Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

5 kw üretimine şöyle düşünüyorum 10 adet 250 ap jel akülerim ve 150 watlık 12adet solar panelim var bunları birleşik kullanmayı düşünüyorum amper meselesinde kaynak makinası kullanarak amper altarnatöre fazla yük vermeden yükseltmeyi deneyeceğim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
[video=youtube;Eipkuz30Kqk]http://www.youtube.com/watch?v=Eipkuz30Kqk&feature=youtu.be[/video]

Sayın Forum üyeleri biraz değişiklik olsun diye bağlama ile türkü çalmıştım Ahmet beyde bunu elektronik devre ile görsel güzel bir anlam katmış. Bağlama Eşliğinde güzel olmuş :)

Emre bey kardeşim, bana gençliğimi hatırlattınız. Gençliğimde ben de çalıp, söylerdim. Heyy gidi günler heyyyy..Elinize yüreğinize sağlık.
 
Saolasın Şefim allah razı olsun.Sizi gençliğinize götürmek güzeldi bizim için :)

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Sonucu merakla bekliyoruz sayın atasan2006. İnşaallah istediğiniz sonucu alırsınız. Eğer sakıncası yoksa nereye kuracağınızı söyleyebilirmisiniz ?
 
Sayın Şefim son çalışmalarınız çok güzeldi hepsine tek tek baktım izninizle bir kaç sorum olacak.
1.)Volt hesabını kaç sipir ve kaç mm tel kullanacağınızın hesabını neye göre yapıyorsunuz?
2.)Watt değeri için bobin ve mıknatısları mı arttırıyorsunuz ?
3.)çalışmaya başlamadan önce şu değerde olacak alternatörüm deyip bunu hesağladıgınız bir formül var mıdır?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Aslında bunun formülü var ama formül uygulamadaki sonucu tam vermiyor, yaklaşık veriyor. Bu formül de flanş tipi için geçerli. Nüveli alternatör için nasıl bir formül var bilmiyorum. Formül şu ;

e = BxLxV

e = emk. volt
B = Manyetik akı yoğunluğu. Tesla cinsinden.
L = İletken uzunluğu. metre
V = İletkenin hızı. metre/saniye.

N42 neodyum mıknatısın akı yoğunluğu 12.000 gaus, 1,2 tesla eder. Karşılıklı duran mıknatısların birbirine olan uzaklığı bu değeri düşürür. Mesafesi 20 mm. olan iki mıknatısın karşılıklı değeri yaklaşık 0,5 tesla gibidir.

L = Bobinlerin mıknatıs altında kalan uzunlukları.

V = Flanşa yapıştırılmış mıknatısların orta noktalarının merkezden olan uzaklığı ile flanş çevresinin uzunluğu ve bu çevrenin saniyede metre olarak dönme hızı.

Diyelim ki bobinlerin kol uzunluğu 4 cm. ve 80 sipir sarıldı. Bobinde 2 tane kol var ama sadece bir kol artı alternasta olur.4 x 80 = 320 cm. 3,2 mt. demektir. 3 fazlı ve 9 adet bobin diyelim. Bu bobinlerden sadece 6 tanesi alternasta bulunacağından 3,2x6=19,2 mt. tel uzunluğu yapar.

Flanşımızın çapı 25 cm. olsun. Flanş merkezinden mıknatısların orta noktasına olan uzaklığı 8 cm. eder. Yarıçapı 8 cm. ise çapı 16 cm. olur. Bu durumda flanş çevresi 50 cm. olur. Saniyede bir tur döndüğünde 0,5 mt. yol almış olur.

Şimdi bu değerleri formüldeki yerlerine koyarsak ;

e = BxLxV

0,5 x 19,2 x 0,5 = 4,8 v.

Alternatörü saniyede bir tur, dakikada 60 tur dönderdiğimizde 4,8 v. alırız. Devri artırdıkça gerilim de aynı oranda artar.
 
Egemen bey DNS ayarlarinizi degistirerek erisim saglayabilirsiniz youtube. Bu yasaklar cok ilginc ya :)
İlginç olan zihniyet neyse şimdi politika yapmayın derler,

Ahmet Bey;

günde 30 tane DNS giriyorum sanki beni izliyorlar:) hep ban hep ban:)

Ne zaman bitecek acaba "yasak"?

