inverterlerin çıkışına kontaktör bağlama

wodibow

Üye
Katılım
5 Ara 2006
Mesajlar
79
Puanları
1
arkadaşlar bazı motor hız kontrol devrelerinde, sürücülerle motorlar arasına kontaktör kullanılıyor, bazılarında kullanılmıyor bunun sebebi nedir yardımcı olabilir misiniz?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bır ınvertırle 2 motar calıştırırsanız 2 kontaktor kullanılıyor
 
aynı anda değil de farklı zamanlarda farklı işler yaptırmak için mi acaba. Gördüğüm birkaç devrede sadece bir motor vardı ama invertörden sonra kontaktörle çalışıyordu.
 
Son düzenleme:
plc ile irtibatlı bazı devrelerde plc den de bir takım giriş değerlerine bağlı kalarak çalıştırılan motora dur-çalış gibi vb. ilave komutlar olabiliyor. Bu gibi uygulamalarda kullanılıyor.
 
sürücülerin çıkışında kullanılan kontaktör TEKSE ,1. sürücü startından sonra çalıştırmak sürücüyü güvene almak. 2. düşük frekanlarda calışan düşük kw motorlarda motoru soğutmak için arkasına bağlanan fanların startı için açık kontak imkanı sağlar
 
aynı anda değil de farklı zamanlarda farklı işler yaptırmak için mi acaba. Gördüğüm birkaç devrede sadece bir motor vardı ama invertörden sonra kontaktörle çalışıyordu.
Evet genelde bu amaç için kullanılır. Ve sistem durmadan motor değişikliği yaptırılmaz.Kolay gele.
 
Anladığım kadarıyla yönetmelik sebebiyle yada insan güvenliği , sürücüyü veya motoru koruma gibi bir fonksiyonu yok öyle değil mi ?
 
Bununla ilğili bir yönetmelik olduğunu bilmiyorum,bildiğim maliyeti düşürmek için yapıldığıdır.
Devrede sürücü kendini ve motoru koruyor,ekstra olarak kontaktörden sonra termik te koyabilirsin.Kısaca esas amaç az para ile işi yaptırmak. Kolay gele
 
İlgi gösteren ve yardıncı olmaya çalışan arkadaşlarıma tek tek teşekkür ederim. Sağolun varolun.
 
Çalıştığım firmadaki makinede 11kW lık sürücüden 4 adet motor çalışıyor ve sürücüden sonra termik ve kontaktörler var. Motor rulman dağıtıp kitlediği zaman termik atıyor ve sistem çalışmaya devam ediyor bakımı yaparkende kendini güvende hissediyorsun.
amaç bu olsa gerek...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,384
Mesajlar
917,160
Kullanıcılar
450,270
Son üye
beratasd

Yeni konular

Geri
Üst