alternatör yapmak zorunda kalabilirim. Flanş alternatör yapımı çok zevkli ve öğretici. Konuyu hemen hemen kavradım. Fakat ustama ve deneyimli arkadaşlarıma bir sorum daha olaca. Bilgi ve deneyim eksliğim için şimdiden özür dilerim. Konu şu flanş alternatör bobinlerini simit şekline sarıp aynı şekil ve ölçüde mıknatıs kullanıp hem çöp koldan kurtulup hem bobinin tümünün manyetik etki altında kalmasını sağlayarak verimi arttırabilirmiyiz? Olmazsa neden olmaz.? Diye sorarak burada keseyim. Zira alternatör yapmaya başlarsam sorudan bayıltacağım için şimdilik fazla kaçmasın. Büyüklerime saygı, küçüklerime sevgilerimle.
 
Son düzenleme:
Umarım ekleyebilmişimdir. Bu da resmi öylece duruyor.
 

Ekli dosyalar

  • 20151207_112101.jpg
    20151207_112101.jpg
    238.5 KB · Görüntüleme: 55
  • 20151207_112048.jpg
    20151207_112048.jpg
    127 KB · Görüntüleme: 51
Kısaca açıklayayım

Solar devresi ayrı rüzgar devresi ayrı olacak. Rüzgar olmadığında solar şarj eder güneş olmadığında rüzgar şarj eder. İkisini ayrı güç kaynakları olarak düşününüz. Aküye ikisinide paralel bağlayınız. ( Uygun güçteki akü parkına )

Rüzgar için bir şarj regülatörü arıyorsunuz. Geçenlerde bir yerde paylaşmışlardı bulabilirsem buraya eklerim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst