Yıldız Üçgen Yol Verme Sırasında Kontaktör Bobinlerinin Kavrulması

Onur BOZ1

Üye
Katılım
1 Nis 2021
Mesajlar
22
Puanları
1
Yaş
25
Konum
Kocaeli
Arkadaşlar merhaba başımıza gelen durum şu şekilde 75KW bir motora yıldız üçgen yol verme işlemleri gerçekleştiriliyor motor test ediliyor çalıştığı gözlemleniyor birkaç gün motor devreye girdiği esnada hat ve üçgen kontaktörleri kavruluyor. Benim yorumum yıldız kontaktörünün sağlam olması ve motorun daha önce çalışıyor olması yıldızdan üçgene geçiş esnasında gerilim düşmesi sonucu aşırı akım çekerek cihazların zarar gördüğü şeklinde sizlerin yorumu nedir sizce başka bir sebep olabilir mi?seçilen kontaktörler yaklaşık %10 tolerans ile seçilmiştir.

Seçimler şu şekilde;

127*0,58=73,66
127*0,33=41,92

Hat ve Üçgen Kontaktörü 80A
Yıldız Kontaktörü 50A
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaşlar merhaba başımıza gelen durum şu şekilde 75KW bir motora yıldız üçgen yol verme işlemleri gerçekleştiriliyor motor test ediliyor çalıştığı gözlemleniyor birkaç gün motor devreye girdiği esnada hat ve üçgen kontaktörleri kavruluyor. Benim yorumum yıldız kontaktörünün sağlam olması ve motorun daha önce çalışıyor olması yıldızdan üçgene geçiş esnasında gerilim düşmesi sonucu aşırı akım çekerek cihazların zarar gördüğü şeklinde sizlerin yorumu nedir sizce başka bir sebep olabilir mi?seçilen kontaktörler yaklaşık %10 tolerans ile seçilmiştir.

Seçimler şu şekilde;

127*0,58=73,66
127*0,33=41,92

Hat ve Üçgen Kontaktörü 80A
Yıldız Kontaktörü 50A
Seçimleriniz yanlış.
675-2.jpg
 
Seçimleriniz yanlış. Ekli dosyayı görüntüle 99345
Yorumunuz için teşekkür ederim

benim ifade etmiş olduğum seçimler ile benzer birçok ürün sorunsuz olarak çalışıyor seçimler noktasında bir yanlışlık bulunmuyor standartlarda belirtilen değerlere uygun seçimler yapıldı ayrıca göndermiş olduğunuz listedeki seçimler fazla yüksek.
 
Kendi kendimi editleyim . İnternette iki farklı tablo buldum . Güç devresi bağlantisindaki değişikliğe göre şu ekipmanlar kullanılabiliyor.
Screenshot_20230707-104218_OneDrive.jpg

Bence ilk önce motorun akım ölçümünü yapın. Kablo bağlantılarını ve kontaktör kontaklarini yaylarını kontrol edin . Yildiz çalışmada ve üçgene geçiş sonrası gerilim ölçümü de yapmanız iyi olur . Motor besleme kablosu kesit kontrolü de yapın.
 
Son düzenleme:
Bu konu ile alakalı olarak bir bilgi vereyim . Eskiden işyerinde yanan bazı motorların kontaktorlerini de incelediğimizde kontaktör kontaklarinin da harap olduğunu görürdük. Biz buna kontaktör kontakları yüzünden motor yanmış yorumu yapardık. Emo 'nun bir kitabında şöyle bir bilgi okudum . Kısa devre aninda eğer koruma devreleri devreyi açamaz ise gerilim çöker. Kontaktör bobini bırakmak ister . Bu durumda oluşan arktan kontaktör kontakları harap olur . Yanı aslında mevzu bizim düşündüğümüzün tam tersi oluyormuş.
 
gerçekten gerilim düşüyor veya yukseliyorsa bu tespit edilebilir. böyle bi durumda gerilim koruma rolesi kullanmanızda yarar var.

DC kontaktor kasalarına AC bobin takmadığınızı umuyorum.

her şeye rağmen devre nötüründe gevşeklik veya temassızlık var mı kontrol edilmesinde yarar var.

kumanda devresindeki sigortanın uygunluğunu da kontrol ediniz.
 
Kontaktör bobinleri yanıyorsa; öncelikle faz nötr gerilimi değil, faz faz gerilimi kumanda gerilimine çeviren bir kumanda trafosu kullanmalısınız. Yol verme sırasında aşırı gerilim düşümü meydana geliyor ise, en ideali soft starter ile yol vermenizdir. Soft startere geçemiyorsaniz, kumanda devresi için regülatör kullanmalısınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,661
Mesajlar
911,804
Kullanıcılar
449,125
Son üye
hsyn36

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst