Bende akü için redresör dendiğinde şu özelliğinden dolayı deniyor sandım örnek normal şarj aletinde akü voltajının 2 volt fazlasına ayarlıyorsun amper ohm kanuna göre ayarlanıyor örneğin 12v 40alik akünün direnci 0.3 ohm sen buna 14 v verdin mi 46.6 amper basılıyor
Ama redresörde biz 14 v veriyoruz akımı da 46.6 değilde atıyorum 50 amper verebiliyor muyuz
Yani redresörde gerilim sabit akımla oynaya biliyor muyuz
Akü şarj redresörlerinden ayarlı akü şarj cihazlarında,burada kullanılan tristörlerin gate ucu ile akım ayarı (tristörlerin ateşleme açısı ayarı) yapılıp (Potansiyometre ile yapılan ince ayarlarla) aküye gereken kadar amper sevk edilebilir.Bu da tam dalga doğrultmalı redresörlerdeki köprü diyotlardan ikisi tristör,ikisi diyot (3 fazlı tam dalga doğrultmada ise 3’ü tristör,3’ü diyot) olarak seçilerek bu mümkün olabilir, örneğin.
Elimizdeki güç kaynağının (redresör,adaptör veya inverter kaynak cihazı gibi) max. olarak ayarlı veya ayarsız verebileceği amper miktarı vardır her zaman. Siz bunun çok fazla üzerine çıkamazsınız. (12 volt 40 amper akünün iç direnci yüzünden 46.6 amper ise hiç çekmesi mümkün değildir. Ama güç kaynağı olarak kullanılan bu akü şarj cihazı sabit olarak 46.6 amperi tam verebilen kapasitede (Güçte ise) elbette bu akım aküden geçip bu aküyü kısa vedede uzun süreliğine kullanılmaz hale getirecektir.) ise ancak o zaman bu mümkün olabilir.
Burada kullanılan bu güç kaynağının azami güç değeri (kW veya watt değeri olarak seçilen bu trafonun mevcut güç değeri) çok önemlidir. Örneğin akü şarj cihazı 13.80 voltta 4 amperi veriyorsa,örneğin voltaj atıyorum 14.5-15.0 volta istenmeden güç kaynağındaki ayarsızlıklarla çıktığında, I=V/R’ye göre en fazla 4.25, 4.40 amperi akü şarj akımı olarak verilebilir. Yani akü şarj redresörü, kendi iç amper kapasitesinin (Dc’de Güç=Volt* amper,ac’de güç=volt*amper* güç faktörü (Cos fi) ) üzerine çok fazla (46.6 amperde olduğu gibi) hiçbir zaman çıkamaz.
Ne zaman bu durum tam olarak olabilir, örneğin araç alternatöründeki konjenktörün IC entegresi, içten tam olarak bozulduğu zaman. Bu durumda 55 amper,14 voltluk bir alternatör,12 volt 40 amper bir aküden yüksek devirlerde 55 amperin tamamını (Normal hallerde ise diğer araç içi sistemlerle birlikte sadece akü için gereken kadar şarj akımını geçirebilir,yani akü amper-h’nin sadece 1/10’unu) geçirir,büyük hata vererek,iç otomasyonu (otomatik kontrolü) bozulmuş olur. Konjenktörü bozulan araçların aküleri bu nedenle yüksek amperli şarj akımlarına maruz kalıp çok aşırı ısınarak elektrolit (su) eksiltirler. Kolay gelsin.