varyak ile dc motoru çalıştırmak ?

peco3434

Üye
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
39
herkese selam elektrikçi ustalar.şimdi bi 120 DC voltla çalışan ufak bi bant motorumuz var.elektroniz bir kart yol veriyo motora diyelimki bu kart arıza yaptı ve bantın çalışması gerekiyo.elimde bir varyak var ve birde kööprü diyot nasıl bağlarım.yardım edermisiniz ?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
field uçları varsa kaç voltsa oraya sabit dc verecen armatür uçlarınada ayarlı vercen ok
field yoksa permanent magnet yani sabit mıknatıslı dc motor sa sadece armatüre ayarlı dc verecen
field ve armatür uçlarını bulmak için ölçü aletiyle 4 kabloyu ölç düşük omaj göstern yer armatür dür diğer2 si fielddir
 
teşekkür ederimde benim öğrenmek istediğim köprü diyot ile varyak arasındaki bağlantı yani motora bağlantı yapmıcam motora giden klemensten .bana lazım olan 220 voltu köprü diyot ile dc ye çevirip varyak ile ayarlamak.köprü diyotun hangi uçları falan.onu bilmiyorum
 
köprü diyotun AC uçlarına varyak üzerinden 220v girin + ve - uçlarını motora bağlayın
 
Arkadasım,
Önce 22o voldu diyotdan gecirin, motora vereceğiniz C gerilimin bır ucunu, Şebeke nötründen, diğer ucunu dıyodun (+) veya (-) değiştirin baglayın, farketmez, motora baglayın.bu size 110 volt DC verır. Tabii, önce 220 volt Ac , varyakdan gecırmenız gerekır Arkadaslarımın dediği gibi, motorunuzun yapısını bılemıyorum, Dısardan uyarımlımı, sabıt mıknatıslımı, isterseniz bir şema çizer eklerım. Köpru dıyotda, kenarında (KPC 35 tipi) yan tarafında AC yazar buraya varyak dan gelen ucları baglayın. Veya, (+) yazıyorsa, capraz köşesi de (-) ucudur. BUnları motora baglayınız.
İyi calısmalar dılerım...
 
Herkese teşkkürler ne güzel bi site burası ya
 
varyakta 3 tane uç vardır faz nötr çıkış dönen tekerleğin bağlı
olduğu uç çıkış oluyor
şimdi dğer iki uca 220 faz ve nötr ü bağla varyağı enyüksek kademeye al yani sağa çevir
çıkışla bi ucu ölç hangisinde 220 varsa çıkışla o uca köprü dyotun ac girişini bağla köprü diyotun çıkışında 0 220 ayarlı dc voltaj elde edersin
 
hacksız kardeşim,
arkadaş motorun 110 volt dc oldugunu söylüyor, sız 220 volt dc verıyorsunuz... Bu durumda ancak varyak'a mekanık bir sınırlama ile, 110 volt sınırı yapması gerekir..
 
Arkadasım,
Önce 22o voldu diyotdan gecirin, motora vereceğiniz C gerilimin bır ucunu, şebeke nötründen, diğer ucunu dıyodun (+) veya (-) değiştirin baglayın, farketmez, motora baglayın.bu size 110 volt DC verır. Tabii, önce 220 volt Ac , varyakdan gecırmenız gerekır Arkadaslarımın dediği gibi, motorunuzun yapısını bılemıyorum, Dısardan uyarımlımı, sabıt mıknatıslımı, isterseniz bir şema çizer eklerım. Köpru dıyotda, kenarında (KPC 35 tipi) yan tarafında AC yazar buraya varyak dan gelen ucları baglayın. Veya, (+) yazıyorsa, capraz köşesi de (-) ucudur. BUnları motora baglayınız.
İyi calısmalar dılerım...

dostum sen köprü kullanıyorsun sonra yarım dalga doğrultuyorsun diyosun ki 110 volt çıkar
ben de sana diyorum ki yine 220 v çıkar 0,9*220 Volt bu 110 etmez ancak dc motorda devir sayısını düşürür doğru
ama unutma ki motor izalasyonuna dikkat etmen gerkir ayrıca motor akımı her yarım saykılda 220 volta tabi olacağından motor akımın normalin üstünde olur.bu şekilde çalıştırılmaz ancak şöyle olur
220 volt doğrultulur köprü ile sonra varyakla 0 110 volt arası ayarlanılarak dc motor çalıştırılır. veya yol verilir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,289
Mesajlar
916,461
Kullanıcılar
450,118
Son üye
TheTwize

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst