Asenkron motorun içine yağ kaçarsa ne olur?

yag zarar yapmaz heralde
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yağ uzun vadede zarar vermez ama motorun duruş konumuna göre kauçuk tapalı tahliye deliği açmanı tavsiye ederim
 
Redüktör'lerde Keçe'lerden yağ sızması sonucunda Statorda Elekromanyetik bir azalma olmaz.sızan yağ motorun yanmasına neden olur.Çünkü bu yağlar Trafo yağları gibi izolasyon amaçlı değiller.Bu nedenle motorlarda yalıtkanlık direncine kötü etki eder.Faz faz arası ve faz taprak arasında oluşacak bir yalıtma sorunu çıkar.Orjinal motorlarda yanma daha uzun sürebilir.Ama yanma kaçınılmazdır.Koruma sistemleri devreyi açtırır.Koruma sistemlerini devreden çıkarırsanız motor yanar.Bunu yağ değil iletken bir sıvı olarak düşünmekle olayı daha iyi anlayabiliriz.
Saygılar
 
Arkadaşlar, 30 yıl ağır sanayiinde elektrik elektronik bakımcılığı yapmış biri olarak redüktör yağları bu tür olasılıga karşın yalıtkanlığı üst seviyede yağlardır. Elektrik motorlarına bu tür yağların mekanik arızadan başka (uzun süre çalışmamaktan dolayı yapışma gibi) hiç bir zararı olmaz. Ancak motor bakımını yaparken temizlemek te yararlı olmaz mı tabiiki olur.
Saygılarımla
 
Selam
Gerilimi bilinmeyen bir Ac motor söz konusu.Yağ üreticilerinin ürün çeşitliliğinde elektriksel yalıtımı yüksek olan yağlar vardır trafo soğutmasında kullanılan yağlar gibi.Ancak redüktörlerde kullanılan yağların dielektrik özelliliği nedir? kaç volta delinir?ben yine redüktörlerde kullanılan yağların yalıtkanlık direncine kötü etki ettiğini düşünüyorum.Saygılarımla
 
arkdaşım genelde tecrübeyle sabittir motor yanıyor erken fark edersen gaz yağı ile temizledin mi sorun olmuyo ama fark etmezsen motor yanıyor....
 
manyetik alana hiçbir etkisi olamaz fakat rotorun hareket kabiliyetini düşürecektir. Biraz fazla akım çeker o kdr. Diğer yorumlar varsayımdan ibarettir bana göre. Bobin tellerinin dış duvarı zaten izolasyonlu yağın iletkenliğiyle bir bağlantı kuramadım. İçi ağzına kadar yağ dolmuş çok motor açtım rulman arızası olduğu için açtık yandığı için değil.
 
ne manyetiği arkadaşım.manyetik etkisi olmaz.ama böyle çalıştırmaya devam edersen motor yanar.motor içerisindeki yağ iletken olmayabilir ama rotorun dönmesine direnç gösterir.yağlı motorların tasarımı farklıdır.
 
Yağ motorun içine kaçar ise motor bir süre sonra aşırı akımdan sargıları kavurur...Çünkü yağ motor içinde direnç oluşturacaktır.
 
İçerisine Yağ kaçmış bir motor sürekli başına dert açar invertör kullanıyorsan ilk başlarda
sürekli hata mesajlarını görürüsün diğer ki evrede sürekli termik atmaya başlar en son evrede ise kendini bir bobinajcıda bulursun olay budur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,371
Mesajlar
917,084
Kullanıcılar
450,244
Son üye
halilsezen

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst