bu trofunun kavrulma sebebi ne olabilir?

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
ekte gönderdiğim trafonun kapağını açtığımda kavrulmusş olduğunu gördüm 75 dc motorun driver ın önünde kullanılıyor cok eski bi trofo belkide reaktör ama anlayamdım:S
 

Ekli dosyalar

  • SUC40123.jpg
    SUC40123.jpg
    110.1 KB · Görüntüleme: 123
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
reaktöre benziyor.Belki de bu yandığı için harmoniğiniz fazladır.
ya da fazla harmonikten yanmı olabilir.Rezonanstan yanmış olabilir.
 
Son düzenleme:
Sn. sedat demir

* Şekil, bir reaktöre benzemektedir. Harmoniklerin fazla olmasından veya sistemin rezonanasa girmesinden kaynaklanan bir durum olabilir. Motor sürücüsünün önünde kullanılıyorsa, bir ihtimal akım sınırlayıcı da olabilir. Sonuç olarak akla gelen üç sebep;

- Harmonikler

- Rezonans

- Aşırı akım ( harmoniklerle bağlantılı olarak )
 
şekildeki motor sürücü giriş reaktörüdür. sürücüden dolayı oluşan harmonikleri yok eder ve motorun yumuşak yol almasını sağlar. reaktöre gelen gerilimi ölçmeni tavsiye ederim...
 
şekildeki motor sürücü giriş reaktörüdür. sürücüden dolayı oluşan harmonikleri yok eder ve motorun yumuşak yol almasını sağlar. reaktöre gelen gerilimi ölçmeni tavsiye ederim...
Sürücüden önceki bir reaktör nasıl sürücüden sonraki motorun yumuşak yol almasını sağlıyor ki?
Bir de seri bağlı bir yük gerilimden zarar görürse,asıl yük olan paralel bağlı yük daha çok zarar görmez miydi?
 
sn roboelektronik arkdasımınızın dediği gibi sürücüden önce kullanılmış şok bobini akımı yapısı gereği üzerinden gecen ani akımlara karsı koyan bir sistem.edindiğim bilgiye göre makinayı ilk devreye alma esnasında bu şekilde kavrulmus diğer sok bobinleride pek iç acıcı değil sistemdeki harmonikleri azaltıcı etkisinide yitirmiş olmalılarki ciddi anlamda harmonik sıkıntımız var gerçi harmoniklerle yasamaya aliştik:)
 
Bu trafo bana kalırsa harmoniklerden çok aşırı akıma mağruz kalarak kavrulmuş bence akımlarını ölçmen ve ona göre tam arıza tespiti yapmak daha iyi bu kavrulduktan sonra harmonikler artmış olabilir ama asıl kavrulma sebebi bence aşırı akım....saygılar..
 
asırı akımdan oldugu acık ıkıtane onlu arkalı 75hpdc motor sürücüsünün onünde kullanılmıs denemeler esnasında kavurmuslar
DC motorlarda kullanılan sürücüler, UPS’ler, genel anlamda güç transistorleri kullanan sistemler devreye bağlandıkları noktanın önünde ve arkasında büyük oranda harmonik bozunum, parazit, DC motorlarda motor tarafında aşırı düzeyde ripple gibi çeşitli bozucu işaretler meydana getirir.

Tüm bu durumlar sürücü ve diğer elektronik elemanları olumsuz yönde etkiler. Bu bozucu işaretlerin olumsuz etkilerini önlemek için giriş ve çıkış reaktörleri ( Şok Reaktörü , Şok Bobini ) kullanılır
 
Son düzenleme:
Öncelikle Bu bir reaktöre hiç benzemiyor. Çok güzel bir trafo Bağlantı grubu Dd0 olmalı muhtemelen Devrine müdahale edilen motorlarda kullanılır.
Trafodaki soruna gelce . Bu trafo bu hale gelene kadar bulunduğu ortama çok köt bir koku yayar. Arkadaşım trafonun aşırı akımla ilgili bir sorunu olduğunu düşümüyorum. Bu resimle yorum yapılmaz ama reside görüldüğü kadar
1) kademenin bağlandığı yerde izolasyon bozulması ( Açılmalar) var.
2) Trafo dinamik akıma maruz kalmış. Dış dinamik akım değil iç dinamik akım. Bununda çok sebebi var. (Sargı genişlemiş)
ARKADAŞIM DEDİĞİM GİBİ BİR RESİME BAKARAK YORUM YAPMAK ZOR KEŞKE TEST YAPSANDA SONUÇLARINIDA GÖNDERSEN DAHA İYİ YARDIMCI OLACAĞIMIZA İNANIYORUM.
 
ben de sn orion_trafo ya katılıyorum. tek bir resimle yorum yapmak yorum doğru çıksa bile sağlıklı olmaz. çeşitli yönlerden bir kaç sonuç ve ufak bir kaç test neticesinde yapılacak yorumlar daha doğru olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,980
Son üye
shield325

Yeni konular

Geri
Üst