Elektrikli motor aküsünü motora takma

  • Konbuyu başlatan Enes43rt
  • Başlangıç tarihi

Enes43rt

Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
22
Öncelikle herkese selamlar arkadaşlar benim benzinli motorum var bu motorda akü zor basıyor yeni olsa bile akü küçük geliyo bu 24 amperlik elektrik li motor aküsü takmak istiyorum şarj sıkıntı olmaz diye düşünüyorum tek sorun ilk marşta akünün bozulup bozulmaya cağı.cevap verenlere teşekkür ediyorum.bu arada akü jel akü elektrik li bisiklet aküsü
 
Son düzenleme:

silvestir

Profesyonel Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
2,331
Puanları
508
Aynı voltajda olduğu müddetçe (12v) daha büyük kapasiteli akü sorunsuz kullanılabilir.
 
Konu Sah

Enes43rt

Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
22
Aynı voltajda olduğu müddetçe (12v) daha büyük kapasiteli akü sorunsuz kullanılabilir.
Sorun ilk marşta akünün plaka kesme ihtimali varmı
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,639
Puanları
3,258
Konum
BURSA
Merhaba. Bence en fazla 60 A-h, 12 volt starter akülerini takıp sürekli kullanın. Örneğin eski aracımda (1.4 GTE broadway, 72 BG) 72 A-h (duble) akü alternatörü biraz zorlamış, 60 A-h ise hiç zorlamamıştı. Yeni Symbol'de de ayni kararlılıkla 60 Aıh, 12 volt starter Mutlu akülerini sürekli kullanıyorum, sıcakta, kışta marşın basmama, şarşsız kalma problemi hiç yok. Brodway'le 35 Ah, Yeni Symbol'de ise 40 A-h, 12 volt kapasiteli fabrika çıkışlı teslimle bu aküleri alıp bana göre amper-h kapasiteleri düşük (özellikle de zor kış için ve fazla binilmediğinde kendiliğinden olan deşarj sıkıntıları yüzünden) olduğundan her ikisinde de (süper benzinli olan) 60 A-h 'liği sürekli olarak kullandım. Broadway'i 26 sene, Yeni Symbol'ü (12,16V, 75 BG) 4 şubat 2014'den beri 60 A-h'lik akülerle sürekli kullanıyorum. Bu yüzden de zaten. 60 A-h'liği kesinlikle size öneriyorum.

Bu seçimler aslında şarj alternatörünün volt, amper etiketine göre seçilmiş akül amperajları şeklinde olmalıdır. Araçta 14 volt, 55 A'lık bir alternatör (broadway'deki gibi) kullanılmışsa 55 A-h'lik akü standrartta olmadığından en uygun ve alternatörü üzüp, fazla da yormayacak olan 60 A-h'liğini kullanırsınız. En uygun seçim kendi tecrübelerimle sabit oarak bu şekilerdeydi ve arabayı ilk çalıştırmada en küçük kötü sürprizlerle pek karşlaşmadım. (Araç içinde, araç çalışmıyor iken olan cuzi akü kaçaklarının haricinde)

Yine de en son karar mutllaka sizindir..Ben sadece kendi deneyimlerimle alternatör/akü amper-h ilişkisini size kısaca özetledim. Kolay gelsin.
 
Konu Sah

Enes43rt

Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
22
Merhaba. Bence en fazla 60 A-h, 12 volt starter akülerini takıp sürekli kullanın. Örneğin eski aracımda (1.4 GTE broadway, 72 BG) 72 A-h (duble) akü alternatörü biraz zorlamış, 60 A-h ise hiç zorlamamıştı. Yeni Symbol'de de ayni kararlılıkla 60 Aıh, 12 volt starter Mutlu akülerini sürekli kullanıyorum, sıcakta, kışta marşın basmama, şarşsız kalma problemi hiç yok. Brodway'le 35 Ah, Yeni Symbol'de ise 40 A-h, 12 volt kapasiteli fabrika çıkışlı teslimle bu aküleri alıp bana göre amper-h kapasiteleri düşük (özellikşle kış için ve fazla binilmediğinde kendiliğinden olan deşarj sıkıntıları yüzünden) olduğundan her ikisinde de (süper benzinli olan) 60 A-h 'liği sürekli olarak kullandım. Broadway'i 26 sene, Yeni Symbol'ü (12,16V, 75 BG) 4 şubat 2014'den beri 60 A-h'lik akülerle sürekli kullanıyorum. Bu yüzden de zaten. 60 A-h'liği kesinlikle size öneriyorum.

Bu seçimler aslında şarj alternatörünün volt, amper etiketine göre seçilmiş akül amperajları şeklinde olmalıdır. Araçta 14 volt, 55 A'lık bir alternatör (broadway'deki gibi) kullanılmışsa 55 A-h'lik akü standrartta olmadığından en uygun ve alternatörü üzüp fazla yormayacak olan 60 A-h'liği kullanırsınız. En uygun seçim kendi tecrübelerimle sabit oarak bu şekilerdeydi ve arabayı ilk çalıştırmada en küçük kötü sürprizlerle pek karşlaşmadım. (Araç içinde, araç çalışmıyor iken olan aşırı kaçakların haricinde)

Yine de en son karar mutllaka sizindir..Ben sadece kendi deneyimlerimle alternatör/akü amper-h ilişkisini size kısaca özetledim. Kolay gelsin.
Benim sorunum akü plakalarını kesermi ilk marşta
 
Konu Sah

Enes43rt

Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
22
Alan olarak ne kadar büyük aküye yer var buda önemli değilmi
E ben karbüratör flitresini söküp akü yeride söküp performans hava filtresi takcam onlar küçük. Sorun marş basarken akü plakalarını kesermi

Ve bu akünün ne kadar ömrü olur
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mustafa KABADAYI

Profesyonel Üye
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,230
Puanları
283
Yaş
35
Konum
KASTAMONU
Akü neden plakalarını kessin anlamıyorum.
Hiç bir akünün ömrünü bilemezsiniz kullanıma göre değişir elbette.
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
10,462
Puanları
4,158
Yaş
40
Konum
Antalya
Eski akünüz kaç volt kaç amperlik? Yeni takmak istediğiniz akü kaç volt kaç amperlik. Takmak istediğiniz akü aynı voltaj bir üst amper ise sıkıntı olmaz.

Voltaj yüksek ise sıkıntı olur.

Aynı voltaj ise ne şarjda nede marşta sorun olmaz. ( yakın değerlerde ise )
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,639
Puanları
3,258
Konum
BURSA
Yanlışlıkla araç akü seçimi olarak olarak konu başlığına yanlış cevap vermişim, o anki dalgınlığıma gelmiş, başka forumlarda da çokça yazılar yazdım bugün değerli arkadaşlar, hem de çok yoğun olarak.

Orijnalinde marşın basmadığı akü kaç amper-saatlik ise onun biraz üzerindeki amper-h'leri rahatça kullanırsınız, akü yeri sorunu da hiç yoksa, sıkıntısı olmaz. "Kesmek" marşı basmamak anlamındaysa daha büyük kapasitelerle marşı daha kolay alır, ancak araba örneğindeki gibi şarj dinamosunun kapasitesini de çok aşmamak veya çok zorlamamak gerekir. Asıl mesele budur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
114,911
Mesajlar
808,962
Kullanıcılar
420,377
Son üye
malabey

Yeni konular

Üst