Çamaşır makinesi motoru cinsi

Sonra motoru bu hız kontrol kartına bağladığımda motor direkt 220v alıyor gibi hızlanıyor. Hız kontrolün potansı ve aç kapa anahtarı işlevsiz hale geliyor.
Takodan feed back bilgisi almadığı için olabilir.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Ben buradan görüyorum takoyu, siz nasıl görmüyorsunuz? Kabloları takip edebilirsiniz.

Bilmediğiniz işe kolları paçaları sıyırmayın önce bilgi edinin. Kolay gelsin.
Tako mıknatısı 1. Fotoda yok. Son fotoda var aynı motor değil onlar
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bu denemeleri yaparken 220v ile transistörü yaktım. Ateş bu sefer transistörden çıktı. Sonra motoru bu hız kontrol kartına bağladığımda motor direkt 220v alıyor gibi hızlanıyor. Hız kontrolün potansı ve aç kapa anahtarı işlevsiz hale geliyor. Kartın neresinden başlamalı sorun hangi entegrededir? İki tane kondansatör ölçüm vermedi. Onları değişeceğim ama ana sorun orada değil gibi? Hadi şu işi çözelim :)
Ekli dosyayı görüntüle 100963

Öncelikle, transistörün yanmasının nedeni, muhtemelen aşırı akımdır. Bu, motorun aşırı yüklenmesi veya kartın arızalanması nedeniyle olabilir. Transistörün yanması, kartın diğer bileşenlerine de zarar vermiş olabilir.

İki tane kondansatörün ölçüm vermemesi, bir sorun olduğunu gösterir. Bu kondansatörlerin değeri, kartın düzgün çalışması için önemlidir. Kondansatörleri değiştirdikten sonra, kartın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Kartın neresinden başlamanız gerektiğine gelince, öncelikle karttaki güç devresini kontrol edin. Bu devre, motorun 220V ile beslenmesini sağlar. Devredeki herhangi bir sorun, motorun doğrudan 220V aldığını ve hız kontrolünün çalışmadığını açıklayabilir.

Güç devresinde sorun yoksa, kartın kontrol devresini kontrol edin. Bu devre, motorun hızını kontrol etmek için kullanılır. Devredeki herhangi bir sorun, hız kontrolünün çalışmadığını açıklayabilir.

Kartın güç ve kontrol devrelerini kontrol ettikten sonra, sorun hala çözülmediyse, karttaki diğer bileşenlere bakmanız gerekebilir. Bu bileşenler arasında diyot, direnç, entegre devre vb. bulunur.

Sorunlu bileşenleri bulmak için, kartın şemasını veya datasheet'ini kullanabilirsiniz. Şema veya datasheet yoksa, kartın bileşenlerini tek tek test etmeniz gerekebilir.

İşte sorunlu bileşenleri bulmanıza yardımcı olabilecek bazı ipuçları:

Karttaki herhangi bir fiziksel hasar olup olmadığını kontrol edin.
Kartın bileşenlerini görsel olarak inceleyin. Herhangi bir yanık, lehim sızıntısı veya diğer sorunlar olup olmadığını kontrol edin.
Kartın bileşenlerini bir multimetre ile test edin. Herhangi bir açık devre, kısa devre veya diğer sorunlar olup olmadığını kontrol edin.
Umarım bu bilgiler sorunuzu çözmenize yardımcı olur.

Ek Bilgiler:

İki tane kondansatörün ölçüm vermemesi, bu kondansatörlerin arızalı olduğunu gösterir. Bu kondansatörleri değiştirdikten sonra, kartın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Kartın güç devresini kontrol etmek için, 220V girişini ve motorun besleme voltajını kontrol edin. Giriş voltajında veya motorun besleme voltajında bir sorun varsa, kart düzgün çalışmayabilir.
Kartın kontrol devresini kontrol etmek için, potansı, aç kapa anahtarını ve diğer kontrol elemanlarını kontrol edin. Bu elemanlarda bir sorun varsa, kart düzgün çalışmayabilir.
Kartın diğer bileşenlerini kontrol etmek için, kartın şemasını veya datasheet'ini kullanabilirsiniz. Şema veya datasheet yoksa, kartın bileşenlerini tek tek test etmeniz gerekebilir.
 
Bu gibi durumlarda garanti servis ve fabrika önemli olur.Mesela oğlum otomatik av tüfeğini fabrikaya gönderdi tamir ettiler tüfeğin yeni çalıştığı videoyuda ekleyip gönderdiler...Toprak hattın iyi mi?Makine motor bu hat ve priz iyi ise normal çalışır!Fişlerden prizden gevşeklik varsa ateş atar.Kablo ve bağlantılar da kontrol edilmeli...
 
