Asenkron motorun içine yağ kaçarsa ne olur?

İlk anda bir şey olmaz.Bir süre geçtikçeMotor yanacaktır.Rediktörlerdeki çoğu yağ motorun yüksek hızına uygun değildir.Rediktör içerisinde yağın hareket edebileceği alan vardır.Motorda yoktur.Özellikle rotor stator arasına giren yağ sürtünmeye ve ısınmaya sebep olmaktadır.Özel olarak (genellikle suya karşı) üretilen bazı yağlar hariç motora giren yağın solvet ile temizlenmesi gerekir.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yağ zamanla motorun içinde gezindikçe tozu, metal parçacıklarını toplar.
Aynı zamanda oluşan arklardan dolayı yağ bozulmaya ve oksijenle birleşerek farklı ve iletken olabilecek nitelikte maddeler oluşmaya başlar. Oksidasyon sonucu yağ çamur halini alır. Bu madde fırçalar üzerinde birikirse temizlenmesi şarttır. Yağ kolay soğuyabilen bir yerde ise bu oksidasyon süresi uzayabilir.
Yağ motorda endüklenen emk ya bir etki etmez. (E=B.N.A.w.sinwt)
Yalnız metal parçaları barından yağ elektromanyetik alan içinde rotor ile beraber hareket ederse belki çok cüzi bir verim kaybı oluşabilir diye düşünüyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
forumu açmamın nedenı yaşadığım ilginç bir olaydan ötürüydü. bir sürücü ile 3 faz motor çalıştırıyordum. sonra bunu kenarı kaldırdım. dün yol vermek istedim fakat tık yok. sürücü direkt alarma geçiyordu (ınverter overload). redüktörü söktüm ve içndeki yağın motora geçtiğini gördüm. motoru temizletip tekrar denedim ve motor yol aldı :S bende acaba yağ manyetik alanın oluşmasında sorun yaratıp motoru zorluyor ve buyüzden kalkamıyor mu diye düşünmüştüm
paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
 
Bir şeyolmaz ama motor ısındıkça yanık yağ kokusu gelir
 
kısa vadede herhangi bir şey olmuyor.motor ısınıyor ve sargılara bulaşan yağ yanarak motorun kavrularak yanmasına neden olabiliyor.ilk fırsatta temizle
 
tecrubelerıme dayanarak soyluyorum ki motorun içine yağ girmesi o motorun yanmasına sebebıyet verır

motor ısındıgı zaman yagın ankus aralarında yapacagı etkıyı dusunecek olursak motorun içerısınde havadan başka her ne madde olursa olsun motora zarar verecegı kesındır.....

halep oradaysa arşın burada...............

___

acılan konulara lütfen tecrube etmedigimiz bir olay ise cevap yazmıyalım

birşey olmaz diyenarkadaşlarım meslegınıze leke surdurtmeyın
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hiçbirşey olmuyor.bunu birebir yaşadım.motor redüktörünün keçesi yırtılmış ve üzerindeki invertörün ve motorun içerisine redüktördeki yağ resmen geçmiş.mazotla temizliyosun ve devam ediyosun.
selamlarımla,
 
değerli ustalar motorun içine yağ sızarsa yağlı motor olur.bilyeler yağlanacağından motor daha güzel çalışır. motordan değişik sesler gelmez.imkan varsa temizle imkanın yoksa devam. gün ola harman ola. eskiden hatırlarsanız yağlı şalterler vardı. kontaktör termik hep yağ içinde çalışırdı özellikle, onlara bir şey olmuyorduda motora yağ girince bir şeymi olur. daha güzel olur korkmayın.elbet bir gün o motor sökülür çaresine bakarsınız saygılarımla.
 
bence dostum redüktör keçesini değiştirmek seni dertten kurtarır kolay gelsin
 
Motora yağ girerse motor kısa vadede bir şey olmaz ama uzun vadede yanabilir. Hatta peryodik rulman yağlamasında fazla yağ basılması sonucu motorun yandığını bir kaç kez gördüm. En son 250 kw bir motorun yandığını görmüşştüm. vinç kaldırma motoruydu.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,876
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst