mikromaster 430 aşırı akım problemi

sürücü motor arası kablo mesafesi çok uzun mu? kablo kapasitif yük getiriyor olabilir.
sürücüyü frekans kontrol olarak (FC) seçtiğinizden ve kullandığınızdan eminmisiniz.
sürücüyü vektör kontrol olarak (VC) seçtiniz ve kullandıysanız bu normal.
değiştirme şansınız varsa telemekanik /schineider markayı tavsiye ederim.
çünki 1. türkçe hızlı devreye alma ekranı var
2.uygulama tipinde fan pompa modunu seçtiğinizde parametreleri kendisi optimize ediyor.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
sürücü voltajlarınıda ölçerek bildiriniz ki sebeplerini analiz edebilelim
 
giriş voltajım 390 volt R-S-T ARASI
sürücü çıkış voltajım 360volt fazlar arası
 
kablo mesafesi yaklaşık 15metre
sürücü ÇALIŞMA BİÇİMİ (FC)
SÜRÜCÜLERİ DEĞİŞTİRME ŞANSIM YOK
BENİM ANLAMLANDIRAMADIĞIM KISIM ŞU MOTOR AYNI YÜK ŞARTLARINDA YILDIZ-ÜÇGEN
ÇALIŞIRKEN 44 AKIM ÇEKERKEN SÜRÜCÜ İLE ÇALIŞIRKEN SÜRÜCÜ ŞEBEKEDEN NEDEN 58 AMPER GİBİ
YÜKSEK AKIM ÇEKİYOR.
 
sizin sorunuzun cevabı belli oldu.sürücüden okunan degere dikkat ederseniz giriş voltajı 390 çıkış voltajı 360 volt okudugunuzu beyan etmişsiniz.dolayısiyle voltaj % 0.92 volt seviyesinde bir düşüş gösteriyor. aynı oranda çıkış akımlarıda artacak demektir. bu işte bir gariplik var.sürücünüzün giriş voltajı zaten Şebeke voltajıdır. ama çıkış voltajıda aynı olmalıydı.sürücünüzün kullanım ve parametre çizelgesini bir inceleseniz. voltaj hakkında neler yazıyor...
 
kablo mesafesi yaklaşık 15metre
sürücü ÇALIŞMA BİÇİMİ (FC)
SÜRÜCÜLERİ DEĞİŞTİRME ŞANSIM YOK
BENİM ANLAMLANDIRAMADIĞIM KISIM ŞU MOTOR AYNI YÜK ŞARTLARINDA YILDIZ-ÜÇGEN
ÇALIŞIRKEN 44 AKIM ÇEKERKEN SÜRÜCÜ İLE ÇALIŞIRKEN SÜRÜCÜ ŞEBEKEDEN NEDEN 58 AMPER GİBİ
YÜKSEK AKIM ÇEKİYOR.
kolay gelsin
siz sürücü girişinde harmonik filtre kullanmadıysanız bu akımları normal ampermetre ile görmeniz normal çünki sürücü girişindeki
rectifier tristörleri şebekeden sinüzoidal akım çekmezler.genelde 5. harmonik ağırlıklı akım çekerler bunuda normal ampermetreler
ile doğru ölçemezsin.normal ampermetreler 50 Hz. ve effective ölçüm mantığını kullanır.
siz ise (5. harmonik) 250 hz. THD. akımı ölçmeye çalışıyorsunuz.
doğru ölçmek için;
1-sürücü girişine harmonik filtre bağlayabilirsiniz
2-yada analizör kullanmalısınız.
3-son çözümde sürücü parametrelerinden giriş akımını gösteren register den akımı doğruya yakın olarak okuyabilirsiniz.
siemens mikromasterlerde yanlış hatırlamıyorsam R=6 nın içeriğindeydi ama kataloğu kontrol et istersen.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,876
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst