Yeraltı hatları

BursaBülbülü

Profesyonel Üye
Katılım
2 Ağu 2021
Mesajlar
630
Puanları
281
Yaş
25
Merhabalar;
Yeraltı hatlarında karayollarında kenar duvarlardan minimum 60cm yanda kazıya başlanmalıdır. Bu kazı sırasında sokak ve alanlarda en az 80cm, karayollarında/ağır yük geçen yerlerde en az 100cm derinlik elde edilmelidir. Bu kazı sırasında yeraltına alınan ag-og devreleri yan yana dizilecek ise mutlaka aralarında en az 7cm mesafe olacak şekilde tuğla veya plaka yerleştirilmelidir. Kanal çakıldan temizlenip 10cm kum dökülmelidir. Bu döküm sırasında 12cm dökümü biraz makul oluyor çünkü kablo ağırlığı o 2-3 cm'yi törpülüyor ve kontrol sırasında sorun çıkarıyor. Kablolar s verilerek döşenir ve 10cm kum üste yine dökülür. Kum tercihi hattı daha az ısınmaya maruz bırakmak için tercih ediliyor. O 10cm'yi de 15-20cm şeklinde kablonun üstüne dökmekte fayda var çünkü 30cm tuğla koyulacağı için toprak üstüne bu çökme yapacak ve 10cm'yi yakalamak yine zor olacak. kablo üstüne de toprağı döküp üstüne 30cm de tuğla koyduktan sonra ikaz şeridini yerleştirip kanalı kapatıyoruz.

Bu bilgilendirmeyi yaptım ki bilemeyen kişiler de okur görür belki. Aslında buradan şu sonuca çıkacağım;

1-Bu yeraltı hatlarını dere kenarları gibi yerlerden geçirmek zorunda kalsak, künk borular, koruger borular, büz boru içine alınması dışında uygulanması gereken önlem ne olabilir?

2-Tava uygulamasını düşündüm fakat o da düz beton olan yerlerde tercih etmek daha makul olur diye düşünüyorum. Benim aklıma gelmeyen sizin bir fikriniz var ise paylaşabilir misiniz?

1 ve 2 numaralı maddelerdeki önemleri alırken 7cm mesafe sağlanması imkansız. Bu durumu nasıl kurtarabiliriz ?

Umarım seviyeli ve bilgilendirici tartışma olur. Şimdiden cevaplar için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bu durumu nasıl kurtarabiliriz ?

Tüm işleri kopyalama yapıştır yapıyoruz .
Biraz daha ilerletip .
Kopyalama işini yurt dışından sonrası yapışır ( sorunun cevabı ? )
 
Bu durumu nasıl kurtarabiliriz ?

Tüm işleri kopyalama yapıştır yapıyoruz .
Biraz daha ilerletip .
Kopyalama işini yurt dışından sonrası yapışır ( sorunun cevabı ? )
ne zaman, yetkin, işini bilen (yada işi bilene yaptırabilen) liyakat sahibi, geleceği görebilen, vatandaşı düşünen. oy kaybederim, vatandaşımı kaybetmem.... diyebilen birileri başımıza geçecek olursa; bir nebze rahat ederiz derim ben. şak şakçı olmaması lazım, eleştirilere açık olması lazım, en önemlisi insan olması lazım. galiba çok şey istedim.
 
Merhabalar;
Yeraltı hatlarında karayollarında kenar duvarlardan minimum 60cm yanda kazıya başlanmalıdır. Bu kazı sırasında sokak ve alanlarda en az 80cm, karayollarında/ağır yük geçen yerlerde en az 100cm derinlik elde edilmelidir. Bu kazı sırasında yeraltına alınan ag-og devreleri yan yana dizilecek ise mutlaka aralarında en az 7cm mesafe olacak şekilde tuğla veya plaka yerleştirilmelidir. Kanal çakıldan temizlenip 10cm kum dökülmelidir. Bu döküm sırasında 12cm dökümü biraz makul oluyor çünkü kablo ağırlığı o 2-3 cm'yi törpülüyor ve kontrol sırasında sorun çıkarıyor. Kablolar s verilerek döşenir ve 10cm kum üste yine dökülür. Kum tercihi hattı daha az ısınmaya maruz bırakmak için tercih ediliyor. O 10cm'yi de 15-20cm şeklinde kablonun üstüne dökmekte fayda var çünkü 30cm tuğla koyulacağı için toprak üstüne bu çökme yapacak ve 10cm'yi yakalamak yine zor olacak. kablo üstüne de toprağı döküp üstüne 30cm de tuğla koyduktan sonra ikaz şeridini yerleştirip kanalı kapatıyoruz.

Bu bilgilendirmeyi yaptım ki bilemeyen kişiler de okur görür belki. Aslında buradan şu sonuca çıkacağım;

1-Bu yeraltı hatlarını dere kenarları gibi yerlerden geçirmek zorunda kalsak, künk borular, koruger borular, büz boru içine alınması dışında uygulanması gereken önlem ne olabilir?

2-Tava uygulamasını düşündüm fakat o da düz beton olan yerlerde tercih etmek daha makul olur diye düşünüyorum. Benim aklıma gelmeyen sizin bir fikriniz var ise paylaşabilir misiniz?

1 ve 2 numaralı maddelerdeki önemleri alırken 7cm mesafe sağlanması imkansız. Bu durumu nasıl kurtarabiliriz ?

Umarım seviyeli ve bilgilendirici tartışma olur. Şimdiden cevaplar için teşekkürler.
Tüm alternatifleri sıralamışsınız zaten. Uygulamacı yahut tasarımcıların bu konu üzerine sizin kadar düşündüğünü sanmıyorum açıkçası...
 
Tüm alternatifleri sıralamışsınız zaten. Uygulamacı yahut tasarımcıların bu konu üzerine sizin kadar düşündüğünü sanmıyorum açıkçası...
Ek olarak şunu da ekleyeyin. Yönetmelik gereği bir borudan bir devre gitme zorunluluğu var. Fazların hepsini ayıramayız. 3 fazda aynı borudan gitmeli. Bu da ek olarak bir kenarda kalsın 😊
 
Ek olarak şunu da ekleyeyin. Yönetmelik gereği bir borudan bir devre gitme zorunluluğu var. Fazların hepsini ayıramayız. 3 fazda aynı borudan gitmeli. Bu da ek olarak bir kenarda kalsın 😊
Hangi yönetmelik paylaşır mısınız? Yüksek kesitlerde bahsettiğiniz durum işçilik açısından hayli sıkıntılı bir durum.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20230215_105704_All Documents Reader.jpg
    Screenshot_20230215_105704_All Documents Reader.jpg
    159.1 KB · Görüntüleme: 24
Burada bahsetmektedir.
Burada ifade edilen çelik borulara mahsus bir durum. Muhtemel kondansatör veya manyetik etkilerinden kaçınmak için ifade edilmiştir diye düşünüyorum ve bunun pvc, beton büz yahut koruge borular için geçerli olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,751
Kullanıcılar
449,972
Son üye
Emirhan6161

Yeni konular

Geri
Üst