Otomobilde Kuru akü kullanımı

Efendim sadece aklima gelen bir öneride bulunmak istiyorum.
14.4v lityum pil ve 12v sarj aleti ile cakmakliktan beslense sorun olurmu acaba.

14.4 volt li-ion pil voltajından daha fazla voltajlı akım olmalı ki bu şarj gerçekleşsin,çünkü 14.4 - 14.4 = 0 olur,ayni voltajda şarj akımı hiç geçemez. Ancak dc-dc konverter kullanırsanız ve çıkış akımı da mA seviyesinde bu 14.4 voltluk lityum iyon pilin uygun olan bir şarj akımındaysa,daha doğrusu hem 14.4 volt li-polimer pili şarj için uygun voltaja/ampere getiren, hem de 3 aşamalı şarjı kendi içinden otomatik yapan,çakmaklığa takılan hünerli bir şarj kontrol devresi ise bu olabilir. Diğer durumlarda akü-alternatör 14.2-14.4 volt dc.'de max. voltajı çakmalıktan,araç tam çalışırken verebileceğinden herhangi bir şarj gerçekleşmemiş olur.Kolay gelsin.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yüksek akımlı diyot sonrasında besleme yaparsanız sorununuz çözülür. Aradaki diyot gerilim sınırlaması da yapacağından ikinci akü sürekli bağlı kalsa da sorun olmaz. Araç çalışırken zaten aküden değil alternatörden beslenir. Rahat olun sorun çıkmaz. Kuru aküler her konumda kullanılabilirler. Aynı şekilde farad kondansatörlerde kullanılabilirler ve taktıktan sonra isterseniz unutabilirsiniz .
 

Forum istatistikleri

Konular
128,174
Mesajlar
915,637
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst