6.3kv sekron motor

proje okumak niçin ysrdım
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
slm arkadaşım 6.3 kV senkron motora yol vermek için onu önce bir şekilde senkron hıza yakın devirlendirmelisin mesela asenkron olarak veya başka bir mekaniksel yol ile. Daha sonrada ikazlayıp şebekeye senkronlamalısın.Zaten bu tip motorların genelinde asenkron olarak yol alabilmeleri için rotorlarında az miktarda kısa devre çubukları bulunur bu tip motorlar devreye alınırken enerjilendikten sonra kalkışı asenkron motor gibi yapar senkron hıza yaklaşınca ikazlanır ve ikaz akımı verildiği sürece senkron olarak dönmeye devam eder.İkazlamazda senkron olarak çalıştırmaya devam edersen asenkron olarak çalışır ve aktif enerji harcamasının yanında reaktif enerji de harcar.ikazlarsan verdiğin ikaz akımı kadar reaktif enerji üretebilirsin tıpkı bir kondansatörlü kompanzasyon sistemi gibi.Sanayide artık senkron makinalar motor olarak artık pek kullanılmamaktadır.Eskiden sanayide kompanzasyon sistemini dengelemek için bu tip makinalar hem iş yapmak hemde ikazını artırarak kapasitif çalışması sağlanarak sistemi dengelemek adına kompansatör olarak kullanılırdı.6300 Volt ile çalışan elektrik makinaları devreye kesici, vakum kontaktör vb devre kesiciler ile bağlanır yumuşak yolvericiler henüz 6300 volt olarak dizayn edilememiştir yıl2008.en fazla 3000 voltluk olanlarını duymuştum. iyi çalışmalar uzun zamandır şantiyede olduğumdan yeni gördüm umarın yararlı olmuştur.
 
hasankbaoglu ' Alıntı:
arkadaşlar elinde 6.3 kv sekron motor ve yolverme teknikleri hakkında acıklayı bilgi olanların varmı

arkadaşım bizde rus malı 2 tane senkron motor var bunların bağlantı şekilleri filan var ihtiyacın varsa resmini çekip yollayabilirim.motorlardan birincisi stator :6 kv 800 kw, rotor 50 v dc dir. diğeri ise 385 kw olup rotor beslemesi aynıdır.bağlantı şekli şemlaları mevcut iste yollayayım.:D bu konu üzerinden bayaa süre geçmiş inşallah halletmişsindir.
 
merhaba
konuyu açan arkadaş faydalanacak diye bir şey yok
yinede elindeki bağlantı şemalarını ve resimleri eklersen
fena olmaz
 
mrb arkadaşım.senkron motoru uyartım dinamosu ile çalışmaya başlatabilirsin.yada asenkron olarak başlatıp daha sonra rotora dc gerilim uygularsın bu sayede rotor kutuplarıyla döner alan kutupları birbirine kilitlenip senkronize olarak çalışmaya başlar..........
 
yıldız üçgen ile yol verme yıldız üçgen devresi yoksa atabilirim ...
 
arkadaşım bu tip motor bizim işyerinde de var bazı arkadaşların bahsettiği gibi statora og kesicisi ile 6,3 kv uygulanır kesici çıkışındaki akım trafosunun sekonderinden akım rölesi bilgilendirilir. Malumunuz ilk kalkışta asenkron motor gibi davranacağından akım da en az 4-5 kat fazla olacak bu akm farkından faydalanarak akım rölesi kontağı yardımıyla motor gücüne göre ayarlanmış rotor ikaz sistemi devreye girer ve motor akımı normale döner yani motor senkron olarak çalışır.
 
Senkron makinaların rotorlarının kutup sonu kenarlarında genelde damper sargısı ismini alan kısa devre çubukları vardır. Bunun görevi ise Generatör modunda çalışırken şebekeden gelen bazı darbelerin absorbe edilmesi, motor modunda çalışmada ise asenkron yol almayı başlatması ve motorun senkron hıza yaklaşana kadar devirlenmesini sağlamaktır. Kısaca genel prensip olarak senkron makinenin motor olarak kullanıldığı durumda ilk devirlenme ikaz olmadan ikaz bobinleride kısa devre edilerek asenkron olarak yol aldırılır(bu arada sebekeden çektiği reaktif enerjiyi başka bir şekilde kontrol etmek gerekir örneğin harici kompanzasyon vb) senkron devire yaklaştıktan sonra kontrollü ikazlamaya geçilir ve motorun manyetik alan hızını yakalması beklenir.(bu arada yol alma bitene kadar motorun milinden mümkün mertebe mekanik yük uzak tutulmalıdır mesala değirmen motoru ise malzeme hemen içeri alınmamalı gibi. Motor senkron yakalmayı sağlayınca yeteri kadar ikazlama yapılarak(Kompanzasyon amaçlı kullanılacaksa fabrikanın ana sayaç akım trafosu ve reaktif rölesinden gelen bilgilere göre kademeli ikazlamada yapılabilir. Bu makineler çalışırken dinamik hızlı bir kompanzasyon yapma kabiliyetinde olduğundan iyi bir denetleme kontrol mekanizması ile fabrikaların reaktif enerji bedeli(reaktif ceza) ödemelerini engelleyebilmektedir. Bu yüzden bu makinaların olduğu yerlerde makina işletmede olduğu müddetçe makinanın gücü de yeterli ise kondansatör barındıran hantal verimsiz kompanzasyon panolarına pek iş düşmez. Bu makinenin gerilim seviyesi 6,3 kV ise 6,3 kV luk kesicili motor koruma röleli bir hücre temin edilerek bu motora 6,3 kV gerilimli şebekeden(şu an artık bazı bölgeler dışında 6,3 kV Şebeke olmadığundan genelde 36/6,3 kV luk trafolardan özel besleme yapılmaktadır önemli bir hatırlatma özel trafo ile sadece senkron makinalar beslenecekse ve OG enerji nakil hattınız size özelse(başka yer beslemiyorsa) ve uzunsa(15 km geçen hatlar) aşırı ikazlama fabrikada başka motor gücüne yakın veya geçen yükler yok ise trafo çıkışında biraz gerilim yükselmesi yapabilir(6,3 yerine 7 kV bile görebilirsiniz) bu yüzden bu gibi yerlerde kompanzasyon çok iyi kontrol edilmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,321
Mesajlar
916,706
Kullanıcılar
450,161
Son üye
Nonjekal

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst