Motor üçgen çalışmaya geçince 63 A sigorta atıyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
22 kw 44 amper ceker üçgen calısmada
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
reezonans

sonuç ne çözüm buldunmu bütün arkadaşlar cevap vermiş sen yazmamışsın ?
 
Bağlantıda hata var. Ya da geri kontaktörünün güç kontaklarından biri geçirmiyor da olabilir.
 
Bir sürü yorum yapılmış ancak soruyu soran arkadaş ortalıkta yok ne hikmetse !
Benimde sorulan soruyla ilgili ilginç bir anım var onu anlatayım. 10-15kw civarında bir havalandırma motoruna yıldız/üçgen yolverme devresini test ediyordu ustalarım üçgene geçerken sigorta attırıyordu.Usta epey uğraşmış işin içinden çıkamamış hakan bey bakarmısınız kafayı yiycem hiç bir sorun yok her şeyi kontrol ettim ters yönde çalışıyor, devrede doğru şaşırdım kaldım diye. Devreleri kontrol ettik beraber aynı devreyi başka bir havalandırma kanalındaki motora bağlamısını söyledim ustama bağladı her iki yöndede sorunsuz çalıştığını gördük sorunun devrede olmadığına karar verdik ancak sorun motorda ve ters yönde çalışan normal çalışma yönünde neden üçgene geçince sigorta atıyordu motorda böyle bir arıza mümkün olamazdı aklıma motorun normal çalışma yönünde zorlanıyo olabilme ihtimali aklıma geldi havalandırma kanalına bir de baktık ki yangın damperi kapalı kalmış hava basıncı aşırı artarak üçgene geçer geçmez sigortayı attırıyordu.Makinecileri çağırdık yangın damperi açıldı, sorunumuzda çözüldü. Bir ihmal basit bir hata için epey zaman kaybetmiştik benim için ilginç bir anı olmuştu.
 
arızaya faz çakışması diyen arkadaşlar kendinize gülüyormusunuz:)
 
bu tür sorunlar meydana geldiğinde çekilecek max sigorta atıyor ise sargıların birinde izalasyon kaçağı ve/veya kontaktör kontaklarından 1 ve/veya 2 kontağının temassızlığı yani tek faza ve/veya çift faza düşmesi ve/veya sigortanız bıçaklı ise tam değer taşımaması ve/veya otomatikj sigortada termik metelinin esnekliğini yitirmiş olması ve/veya...........v.s. daha bir çok etken vardır.hepsi tektek elenmelidir:)
bir de elektronik yol verme olsa nasıl işin içinden çıkcanız yahu:)))
 
Ters yönde dönerken manyetik alan değişiminden dolayı sizin motorunuzda bu artış olarak kendini gösteriyor; bu da akımı arttırıyor, sargılarının tekrar gözden geçirilmesi yararlı olabilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,335
Mesajlar
916,791
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Geri
Üst