Dalgıç Pompa Çalışıp Stop ediyor

Termik ayarlarını bozmayınız. Bana kalırsa su basma mesafesini arttırdığınız için akım yükselmesi normal. Kesin çözüm dijital bir pensampermetre ile motorun boşta ve yükte akımlarını ölçüp izlemeniz.

Boşta çalışırken yani kuyudan dışarı alıp çalıştırdığınızda dahi yüksek akim çekip termik atıyorsa motorunuzda (fan, rulman vb.) arıza vardır. Eğer atmıyorsa mesafedendir.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Çok sağlıklı olarak bu santrifüj pompalarlla suyu basma yüksekliği teorik olarak en fazla 10.33 mt. olarak kayıtlarda yer alıyor, 8 mt. daha derine inilip bu değer çok fazla aşıldıysa pompa mili elbette daha çok zorlanacaktır, bu çok doğrudur. Basma yüksekliği açısından değil salt pompa mil sıkışması ve olası iince kesitteki kablo uzunluğuyla gerilim düşümü üzerinden bu konuyu ele almıştım. Kaliteli bir pensampermetreyle termiğin üst akım sınırını zorlayıp, ne kadar akımda bu termiğin açıldığını görmek, daha erken ve normal akımda (amperde) erkenden açılıyorsa bu termiği değiştirmeniz gerekir. Kolay gelsin.
 
Peki üstadım basma mesafesinin de uzaması pompa-motoru zorluyor olmasın ? Bu arada @kimkidük motor etiket değeriniz ne ise termik ayar değeriniz de o olmalıdır . Bu mevzuda tolerans vermek diye bir şey olmaz . Zaten termik açma eğrileri nominal akımın 1,1-1,2 katı değerinden başlar . Sizin set yaptığınız değerde çekilen akım termiği hiçbir zaman attırmaz .
yani ben de onu düşündüm o 8 metre pompayı zorladı belkide. kutuda sanıyorum 10 amper gösteriyor fakat 13 lük termik takılmış. O da dediğiniz gibi 1,1 1,2 katı olarak takılmış demek.
Termik ayarlarını bozmayınız. Bana kalırsa su basma mesafesini arttırdığınız için akım yükselmesi normal. Kesin çözüm dijital bir pensampermetre ile motorun boşta ve yükte akımlarını ölçüp izlemeniz.

Boşta çalışırken yani kuyudan dışarı alıp çalıştırdığınızda dahi yüksek akim çekip termik atıyorsa motorunuzda (fan, rulman vb.) arıza vardır. Eğer atmıyorsa mesafedendir.
o zaman ben hiç termikle uğraşmayıp motoru kuyudan çıkarıp deneyeyim dediğiniz gibi. çünkü pensampermetrem yok çünkü.
Çok sağlıklı olarak bu santrifüj pompalarlla suyu basma yüksekliği teorik olarak en fazla 10.33 mt. olarak kayıtlarda yer alıyor, 8 mt. daha derine inilip bu değer çok fazla aşıldıysa pompa mili elbette daha çok zorlanacaktır, bu çok doğrudur. Basma yüksekliği açısından değil salt pompa mil sıkışması ve olası iince kesitteki kablo uzunluğuyla gerilim düşümü üzerinden bu konuyu ele almıştım. Kaliteli bir pensampermetreyle termiğin üst akım sınırını zorlayıp, ne kadar akımda bu termiğin açıldığını görmek, daha erken ve normal akımda (amperde) erkenden açılıyorsa bu termiği değiştirmeniz gerekir. Kolay gelsin.
Pensampermetrem yok kuyuyu söküp boşta çalıştırarak bir deneyeyim bari, termik atacak mı atmayacak mı diye. Dediğiniz gibi kablo kesitinden dolayı gerilim düştüğünden de olabilir belki. açıkçası ben kablo kesitinden de şüpheleniyorum. Kablonun kesitini hatırlamıyorum ama ince bir kabloyla indirdiler gibi hatırlıyorum. Sonradan ekledikleri de ya 1.5 ya 2.5 du heralde.
 
Son düzenleme:
kutuda sanıyorum 10 amper gösteriyor fakat 13 lük termik takılmış. O da dediğiniz gibi 1,1 1,2 katı olarak takılmış demek.
Mevzuyu yanlış anladınız sanırım . Siz set değerini termikte 10 ampere ayarlarsanız 12-13 amper çekmeye başladığı anlarda termik açma bölgesine girer ve ortalama olarak 45 dakika ile 1 saat arasındaki zamanlarda açma yapar . Yani set değer termikte 13 e ayarlanmaz .
Adsız.png

Mavi ile işaretlediğim çizgide görüldüğü gibi motorun çektiği akımın 1,2-1,3 katı gibi bir değerde zamanla çakışma başlamış .
 
Son düzenleme:
Merhaba. 45 metredeki enerji aktarımında bir sıkıntı olmayıp 8 metre eklemeyle bu sıkıntının yine olmaması, termiğinin atmaması gerekirdi, eğer kablo kesiti 45 metrede tam kurtardığı gibi 53 mt' de de % voltaj düşümü formülüne göre çok yeterli gelip kurtarıyorsa ve dalgıç pompanın çektiği ampere göre bu termik seçilmiş ise. Dalgıç pompanın pompa miline istenmeyen yabancı maddelerin sıkışması veya emme filtresinin veya emiş ağzındaki zgarasının aşağıdayken çok fazla dolması ve çok fazla tıkanmasıyla pompanın fan mili dönüşünde çok zorlanarak termiği açtırabilir, buna dikkat edin. Kolay gelsin.
Sayın Binbaşının dediğine katılıyorum.Biz de geçen sene yanan dalgıç ı yenilerken ,yaz aylarında daha fazla istifade edelim diye tabana yaklaştırmıştık. Bir müddet sonra termik atmaya başladı.Söktüğümüzde emme tarafı süzgecinin nerede ise yarıya yakınının tıkalı olduğunu gördük. Temizleyince ve biraz yukarı alınca bir daha sorun yaşamadık
 
Sık sık dur kalk yapan motorlarda, etıket akımının 1,2 degerı fazlası ayarlanabilir ama, uzun sure hareket yapmıyan motorda arttırmak normal degıl. Sonra motorun akımını bılmıyoruz. 4-5 amperlık bır motorsa, bu yüzde ellıye tekabul eder.
 
Arkadaşlar bugün bir komşunun dalgıç pompasının termiğini söküp bizimkine takarak denedik. Ve sorunsuz 15 20 dk çalıştı. Dalgıcı aynı yerden set olarak almış ve bizimkiyle her şeyi aynı. Yani aynı değerde termik şarteli söktük bizimkinde denedik. Şimdi bu termikten satın alıcam fakat bunun iyisi kötüsü kalitesi vs hakkında ne dersiniz?
 
Almışken,motor koruma şalteri alsanız da-
ha iyi olur.Simens,Schneider,Legrand,Eaton
ABB markalardan birisi olabilir.Akım ölçü-
mü yapıp,değeri tahkik etmenizdede yarar
var.
akım ölçümü için pensampermetrem yok hocam. uygun bir zamanda bir adet alacağım. motor koruma şalteri olarak internetten örnek bir link verebilir misiniz? Uygun amperde hangi tip bir şalterdir bu hocam ve bağlantısı nasıl , bu termik gibi 2 soketli mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,270
Mesajlar
916,360
Kullanıcılar
450,096
Son üye
georgeWestinghouse

Yeni konular

Geri
Üst