Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

angaralı döktürdün gene. sanırım sen de benim gibi tarama özürlüsün.
Yoh saçlarım henüz dökülmedi ama beyazladı :D
Naapim kavga ediyorlardı ayırayım dedim. :cool::rolleyes:
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
tercih meselesi tabi, bu rüzgarı ne kadar iyi aldıgınız ile direk alakalı... rüzgarınız az ise yada belli mevsimlerde cok azalıyor ise dönmeyen çark işlemiyordur verimlilik yerlerde sürünüyordur. bildiğiniz 3 megavat lık rüzgar türbinlerinde dahi hız düşürüp tork arttıran sistemler vardır ve bu çok detaylıdır öyleki bir arabanın vites dişlisinden daha iyi sistemler vardır. Kaldıki her kasıntı onu yenen gücün, kasıntıdan dolayı titreşim yapmasına neden olur... gecenin 3 ünde çatıdan yada balkondan yayılan titreşim gürültüsü milleti aşırı derecede rahatsız eder....derdiniz 30 40 watt üretmekse sorun değil ama büyük düşünenlerin halletmesi gereken sorunların çözümü de tek tir. Titreşim olmayacak yada sönümlenecek. nasıl ? diferansiyel sistemler ile ve sönümleyiciler ile...

Eger araya reduktor konacaksa o zaman alternatoru daha dusuk devirde max verimde calisacak sekilde imal etmeniz gerekir. Kisacasi kutup sayisini artirirsiniz. Yok artirmayacaksaniz o zaman mecburen reduktoru 2 kat daha yuksek devirde dondurmelisiniz ki cikis devri yani alternator devir sayisi ayni kalsin.

Yani reduktorun hic avantaji kalmayacak.

Eger 200 rpm de 100w ureten bir alternatoru donemiyor diye reduktorle 100 rpm de dondururseniz voltaj yari yariya duser. Voltaj yari yariya duserse guc P=V*V/R den de 4 de birer duser.

Kafaniza gore reduktor takamazsiniz.
 
Son düzenleme:
Yani reduktorun hic avantaji kalmayacak.
Bu tür uygulamalarda kural şudur.
Max güç iletimi için f1=f2=r1=r2=0 kuralıdır.
f1 dairesel bir cisme uygulanan kuvvet f2 dairesel cismin karşı kuvveti.
(r) ler ise dairenin yarı çapı olur ki...
Her iki r eşit ise ve karşı kuvvetler eşit ise cisim dönemez.
Yukarda bahsetmiş olduğum VOLAN olayı.
Her iki r eşitse ve uygulanan f kuvvetlerinden birisi fazla ise hangi kuvvet fazla ise o yönde hareket olur.
BASİT ÖRNEK:
Bir mil üzerine yerleştirilmiş yarım metre uzunluğunda iki adet çubuk var.
Bu çubuklardan birisini ben kendime çekiyorum, diğerini @serkan_48 kendisine çekiyor. Ben Serkandan güçlü isem kolu kendime doğru çekebilirim, serkan benden güçlü ise kolu kendisine çeker.
Güç aktarım kuralı.
Ama serkanın çektiği kolu 10 cm yaparsak 10 tane serkan bile beni çeviremeyebilir.
Tüm bunlar güç aktarımındaki basit kurallardır. Teorik olarak bu kurallar %100 verim olasılığında hesaplanmaktadır.
İkinci kural ise uygulanan f kuvvetinin alabileceği YOL kuralıdır.
Teorik olarak uygulanan yol kuralı eşit ise gidilen yol da eşit olacaktır.
Örneğin dairesel bir harekette inceleyecek olursak şu çelişki olayın gerçek sebebini anlatacaktır.
Biraz önce örneğini vermiş olduğum iki adet çubuk yerine silindirik düzlemler kullanalım ve her bir silindire sicim saralım.
Silindirlerden birisi yarım metre çapında diğeri ise 10cm çapındadır. Bu 10cm lik silindire sarılan sicimin ucunda Serkan var. Yarım metrelik silindirde ise ben varım. Ben ipi kendime yarım metre kadar çektiğimde Serkan bana doğru sadece 10cm gelecektir. (Kaba örnek)
Ama Serkan öyle güçlü ki ipi kendisine çekebiliyor. 10cm bile çekse beni yarım metre çekebiliyor.
Dikkat edilirse buradaki uygulanan kat ve kat fazla kuvvet unsuru sadece ve sadece (r) yarı çapı ile ilgilidir. Halbuki henüz güç iletim hattındaki kayıpları bile ele almadık.
Literatürde bu anlattıklarım uygulanmıştır. Eski üretim bazı arabalarda şanzıman tarafında, ve hatta benim fi tarihli çamaşır makinasında bile bulunmaktadır.
Volan kullanmanın bir diğer faydası ise...
(Temel hesaplamaları bilmiyorum kıstas olarak vereceğim)
jeneratörün gücünün 1000W olduğunu varsayalım. Bu güç ile motor olduğunu ve çevrilebilecek volan ağırlığının 100 kilo olduğunu varsayalım. Eğer volan ağırlığını 200 kilo yaparsak 1000W lık motor volanı çeviremez. Ama aynı düzeneği jeneratör olarak kullanıyorsak ve 200 kiloluk volanı elde etmiş olduğumuz güç ile yeterli devirde döndürebiliyorsak, ani yüklenmelerde oluşabilecek anlık devir kayıplarının önüne geçmiş olacağız. Çünkü 200 kiloluk volanda biriktirilmiş bir enerji vardır ve bu enerji henüz sıfırlanmamıştır.
Takdir edersiniz ki böyle bir volanı 1000 devire çıkartmış isek volana uygulanan tepki kuvveti (ters kuvvet) çok artsa bile volan anında durmayacaktır.
Mutlaka bir süre daha dönmeye devam edecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,686
Kullanıcılar
449,954
Son üye
yulaf177

Yeni konular

Geri
Üst