motor koruma şalteri

motor akımının 2 katı olarak seçmeliyiz motor korumasını.birde motor korumada en iyi markalarda;
kael , sıemens oluyormuş birz araştırma yaptıkdan sonra bunlara ulaştım
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
ROKSYYYYY yorumunuza göre 2,4 A X 2 = 4,8 A yani 3,2-5,50 A olan TMŞ yi almalıyım. :)
Arkadaşlar, ben bu konularda uzman değilim. Bu amaçla sizlerden yardım taleb ettim. Ancak şimdi gelen cevapları değerlendirdiğimde hala farklı değerlerde TMŞ seçenekleri görüyorum. Doğal olarak en çok mesaja sahip yani en kıdemli üyenin yazdığı cevabı doğru kabul etmem gerekir. Ama el elden üstündür diyede bir söz var. Ben şimdi ne yapayım?
Galiba en doğrusu cihazın çalışırken çektiği AMPERİ ölçerek ona göre TMŞ alıcam ama tabii bu iki katı değer olayıda işi karıştırıyor.
Ama şu da bana çok ilginç geldi;
Aslında sorduğum soru Uzman olanlar için çok basit olmasına rağmen, bu kadar birbirinden farklı cevaplar gelmesi gerçekten çok ilginç. Sonuçta elektriksel olaylar somut olaylardır. Bu felsefe değil ki farklı farklı yorumlansın. elektrikte 2+2=4 tür öyle değilmi? :-\
 
arkadaşım alarko by si olarak ve 30 yıllık geçmişe sahip bir bobinajcı olarak şunu gönül rahatlığı ile tafsiye edibilirim...bir adet simens 3TF40 kontaktör ve bulabilirsen DTM marka 2.2_3.3 bacaklı termik röle kullan... bulamazsan simens 2.5_4 termiğini kullan...sendeki pompanın gerçek akım değeri 2.9 amperdir ve merkez gibi bir yerde oturuyorsan termik ayarını 2.6 ya getir...NOT...termik 95_96 uclarını mutlaka bağla ve test et...hadi kolay gelsin
 
arkadaşım yıldız bağlıyorsan 2,20/3,50 olacak üçgen bağlıyorsan 3,20-5,50 olacak
 
motor akımının iki katı olarak koruma seçmek bence pek mantıklı bir çözüm değil.motor termik ayarı motorun tam yük akımına göre seçilmeli ki zaten motorların çoğu tam yük üzere çalışmaz .tam yükte sürekli çalışmasıda motor için bir handikaptır.o noktoda uzun süre çalışırsa sargılarda ısınma meydana gelir ve termik açar.
 
arkadaşlar ben size motor korumadan bahsettim tmş bahsetmiyordum.
Bu bir örnektir.
Bundan yararlanarak istediğiniz motorun malzeme seçimini yapabilirsiniz
Motor gücünü (kW) 2 ile çarp ,yaklaşık olarak çektiği akımı bulursun.
Aslı şöyle : P=1,73*U*I*CosQ (1,73= karekök 3 - CosQ=0,8-0,9)
Sigorta değeri bulacağın akımın 1,2 katı olmalı.
Termik değerin ise yarısı olmalı (yıldız-üçgen için).
Kontaktörler motor akımının yarısı (dan biraz büyük).
Senin motora bir seçim yapalım.
45 kW yıldız/üçgen bir motor (bugünlerde 80 kW ta kadar dalgıçlar direk üçgen oluyor-yumuşak yol vericilerle kalkıyor) 85 amper çeker tam yükte.(Plakada değerleri okuyabiliyorsan onlar geçerli)
Sigorta =100 amper.
Termik =45 amperi içine alacak bir skala (40-55 gibi)
Kontaktörler =50 amper (standartı 55 amper-seçimler hep yukarıya doğru)
Motor direk çalışıyorsa kontaktör akımı motor akımının üzerinde olmalı.Fakat yıldız-üçgende mecburen üç kontaktör kullanılır ve üçgende ,ana ve üçgen kontaklarından akım yarı yarıya geçer.
Yine bu sebeple termik sadece ana kontaktöre takılır ve değeri motor akımının yarısıdır.
Büyücek güçlerde kontaktör sayısı ve fiatları çok artar.

Herkese faydalı olması dileğiylee
 
merhaba
termik korumalar motor akiminin ayni degeri kullaniliyor,yani motor uzerinde ne yaziyorsa termik salterin koruma ayarida ayni olmalidir, yeni (sanirim 5 seneden beri falan) kullanilan termik korumalarda bu boyle.kendiniz hesap yapmaniza gerek olmadan motor uzerindeki amper degerini termik korumaya uyguluyorsunuz.
termik korumanin kitapciginda'da okuyabilirsiniz.
iyi calismalar.
 
Sn.palet ,daha önce motorunuz 2 faza kalıp yanmış.Termik röle,motor koruma şalteri vs. tamamı aşırı akım korumasıdır.2 faza kaldığınızda motorunuzu yanmaktan kurtaramaz.Aşırı akım+gerilim koruma mutlaka yapılmalıdır.Bu iş için motor koruma rölesi,aşırı ve düşük gerilim koruma rölesi gibi röleler kullanabilirsiniz.
 
ben böyle bir soruna sahip olsaydım önce motorun çektiği akıma bakardım varsa ampermetre ile sonra ise yuke bağlı olarak surekli değişiyorsa yaklaşık 1 amper fazlasını seçerdim.
eger hiç ampermetrem yoksa motor etiketine bakar yıldız yada üçgen bağlantıma göre hangi akım değerini okuyorsam etikette onun yada 1-2 amper aşağısını içerisine alan bir temik kullanırdım.bunun mkş (motor koruma şarteli ) yada faz koruma rolesi oolması ihtiyaçlarıma nazaran seçerdim. senin işini mkş görür git telemekanik mkş al bir tane . etiket akımının yada az aşağısını içersin. tak kullan 2 fazda , aşırı yükte , rulman sorunlarında mutlaka açar...
 
aynı sorun bizim işyerındede vardı.Motorlara motor koruması rolesı taktık.marka entes Mk1 .fazlardan herhangı bırı gıttıgınde role devreyı acıyor ve motor calısır durumda ıse duruyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,390
Mesajlar
917,196
Kullanıcılar
450,276
Son üye
ESENBEL

Yeni konular

Geri
Üst