//Yeni mesaj açmamak için//
Arkadaşlar bunlara göz atın konuların içinde formüller var benim işime yaramasa da siz faydalanın (Sn. Şef. Orca17 ... herkes) e-kitap gerçeğin yerini tutmasa da sayfa sesi var :)
http://www.3eelectrotech.com.tr/arsiv/bolum/yenilenebilir-enerji
 
Son düzenleme:
arkadaşlar ve sayın şefim , rüzgar turbininden elde ettiğimiz elektriği arada akü şarj vs olmadan direk kullanabileceğimiz alanlar nelerdir.
AYDINLATMA ve ISITMA ihtimallerini ben hemen yazıvereyim. başka hangi alanlarda kullanılabilir.

birde yüke binince alternatörün zorlanma sebebi nedir? alternatör akım çekmeye başlayınca dönmenin zorlaşmasının sebebi nedir.?
 
Aslında bunun formülü var ama formül uygulamadaki sonucu tam vermiyor, yaklaşık veriyor. Bu formül de flanş tipi için geçerli. Nüveli alternatör için nasıl bir formül var bilmiyorum. Formül şu ;

e = BxLxV

e = emk. volt
B = Manyetik akı yoğunluğu. Tesla cinsinden.
L = İletken uzunluğu. metre
V = İletkenin hızı. metre/saniye.

N42 neodyum mıknatısın akı yoğunluğu 12.000 gaus, 1,2 tesla eder. Karşılıklı duran mıknatısların birbirine olan uzaklığı bu değeri düşürür. Mesafesi 20 mm. olan iki mıknatısın karşılıklı değeri yaklaşık 0,5 tesla gibidir.

L = Bobinlerin mıknatıs altında kalan uzunlukları.

V = Flanşa yapıştırılmış mıknatısların orta noktalarının merkezden olan uzaklığı ile flanş çevresinin uzunluğu ve bu çevrenin saniyede metre olarak dönme hızı.

Diyelim ki bobinlerin kol uzunluğu 4 cm. ve 80 sipir sarıldı. Bobinde 2 tane kol var ama sadece bir kol artı alternasta olur.4 x 80 = 320 cm. 3,2 mt. demektir. 3 fazlı ve 9 adet bobin diyelim. Bu bobinlerden sadece 6 tanesi alternasta bulunacağından 3,2x6=19,2 mt. tel uzunluğu yapar.

Flanşımızın çapı 25 cm. olsun. Flanş merkezinden mıknatısların orta noktasına olan uzaklığı 8 cm. eder. Yarıçapı 8 cm. ise çapı 16 cm. olur. Bu durumda flanş çevresi 50 cm. olur. Saniyede bir tur döndüğünde 0,5 mt. yol almış olur.

Şimdi bu değerleri formüldeki yerlerine koyarsak ;

e = BxLxV

0,5 x 19,2 x 0,5 = 4,8 v.

Alternatörü saniyede bir tur, dakikada 60 tur dönderdiğimizde 4,8 v. alırız. Devri artırdıkça gerilim de aynı oranda artar.

Sayın şefim formül için çok teşekkür ederim bir sorum olacak. 3 fazlı 9 bobinde 6 tanesi alternasta , 3 fazlı 12 bobinde 8 tanesi alternasta mı oluyor ?
 
Egemen bey DNS ayarlarinizi degistirerek erisim saglayabilirsiniz youtube. Bu yasaklar cok ilginc ya :)

Ahmet Bey;

günde 30 tane DNS giriyorum sanki beni izliyorlar:) hep ban hep ban:)

arkadaşlar ve sayın şefim , rüzgar turbininden elde ettiğimiz elektriği arada akü şarj vs olmadan direk kullanabileceğimiz alanlar nelerdir.
AYDINLATMA ve ISITMA ihtimallerini ben hemen yazıvereyim. başka hangi alanlarda kullanılabilir.

birde yüke binince alternatörün zorlanma sebebi nedir? alternatör akım çekmeye başlayınca dönmenin zorlaşmasının sebebi nedir.?
Küçük radyo çalıştırma (rüzgar esme süresine göre), mekanik yapı ile su tulumbasıi hava pompası, çıkrık makinası :D vb...
 
Sonucu merakla bekliyoruz sayın atasan2006. İnşaallah istediğiniz sonucu alırsınız. Eğer sakıncası yoksa nereye kuracağınızı söyleyebilirmisiniz ?
sayın şef kendi arazim ve evim var izmir aliağa oraya kurucam bitince videosunu ve verileri paylaşırım biz ustamızdan bilmediğini öğren bildğini öğret felsefesiyle yetiştik
 

Forum istatistikleri

Konular
128,468
Mesajlar
917,788
Kullanıcılar
450,408
Son üye
omerbehlulka

Yeni konular

Geri
Üst