Son düzenleme:
güzel insan, konuyu okuduğunuz var mı? gereksiz yorumlar yapıyorsunuz. yılbaşında yapılan espriye bile bugün gereksiz bir şekilde cevap verdiniz. lütfen konu ile ilgili mantıklı makul cevap veriniz. üzmeyelim bir birimizi
Bu konu yazılırken kaydı yazı yarım gönderildi.Sonradan düzelttim.Siteden konular incelenerek eski soru cevaplar da kaynak olarak görünüyor.Bilgi olarak yazılmıştır.Bir umulmaz fiş hatası bile affetmiyor...
 
Öncelikle, transistörün yanmasının nedeni, muhtemelen aşırı akımdır. Bu, motorun aşırı yüklenmesi veya kartın arızalanması nedeniyle olabilir. Transistörün yanması, kartın diğer bileşenlerine de zarar vermiş olabilir.

İki tane kondansatörün ölçüm vermemesi, bir sorun olduğunu gösterir. Bu kondansatörlerin değeri, kartın düzgün çalışması için önemlidir. Kondansatörleri değiştirdikten sonra, kartın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Kartın neresinden başlamanız gerektiğine gelince, öncelikle karttaki güç devresini kontrol edin. Bu devre, motorun 220V ile beslenmesini sağlar. Devredeki herhangi bir sorun, motorun doğrudan 220V aldığını ve hız kontrolünün çalışmadığını açıklayabilir.

Güç devresinde sorun yoksa, kartın kontrol devresini kontrol edin. Bu devre, motorun hızını kontrol etmek için kullanılır. Devredeki herhangi bir sorun, hız kontrolünün çalışmadığını açıklayabilir.

Kartın güç ve kontrol devrelerini kontrol ettikten sonra, sorun hala çözülmediyse, karttaki diğer bileşenlere bakmanız gerekebilir. Bu bileşenler arasında diyot, direnç, entegre devre vb. bulunur.

Sorunlu bileşenleri bulmak için, kartın şemasını veya datasheet'ini kullanabilirsiniz. Şema veya datasheet yoksa, kartın bileşenlerini tek tek test etmeniz gerekebilir.

İşte sorunlu bileşenleri bulmanıza yardımcı olabilecek bazı ipuçları:

Karttaki herhangi bir fiziksel hasar olup olmadığını kontrol edin.
Kartın bileşenlerini görsel olarak inceleyin. Herhangi bir yanık, lehim sızıntısı veya diğer sorunlar olup olmadığını kontrol edin.
Kartın bileşenlerini bir multimetre ile test edin. Herhangi bir açık devre, kısa devre veya diğer sorunlar olup olmadığını kontrol edin.
Umarım bu bilgiler sorunuzu çözmenize yardımcı olur.

Ek Bilgiler:

İki tane kondansatörün ölçüm vermemesi, bu kondansatörlerin arızalı olduğunu gösterir. Bu kondansatörleri değiştirdikten sonra, kartın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Kartın güç devresini kontrol etmek için, 220V girişini ve motorun besleme voltajını kontrol edin. Giriş voltajında veya motorun besleme voltajında bir sorun varsa, kart düzgün çalışmayabilir.
Kartın kontrol devresini kontrol etmek için, potansı, aç kapa anahtarını ve diğer kontrol elemanlarını kontrol edin. Bu elemanlarda bir sorun varsa, kart düzgün çalışmayabilir.
Kartın diğer bileşenlerini kontrol etmek için, kartın şemasını veya datasheet'ini kullanabilirsiniz. Şema veya datasheet yoksa, kartın bileşenlerini tek tek test etmeniz gerekebilir.
Üstadım senin yönlendirmenle kartı onardım. Kapasitör ve birkaç dirençte sıkıntı vardı. Değiştim. Önceden transistörü değiştirmiştim. Umarım sonradan okuyanlara yararlı olur teşekkür ederim
 
universal seri motorlar verilen geirilim ve akım sonrasında sonsuz devire ulaşan motorlardır .yük altında çalışmadıkça devir sayıları motor hasar görene dek yükselicektir.hızını sınırlamalısınız. bunu ya triyak kontrolüyle yaparsınız "alternatif akımda kullanarak" veya stator sargılarına "dc voltaj ile kullanıldığında" voltaj kontrol devresi bağlamalısınız.aksi halde bunlar kullanılmadığında universal seri motorların "teorik olarak" hızı sonsuza doğru yükselir. "sürtünme ve vantilasyon kayıpları göz önüne alınmıyorken".çamaşır makinası motorları boşta çalışıcak şekilde tasarlanmamıştır. "1998 yılından beri beyaz eşya teknisyenliği yapmaktayım"
umarım o motoru zımpara veya taşlama işinde kullanmaya kalkışmazsınız.
saygılarımla...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,733
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst