22 kw motor için kontaktör seçimi

selamlar arkadaşlar.burada bi yanlış bilgi gözüme çarptı.motorun üçgen kontaktöründe çekilen akımın yarısı geçmezki.ana kol akımı/1,73=kontaktörlerin bacağından geçen akım. yarısı ana kontaktörden yarısı üçgen kontaktöründen nasıl geçecek. 22kw 42 amp. çekse 42/1,73=24,27 AMPER GEÇER TERMİKTEN VE ÜÇGEN KONTAKTÖRÜNDEN
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Ah bu programlar hep insan zekasını tembelliğe itiyor programlar güzeldir ancak her zaman yanınızda bir bilgisayar olmayabilir.Zaten bütün motorların etiket değerlerinde nasıl bağlanacağından ne kadar akım çekeceğine kadar bütün değerler mevcuttur.Bu değerlere göre kontaktör katologlarından motorun gücüne ve çalışma gerilimine göre uygun seçim yapılır örnekteki motorun gücü 22KW bu sebeple bu değerde bir kontaktör veya bundan bir üst değere sahip kontaktör seçmek uygun olucaktır.Bazen motor değerlerine birebir uygun kontaktör veya termik manyetik şalter bulmak mümkün olmayabilir o zaman bir üst kademe kontaktör veya termik seçilir.

sargılardan birinin açık devre olması veya fazlardan birinin kesilmesi halinde hem kontaktörden hem motordan olmamak için uygun olan motor gücü değerine eşit kontaktör seçimi yapmaktır.Kirşofun akım kanunları böyle bir durumda sizin hesabınızın tersine işleyerek kontaktör akımının kontaklarının dayanabileceği akımın 2 katına yakın akım çekmesine sebep olacağından motoru kaybettiğini gibi kontaktörleride kaybedersin motor masrafına ek olarak birde kontaktör masrafı eklenir.İki faza kalan motorlar hemen anında yanmıyabilirler genellikle devrede bulunan motor koruma aşırı akım roleleri motorları korurlar.Günümüzde kontaktörlerin yapışması sonucu işlevsiz kalıp motoru koruyamadıklarından artık eski tip siemens marka sadece kumanda devresini ayıran termikler kullanılmamakla beraber bazı devrelerde hala bu tip termiklere rastlamak mümkündür.Motorun 2 faza kalması durumunda yani motor bağlantı uçlarının birinin kopması durumunda Kontaktörler kontakları değişen türden olsa bile yapışmaya sebep olacağından eski tip siemens marka bir termik yani sadece kumandayı ayıran bir termik kullanılmışsa kontaktörlerin yapışması durumunda devrede sürekli iki faz bulunmaya devam edeceğinden motorun yanma ihtimali %100 dür.Bu kirşofun akım kanunlarına birde bu yönden bakmak gerekir.Unutmayın işletmmlelerde en az hata en az maliyet demektir elektrikçiden yanan motoru değiştirmekten çok bir motorun yanmadan koruması istenir 13 yıllık ağır sanayi tecrübemde bunu öğrendim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba,
kullanıcagın sıstem ıcın

  • Telemecanique
  • İmalatçı Parça No. LC1D4011U5 kontaktor senın ıcın uygun olucaktır.
  • ıyı calısmalar kolay gelsın...
 
merhaba arkadaşlar..
elimdeki yıldız-üçgen çalışan 22kw pompa için LC1D32 schneider kontaktör kullanabilirmiyim..
Normalde 22kw teorik olarak 42 amper çeker..
sayın custox 22kw bir motor 42 amper akım çekmez 42 amper akım çekeceğini nasıl hesapladın ki ? 22kw bir motorun çekeceği nominal akım değeri 58 amperdir demeraj akımınıda hesaplarsak motor ilk 3-5 saniye çalışma sırasında bu akım 100 amper i bulacaktır
ve sizin bahsettiğiniz motor un nominal akımının en az 2 katı yüke dayanabilecek bir kontaktör seçmenizde fayda vardır
kendinizi ve motoru tehlikeye atmayın SAYGILAR
 
ahnur bey; programı indirdim ancak motor yol verme kısmını çalıştıramıyorum.
component 'TABCTL32.OCX' or one its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid diyor.yarddımcı olabilirseniz sevinirim.şimdiden teşekkür ederim.iyi çalışmalar
 
BU GÜÇ DEVRESİ İLE BU MOTOR ÇALIŞMAZ..!

Bilindiği gibi kontaktörlerle yapılan otomatik yıldız-üçgen kombinasyonlarda motor klemens tablosundaki üçgen köprüsünü üçgen kontaktörü yapar. Motor sargı uçları U>>>x, V>>>y, W>>>z 'tir. Fakat motor klemensinde bara ile kolayca köprüleme yapabilmek amacıyla tüm motor üretici firmaları ve sarım firmaları köprülemenin kolay olması için bobin uçlarını dış ortama (klemens tablosuna) çıkartırken çaprazlama yaparlar. Buna göre klemens tablosunda, U'nun karşısında z, V'nin karşısında x, Y'nin karşısında da y uçları vardır.

Motorun içinden çıkarak klemens tablosuna gelen sargı uçlarına müdahale etmemiz mümkün ve uygun olmayacağına göre, klemens tablosuna çıkan sargı uçarı da U'nun karşısı z, V'nin karşısı x, W'nin karşısı da y olacaktır. Bu (özellikle ve bilerek değiştirilmediği sürece) standarttır.

Bu bilgilere göre yukarıdaki güç devresini incelediğimizde L1 fazı (K1 kontaktörü) üzerinden U sargı ucuna bağlı, aynı L1 fazı (K2) üçgen kontaktörü üzerinden x sargı ucuna bağlı. :confused: L2 fazı V ve y sargı uçlarına, L3 fazı da W ve z sargı uçlarına bağlı. :confused::confused::confused:
Böylelikle L1 fazını birinci sargının her iki ucuna (U-x), L2 fazını (V-y), L3 fazını da (W-z) uçlarına uygulamış oluyoruz. Buna göre bir sargının her iki ucuna da aynı fazı uygularsak verim alabilir miyiz..? :rolleyes:
 
Son düzenleme:
Bu programla ilgili daha öncede şeçilen kontaktörlerin secimi ilgili kontaktör firmalarının secimine uymadığını yazmıştım. programın hatalı olduğunuda belirtmiştim.
Bu forumda yayınlanan her program doğru olacak diye bir kural yoktur hazırcılığa konmadan önce birazda kendimizin araştırması gerekir.
Kendimiz araştırmazsak bu programa göre yapacak olursak maliyeti yüksek sonrada motor sadece yılzdızda çalışacak üçgene gecince duracaktır.

Sn. Amasyalı;
Öncelikle konuyu baştan sona tekrar okudum, sadece bir yerde programın hatalı malzeme seçtiğinden bahsetmişsin, devrenin hatalı olduğu konusunda bir yazın yok.

Şükür... hazıra konma, böyle basit kumanda devrelerini, başkasının tasarımlarını (güvenmediğimden) örnek olarak alma ve uygulama gibi bir huyum yok, Bilgi birikimimle en karmaşık kumanda devrelerini tasarlayıp uygulama yeteneğim vardır.

Benim yukarıda açıklamaya çalıştığım konu, bazı hazırlop arkadaşların kolayına gelip de uygulamaya kalktığı, ya da forumdan bilgi edinmeye çalışan deneyimsiz arkadaşların güvenerek uyguladıkları, sonra da "bu devre çalışmıyor, sigorta attırıyor... gibi" şikayetleri olmaması, hatalı bir devre olduğunu ön plana çıkarmak için, uyarı mahiyetinde yazdım.
 
sayın custox 22kw bir motor 42 amper akım çekmez 42 amper akım çekeceğini nasıl hesapladın ki ? 22kw bir motorun çekeceği nominal akım değeri 58 amperdir demeraj akımınıda hesaplarsak motor ilk 3-5 saniye çalışma sırasında bu akım 100 amper i bulacaktır
ve sizin bahsettiğiniz motor un nominal akımının en az 2 katı yüke dayanabilecek bir kontaktör seçmenizde fayda vardır
kendinizi ve motoru tehlikeye atmayın SAYGILAR

22000=380.0.85.1.73=22000/558=39A 58 amper. nerden buldunuz hem nasıl oluyorda 3-5 sn 100a çıkıyor bu amperde ne motor kalır ne sigorta biraz abartmışsınız galiba slm
 
motorların ilk kalkınma anındaki demeraj akımı ne kadar sizce ? biliyormusunuz
 
22000=380.0.85.1.73=22000/558=39A 58 amper. nerden buldunuz hem nasıl oluyorda 3-5 sn 100a çıkıyor bu amperde ne motor kalır ne sigorta biraz abartmışsınız galiba slm
ayrıca motorun gerilimi sabit 380 v ta durarsa ve randuman %100 olursa ve üstüne boşta çalışırsa o akımı ceker AKSİNE MOTORUN RANDUMANI %100 DEĞİLSE Kİ TABİKİ MÜMKÜN DEĞİL BU GERİLİM 379-381 OLMAYACAK VE MOTOR SÜREKLİ YÜKSÜZ ÇALIŞACAK O ZAMAN 40-44 AMPER AKIM ÇEKER SAYGILAR
NOT: arıtma tesisi bakımı yapıyoruz orda olması lazım 22 kw motor pensampermetreyle ölçer video kaydı ile atabilirim siteye o civara gitme şansım olursa
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,662
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst