sürücü akım ölçümü

Bu Cihaz Nedir invertermi Servo Sürücümü Dc Sürücümü Bunun Yanı Sıra.. 55 kw motor var 100 amper alıyorum diyorsun.. motor kitleniyor diyorsun.. Motor kitleniyor diyince duruyormu bir süre sonra. düşük devirde. cihazını deneyiniz ve bir sinilti geldiğini soyluyorsun sinilti motordan geliyorsa düşük devirde çaılıştırıp kontrol etmeniz lazım..Vurmalar mevcutmu.. giriş 380 cıkış 380 senmi yada 220 girip 3x220 mı cıkıyor.. ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
''motor dönüyorsa akım sizin için neden önemli'', ''inverterlerde asılolan akımdır, motor gücü değil dolayısıyla eğer uygunsa motor gücünden daha ufak inverter kullanılabilir'', diye konuşan bir elektrik teknisyen grubu oluştu artık. allah sonumuzu hayır etsin. yakında bunlar topraklama hatlarınıda iptal edip bunlara ne gerek var diyecekler.
 
bende ortaya diyim o zaman biz daha kulağımızla amper ölçecek kadar profosyonelleşemedik ölçsek bile ne bilim bunun ayak vidası var rulmanı var balansı var yani varda var her uğultuya bakıpta amperi şu kadar çeker diyemiyoz..
 
sürücünün çıkışına true rms pens ammpermetremi taktığımda 5 amper,girişine yani şalter çıkışına taktığımda 11 amper sürücücünün kendi displayinde de 100 amper okunuyor (motor 55 kw) yani motor yükten dolayı kitlendiği zaman sürücü displayi 100 ampere çıkıyoe ve öylece kalıyor motordan bir sinilti geliyor sürücü motorun daha fazla akım çekmesini engelliyerek bu şekilde tutuyor daha sonra sürücü kendini toparlayıp motora yolvermeyi başarınca çıkıştaki pens ampermetrede 50 amper sürücü displayinde ise 90-100 amper arası okunuyor acaba hangisi doğru.... displayda 100 amper okunurken 63 amperlik ana şalter neden atmıyor (atmaması pensampermetrenin doğrulığunu göstermezmi)sürücü ise profosyonel ekranda yanlış yazacağını zannetmiyorum...yorumlarınızı beklerim... saygılar...

Nacizane olarak benim görüşüm şudur:
Sürücü ilk başta düşük frekansta yük altında kalkmaya çalışırken çıkış frekansı da düşük olacağından pensampermetreniz düşük değer gösteriyor.Sürücünüz yolvediğiniz zamanda frekansı da yükseldiğinden motorunuz verilen rampa oranında frekansı yükselterek devirini almaya başlıyor ve 55 kw lık 50 hz lik değerine ulaşıncada motor etiket değeri olan 100-110 A lik seviyeye ulaşıyor.Sürücünüzün ekranındaki akım değeri kanımca sürücünün içerisindeki yazılımdan hesap edilerek gösterilen değerdir.Sürücünün koruması için giriş beslemesinde yanılmıyorsam 2 yada 3 tane akım trafosu olup bunlarda sürücünün aşırı akım konumunda sürücüyü korumak amacıyla devreden çıkarılmasını sağlarlar.Ana şalterinizin markası atmamasının bir nedeni olabilir mi acaba.Zahmet olmazsa motor çalışırken şalterden geçen akımı ölçüp şalterde ısınma olup olmadığını kontrol ederseniz iyi olur diye düşünüyorum.
 
bende ortaya diyim o zaman biz daha kulağımızla amper ölçecek kadar profosyonelleşemedik ölçsek bile ne bilim bunun ayak vidası var rulmanı var balansı var yani varda var her uğultuya bakıpta amperi şu kadar çeker diyemiyoz..

Sorunu şimdi anladım. Yapman gereken kalkış rampasını uzatmak. Kalkışı kaç saniyede yaptığına bakarsan yani motor tam devrine gelip de iniltiler tamamen ortadan kalktığında mesela 50 saniye geçmişse kalkış rampa süreni 60- 70 sn'ye ye ayarlarsan invertör kalkış rampasına göre çalıştıracaktır. Birde not: İnvertörler kalkışta çoğunlukla giriş akımından yüksek bir çıkış akımı veriyorlar. Sanırım kalkış torkunu sağlayabilmek için.
 
Nacizane olarak benim görüşüm şudur:
Sürücü ilk başta düşük frekansta yük altında kalkmaya çalışırken çıkış frekansı da düşük olacağından pensampermetreniz düşük değer gösteriyor.Sürücünüz yolvediğiniz zamanda frekansı da yükseldiğinden motorunuz verilen rampa oranında frekansı yükselterek devirini almaya başlıyor ve 55 kw lık 50 hz lik değerine ulaşıncada motor etiket değeri olan 100-110 A lik seviyeye ulaşıyor.Sürücünüzün ekranındaki akım değeri kanımca sürücünün içerisindeki yazılımdan hesap edilerek gösterilen değerdir.Sürücünün koruması için giriş beslemesinde yanılmıyorsam 2 yada 3 tane akım trafosu olup bunlarda sürücünün aşırı akım konumunda sürücüyü korumak amacıyla devreden çıkarılmasını sağlarlar.Ana şalterinizin markası atmamasının bir nedeni olabilir mi acaba.Zahmet olmazsa motor çalışırken şalterden geçen akımı ölçüp şalterde ısınma olup olmadığını kontrol ederseniz iyi olur diye düşünüyorum.
zaten şalterden geçen akımı ölçtüğümü yazıda söyledim benim sormak istediğim pensampermetre ile arasındaki büyük farktı
 
Sorunu şimdi anladım. Yapman gereken kalkış rampasını uzatmak. Kalkışı kaç saniyede yaptığına bakarsan yani motor tam devrine gelip de iniltiler tamamen ortadan kalktığında mesela 50 saniye geçmişse kalkış rampa süreni 60- 70 sn'ye ye ayarlarsan invertör kalkış rampasına göre çalıştıracaktır. Birde not: İnvertörler kalkışta çoğunlukla giriş akımından yüksek bir çıkış akımı veriyorlar. Sanırım kalkış torkunu sağlayabilmek için.
rampalarla oynandı hem uzaltıldı hemde kısaltıldı ben ampermetre ile arsındaki farkı sormuştum nese boşverin saolun
 
Manueli varsa sürücü akım set değerlerini gözden geçir.
 
rampalarla oynandı hem uzaltıldı hemde kısaltıldı ben ampermetre ile arsındaki farkı sormuştum nese boşverin saolun
Sürücünün marka ve modelini verebilirsen bir daha bakarız. Akım değerlerini normal çalışma durumunda ölçtün mü? Çünkü rampalanma süresi boyunca yapılan ölçüm yanıltıcı olabilir.
Bir de bazı sürücülerde kayma kompanzasyonu yapan bir sistem var. Bu motorun dengesiz (kararsız) çalışmasına sebep olabiliyor. Bazıları invertörlerde kayma kompanzasyonunu devre dışı bırakarak veya uygun bir değer yazarak bu sorun giderilebiliyor. Deneyebilirsen bunu denemeni rica ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,732
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst