Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Sayın ŞEF ben bu sitede verdiğiniz bilgilerle trifaze motoru alternatör yaptım.yaklaşık 150 ila 180 devir arasında 80 v ac alıyorum.2 Fazı birbirne bağlayıp 220v 50watt 2 adet ampülü çok rahat yakabildik.3.fazada 220v 50 watt bir ampül daha bağladım.oda çok ışık vermese aydınlandı.Çok fazla teknik bilgiye sahip değilim.bana şimdi şarj kontrol ünitesi lazım sanırım.bana yardımcı olabilirmisiniz
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Flanş tipi türbin yapacaktım vazgeçtim. Hurda bir asnkeon motor aldım., 0,65 kwlik 36 oluklu 4 kutuplu ayrıca yardımcı kutuplarda mevcut , monofaze bir motor.Rotorunu tornada oydurdum . 40 mm * 25mm * 10mm magnetlerden 8 adet kullandım her kutuba 2 magnet ,yani 2n 2s şeklinde yerleştirdim. Bu şekilde 200 - 300 devirde yaklaşık 180 -200 volt alabiliyorum 60 wlık ambulü rahat yakıyor. Ancak ben yetersiz buluyorum nerde hatam var. Sargılarında değişiklik yapıp nagnetleri ona göremi yerleştirseydim?
 
Flanş tipi türbin yapacaktım vazgeçtim. Hurda bir asnkeon motor aldım., 0,65 kwlik 36 oluklu 4 kutuplu ayrıca yardımcı kutuplarda mevcut , monofaze bir motor.Rotorunu tornada oydurdum . 40 mm * 25mm * 10mm magnetlerden 8 adet kullandım her kutuba 2 magnet ,yani 2n 2s şeklinde yerleştirdim. Bu şekilde 200 - 300 devirde yaklaşık 180 -200 volt alabiliyorum 60 wlık ambulü rahat yakıyor. Ancak ben yetersiz buluyorum nerde hatam var. Sargılarında değişiklik yapıp nagnetleri ona göremi yerleştirseydim?

Şimdi nerede hata yaptığınızı tek tek anlatayım.
1- Asenkron motor sargıları motor için sarılmıştır, alternatör için uygun değildir.
2- Asenkron motor bobin telleri çok ince telden ( 0,30 - 0,35 mm gibi ) ve çok sipir sarıldığı için yüksek gerilim alınabilir ama akım elde edilemez.
3- Alternatör için sargı tekniği farklıdır, 3 faz olarak sarılır, köprü diyot aracılığı ile + - olarak çıkış alınır. Bu durumda mıknatıs sayısı 8 değil de 12 adet olmalı. Siz mıknatısları 40x25x10 mm. aldığınız için bu ölçülerdeki 12 adet mıknatıs rotora sığmaz, çok gelir.
40x20x5 mm. ölçülerinde kullanırsanız rotora sığar. Mıknatısları da N S N S sıralamasıyla dizmelisiniz.
Ayrıca mevcut bobinleri söküp, 1 mm. veya 1,20 mm. telle 1-4, 3-6, 5-8 sıralamasıyla 3 faz olarak sarmalısınız.
 
Şimdi nerede hata yaptığınızı tek tek anlatayım.
1- Asenkron motor sargıları motor için sarılmıştır, alternatör için uygun değildir.
2- Asenkron motor bobin telleri çok ince telden ( 0,30 - 0,35 mm gibi ) ve çok sipir sarıldığı için yüksek gerilim alınabilir ama akım elde edilemez.
3- Alternatör için sargı tekniği farklıdır, 3 faz olarak sarılır, köprü diyot aracılığı ile + - olarak çıkış alınır. Bu durumda mıknatıs sayısı 8 değil de 12 adet olmalı. Siz mıknatısları 40x25x10 mm. aldığınız için bu ölçülerdeki 12 adet mıknatıs rotora sığmaz, çok gelir.
40x20x5 mm. ölçülerinde kullanırsanız rotora sığar. Mıknatısları da N S N S sıralamasıyla dizmelisiniz.
Ayrıca mevcut bobinleri söküp, 1 mm. veya 1,20 mm. telle 1-4, 3-6, 5-8 sıralamasıyla 3 faz olarak sarmalısınız.

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim sayın Şef ,Allah razı olsun. Bu arada yazmayı unuttuğum bir şey var , kullandığım mıknatıslar ferrite mıknatıs.Aynı ebatlarda neodium ve ferrite mıknatısı kıyaslarsak, neodiumun gücü ferritin kaç katıdır biliyormusunuz.
Tekrar teşşekürler sayın şef.
 
Ferrit mıknatısla neodyum mıknatıs arasında kıyaslama bile yapılamaz. Birbirine yapıştığında elle ayırmak mümkün değil.
Ama önceki yazımda bahsettiğim şartlar yerine getirilmediği taktirde dünyanın en güçlü mıknatısını dahi kullansan fayda etmez.
Buradaki en önemli özellik bir bobinin bir koluna N kutbu gelirken diğer koluna S kutbu gelecek şekilde dizayn etmektir.
 
Sağolun sayın şef verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.
 
sayın şef hocam ben öncelikle çalışmalarınızı bizlere anlattığınız için size çok teşekkür ederim.benim rüzgar türbini çalışmam var fakat herkesin olduğu gibi benimde alternatör sorunum var.bana yardım edebilirseniz çok sevinirim.132 cm çapında 3 adet alüminyum kanat var bu kanatları bir flanşta birleştirdim birde dişli kutusu buldum.küçük dişli turu büyük dişlinin 8 katı dönüyor sizin sistemde dişli kullanıyormusunuz ve alternatör yaptırsam kime ve ne güçte yaptırmam gerekir.istediğim enerji,tv bilgisayar 3 adet tasarruflu ampul çalıştırsın yeter buna göre alternatör nerde bulabilirim.şimdiden teşekkürler
 
sayın şef hocam ben öncelikle çalışmalarınızı bizlere anlattığınız için size çok teşekkür ederim.benim rüzgar türbini çalışmam var fakat herkesin olduğu gibi benimde alternatör sorunum var.bana yardım edebilirseniz çok sevinirim.132 cm çapında 3 adet alüminyum kanat var bu kanatları bir flanşta birleştirdim birde dişli kutusu buldum.küçük dişli turu büyük dişlinin 8 katı dönüyor sizin sistemde dişli kullanıyormusunuz ve alternatör yaptırsam kime ve ne güçte yaptırmam gerekir.istediğim enerji,tv bilgisayar 3 adet tasarruflu ampul çalıştırsın yeter buna göre alternatör nerde bulabilirim.şimdiden teşekkürler hocam benimsevincim5816 @ hotml den ulaşırsanız sevinirim

arkadaşlar çok önemli bir konuda yardımınıza ihtiyacım var benim elimde güçlü neodyum mıknatıslar var.madeni 1 tl çapında 50 mm kalınlığında çok güçlü neodyum mıknatıslar var.ben bunlardan flanş dinamo yapmak istiyorum ama bobin tel çapı ve sipir(tur)sayısını bilmiyorum amaç ürettiğim 12 v ile aküyü şarj etmek ve inverter yardımı ile 220 v u az yerde de olsa kullanmak.sadece kaç volt ve kaç ampere ihtiyacım var ve bunun için bobini kaç sipir sarmam gerekir.şimdiden teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
40*20*5 neodyum mıknatıs bulamıyorum yardim adecek kimse varmı arkadaşlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,882
Kullanıcılar
450,000
Son üye
ozproje46

Yeni konular

Geri
Üst