Sabit Köprü Mü Hareketli Köprü mü?

Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
61
Puanları
1
Yaş
31
Değerli arkadaşlar 100cm X 150cm ebatlarında kendi yaptığım bir router ı kullanıyorum. Alüminyum işlemede 3 bin feed 3mm paso girebiliyor zorlanmadan. Makine bildiğimiz hareketli köprü tipi. Ancak şöyle bir sorun var: Köprü ekseninde 2 adet nema 34 8.5 nm motor kullanıyorum. Bazen makine uzun süreli çalışınca 0.2 mm civarında iki motor arasında fark oluyor. Kalibrasyon yaptığım zaman dijital kumpas ölçüsünde örnek 25mm vermişsem
25.03 gibi güzel bir değerle parçayı işliyorum. Ancak kalibrasyonu bozulduğu zaman sıkıntı oluyor ve bundan sıkıldım. Köprü dizaynımı sabit köprüye çevirecek şekilde kurmuştum.

Şimdi yeni sistemde köprü sabit tabla hareketli olacak.
Tabla tasarımında raylar sabit, tabla hareketli olacak. Elimde halihazırda kullandığım 150cm lik iki adet 20 lik ray ve 4 adet arabam var. Tabla altında bir çift başta bir çift ortada bir çift sonda olarak 3 çift araba kullanacağım. Tabla ebatı olarak da uzunluk 70cm genişlik 80 cm düşünüyorum. Tabi revize zamanı gelince solidworks te montajını yapıp sonra işe koyulacağım. Şu an hareketli köprü makinemden memnunum.

Sorular: 1 tabla yüksek hız dur kalk yaparken sallanmaması için 100 kg kadar ağır gelmeli. Üzerine 22.5 X 180 lik yüzey kaplama profili koyabileceğim. 10 mm lik 70x80cm bir st37 çelik levha kestirmeyi düşünüyorum. Hem sağlam hem de ağır olacaktır. Onun üzerine de alüminyum profil düşüniyorum. Doğrudan çelik yapıp t kanal açtırmayı düşündüm ama astarı yüzünden bahalıya geliyor. Bu konuda yorumlsrınız nelerdir?
 
İki motor arasında fark oluşuyorsa hareketli tablada da sorun yaşanır, kasılmaya neden olur.
İki motorla sorunsuz kullananlar var, belki çözülebilir. İki motor, sürücü, kablo uzunluğu vs. birebir aynı mı? Kaplin veya benzer bağlantılar her ikisinde de kaçırmadan çalışıyor mu?

Köprüyü hem hareketli hem de rijit yapmak, hareketli tabladan daha zor olsa gerek. Hareketli tabla, Y yönünde işleme alanınızı biraz daraltabilir.

Tabla ağırlaştıkça (rijitlik artarken) kalkış ve duruş daha sorunlu hale gelmez mi?
 
Çift motorda kablo boylarında çok az bir fark var. Genel olarak 30 saat çalışsa 0.05 gibi bir fark oluşuyor. Köprüm çok rijit çalışıyor. Genel olarak hassas malzeme işliyorum ve çok sorun yaşamıyorum. Kaplinlerimde millerimde ve raylarda herhangi bir hata yok ve genelde bakımlı kullanırım.

Ben bu cnc yi bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Sanırım y eksen için çok Hassas bir limit ayarı yapmam gerekecek.

Yeni kuracağım cncde ise ilk cncde kullandığım sigma Profilleri kullanmadan 8mm etli 100x100 profil ve 100x150 profil Kullanacağım. Linear olarak 25 lik kızak düşünüyorum. Vidalı mil olarak 2505 kullanacağım. Tabla olarak alüminyumun dayanımı az olacağından ve pik döküm ile aynı masrafa geleceği için pik döküm yaptıracağım. Tabla ölçüsü olarak 70/60 gibi bir ölçü yeterli gelecektir. Bu durumda makine 100/150-160 gibi bir ölçüde olacaktır.

Tablayı tek 12nm lik bir nema34 ile çalıştırmayı düşünüyorum. Diğer eksenlerde ise 8nm lik motorlar olacak. Tabi bunlarda kesinlikle kayış kasnak kullanmayacağım. Doğrudan 320 step per ile çalışacaklar.

Spindle için ise 4kw lik bir spindle tercih edeceğim. Bununla beraber z eksen hareketini yapacak olan Z eksen şasisini alüminyumdan başka bir materyalle yapmak biraz zor gibi görünmekte. ( aslında 15mm st37 den lazerde kesilip taşlanarak Z eksen kurulabilir.)

X eksen ise etli profil üzerine kızAk yatakları açılarak yapılacak.

Diğer bir husus ise şudur:
(ben tablayı y eksen olarak köprü üzerindeki sağ sol hareketini x eksen olaeak kullanıyorum.)

İzlediğim bir videoda y eksen yine hareketli tabla olarak kullanılmış. X eksen ise yine spindle ı sağdan sola hareket ettirmekte.
Ancak Z eksen sabit köprü ayaklarına koyulmuş kızaklar ile köprü komple aşağı yukarı hareket ettirilmekte. Bu durumda Z eksendeki burulmalar en aza indirilebilir. Tabi z ekseni aşağı yukarı hareket için köprü ayaklarında 2 şer ray ve toplam 8 araba ile çalışmalı. Bu da biraz israf olacak gibi görünüyor.

Z eksenin aşağı yukarı hareketini komple gövdeyi aşağı indirerek yapmak çok rijit olabilir. Bu sistemde ayaklar sabittir

Diğer durumda köprü ve ayaklar tam sabit ancak z eksen bildiğimiz gibi aşağı yukarı iniyor.

Ben köprü sabit standart bir sistem yapma taraftarıyım. Hatta kullandığım etli profilleri gazaltı kaynaktan sonra borverk ile sildireceğim. Daha sonrasında zararsız bir yerden açacağım ufak çaplı delik ile sağlam bir beton dökme niyetim var. Bu sayede sanırım 1 ton gibi bir gövdeye ulaşabilirim.

Diğer iki husus ise şu: kart olarak şimdilik 4 eksen xhc kullanma niyetim var ama gönlüm lpt den yana. Bu konuyu araştırıyorum. Bendeki xhc bazı 3d modellerde 7-8 bin satır kod olsa kafayı yiyor. Pek nadir de olsa z ekseni çaktığı ve beni ayarla uğraştırdığı olmuştur.
Güç kaynağı olarak ise toroid yerine meanwell power kullanma niyetim var.
Ayrıca istediğim birkaç tuş var bunlrı da işlevsel bir pano ile oem trigger yapacağım

Bu konuda yorumlarınız varsa alabilirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,263
Kullanıcılar
449,843
Son üye
hvncrblt

Yeni konular

Geri
Üst