Araba aküsü üzerine

Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
4
Puanları
1
Aracımdaki akü sebebini anlayamadığım bir sebeple araç çalışmıyorken bitiyor. Akü yeni. Dinamo çalışıyor, voltaj geldiginde akü başındaki anlık voltaji gösteren bir akü başı mevcut.

Nasıl bir ölçüm yapılmalı ki araç kapalıyken akünün kullanılıp kullanılmadığını anlayabileyim?

teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
araba stop halindeyken akünün bir kutup başını sök ova metreyi dc amper kademesine al aküye seri bağla cekilen akımı görürsün.yada dc pens amper metren varsa onuda aku kutup basını sokmedende yapabılırsın.arabanın sigorta kutusundan tek tek sıgortaları cıkar hangisinde akım duserse o kısmı takıp et kacagı bulursun.saygılar
 
bence oto elektriği kaçağı kabul etmez yakar biryeri oto teyipleri genel olarak buna neden olur iki defa başıma geldi, ben seri bağlantı yapıp far ampulü ile buldum 100 vatt
 
bence oto elektriği kaçağı kabul etmez yakar biryeri oto teyipleri genel olarak buna neden olur iki defa başıma geldi, ben seri bağlantı yapıp far ampulü ile buldum 100 vatt


aynen katılıyorum akünün kutup başından + kontagı sök 12v bi lambayı bagla eger diger ucu deydir lamba yanarsa kaçak vardır benim kartalda vardı

sonrada kaçağı bulduktan sonra sigortaları tek tek al sondüğü yerde kaçak hattını da bulmus olursun

benim basıma gelen bir sorun daha akü ömrünü bitirmisti sarj tutmuyordu bu nu da dikkate al
 
Eğer sonradan bişey bağlatmadıysanız diyotlardan biri kaçırıyor.(Alternatör üzerindeki diyot tablasına bakılacak) veya bagaj ışığınız açık kalıyor.
 
Araç başına müsait vakitte geçip söylediklerinizi tatbik etmeye çalışacağım. Arabaya sonradan müzik sistemi takılmıştı ancak hepsi söküldü...
 
Ustalarim benim sorum biraz farkli..
multimetre ile Buzzer ayarinda olcum yaptigimizda Pipppppp diye ses geldiginde 2 nokta arasinda kontak /baglanti oldugunu anlariz...araba akusunun + ve - uclarina degdirdigim zaman yine Pipppp sesi geliyor..
demekki 2 ucun arasinda kontak var,,,, simdi eger kalin bir kabloyu iki uca direk baglarsam kisa devre yapar ve yangin bile cikarir...simdi anlamadigim multimetre de baglanti gosterdigi halde niye aku isinmiyor, kaynamiyor yada kivilcimlar sacmiyor ??? kisa devrede olanlar olmuyor ??
 
buzzer ayarı enerjisiz tellerin sağlamlık kontrolünde kullanılır, içindeki pili telin bir ucuna bağlar, diğer uçtan dönüşünden elektrik gelirse karmaşık devreleri vardır ses çıkartır falan, akü deki uçlara bağlarsan oradaki elektrik sayesinde kendi pili dönmüş gibi sanabilir aynı şey olabilir ve ötebilir..

akünün kısa devre olması diye bir şey olamaz, olsa zaten arabanın yanıp patlamasına kadar gider..
 
Son düzenleme:
hearthief tesekkur ederim arkadasim, ben bunu hic dusunmedim,,,akunun iki ucundan elektrik alarak pippppp diye otuyor olabilir,, kafami kurcalayip durmustu niye kisa devre gosterdigi halde hic bir kisa devre tepkisi vermiyor diye,,
sagol dostum iyi aksamlar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,185
Mesajlar
915,695
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst