Motor Koruma Şalteri mi, Yoksa Termik Koruma mı Daha İyidir?

sn. atomlife ;
demişsinki;
'' termik atığı zaman kumandayı keser ama güç devresini kesmez yani üzerindeki kontaklar konum değiştirir ama motor korum ise atığı zaman hem güç devresini keser hemde kumandayı o yüzden motor koruma daha güvenlidir ''
termik aşırı akım rölelerinin de 3 tane kuvvet bağlantı uçları vardır.r-s-t fazları dolayısıyla hangi faz hattından aşırı akım geçerse geşsin kuvvet hattındaki bi metalin haraketinden dolyı termik şalterin kumandası buna bağlı olrak ta kontaktörün enerjisi kesileceğinden cihazımız kumanda ve kuvvet akımı yönünden korunmuş olacaktır.zaten termik olarak bahsedilen termik aşırı akım röleleri de (3 fazlı sisyemlerde)kontaktör olmadan kullanılamayacağına göre .....
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Arkadaşların da dediği gibi motor korumanın hali başka kendini bilmez makina operatörleri eski tip termikleri manuele alabiliyorlar veya termik üçlarınıgörüp köprülüyorlar o yüzden mot. Koruma en iyisi
 
Bi de artı olarak ilave etmek isterim : Kontaktör yapıştığında termik atsa bile motorda enerji olur olaki motorun o bobini gövdeye kaçak veriyordur ( çok başıma geldi) ölümcül sebepler bile meydana gelebilir
 
Arkadaş motor koruma şalteri demiş. Şalter mekanik olarak güç kontaklarını açtığı için termiğe göre gecikmeli açar. Termik ise mekanik olarak minik bir kontağı açar ve şaltere göre daha hassas ve hızlı bir açma yapar.
 
Bence en güzeli motor koruma termik eskisi gibi çok fazla tercih edilmiyor ergonomi ve şekil acısından daha göze hitap ediyor
 
arkadaşım motor koruma dediyin malzeme gkml deyilmi eyer oysa kullanabilirsin motoruna uygun termik ayarınıda alırken unutma ama sigortasız motora yol verme devrede kaç termik olursa olsun sigorta kabloyuda motoruda korur sigortasız olur diyenlere bakma bence
 
arkadaşlar motor koruma rölesi seçerken neye dikkat etmemiz gerekiyor Bildiğimiz gibi motor koruma röleleri hem termik röle hemde sigortanın görevini yerine getiriyor ancak kataloglarına baktığımızda sadece termik ayar sahası bilgisi var Sadece bu bilgiye uygun MKŞ almamız uygunmu yoksa ayrıca sigorta değeri bilgileri de bulunmaktamı
 
MKŞ kullanmak bencede daha mantıklı sigorta kullanmayıp 3 fazı direk mkş ye verirsin sonra da kontaktöre
 
3 fazlı koruma roleleri herzaman işe yararmıştır.motor koruma termiklere fazla kanmayın arkadaşlar genelde koruma yapmıyor.en iyi faz koruma rolesi alırsanız..iyi olur..en azından 3 fazın biri kesilirse yada gelmezse faz koruma devreye giriyor..kontaktöre fz geçisini saglamıyor..
 
Arkadaşların herbiri ayrı telden yorumlar yapımış...İşin doğrusu şu motor koruma şalteri termik rölenin yaptığı her işi yapar.(standartlarından bahsediyorum, elektronik üniteli olanlarından değil) Onun yanında termik ile ile kullandığınız sigortayıda kullanmazsınız. Çünkü manyetik korumada yaparlar. Dolayısı ile size pano yer kazandırırlar. Üstüne üstlük sigortaların kısa devre dayanımları 6-10kA civarı iken. Motor koruma şalterleri 50-100kA mertebelerinde imal edilirler. Sürücüler ile birlikte kullanırken ise hızlı sigorta kullanmanızı öneririm motor koruma şalteri değil.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,287
Mesajlar
916,448
Kullanıcılar
450,118
Son üye
TheTwize

Yeni konular

Geri
Üst