Proje okuma ve proje programları

Evet var
P=1.73xİxVxcospf den i yi buluyorum fakat uygulamalarda cok yuksek sigorta degerleri seciliyor acikcasi bunu ne mantikla yapiyorlar cozemedim akim 14 amper cikiyor arkadaş sigortayi 40 amper seciyor 25 amper veya en kötu 32 amper secmesi gerekmez mi acikcasi cozemedim bunu
Sigorta kendisinden sonra çalışacak devre , cihaz ya da elektrik hattının istihap haddine göre seçilir. Hesapla falan sigorta değeri bulunmaz . Hele birşeylerin bilmem kaç katı gibi bir değer hiç olmaz . Hat koruyan sigortalar hattın akim taşıma kapasitesinin bir altı , cihaz koruyan sigortalar cihaz nominal akımında seçilir.
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Evet var
P=1.73xİxVxcospf den i yi buluyorum fakat uygulamalarda cok yuksek sigorta degerleri seciliyor acikcasi bunu ne mantikla yapiyorlar cozemedim akim 14 amper cikiyor arkadaş sigortayi 40 amper seciyor 25 amper veya en kötu 32 amper secmesi gerekmez mi acikcasi cozemedim bunu
benim elektrik bilgim, buradaki herkes bilir. (nerdeyse (0) sıfıra yakındır) ama ben cahilin bildiği bir şey var (doğru/yanlış bilemem) demerej akımı diye bir nane. yani %30 kuralı. yük ilk kalkışta yaklaşık 3 katı amper/ voltaj çeker. yani senin hesaba göre 14 A x 3 = 42 A yuvarla 40 A bence normal.
 
benim elektrik bilgim, buradaki herkes bilir. (nerdeyse (0) sıfıra yakındır) ama ben cahilin bildiği bir şey var (doğru/yanlış bilemem) demerej akımı diye bir nane. yani %30 kuralı. yük ilk kalkışta yaklaşık 3 katı amper/ voltaj çeker. yani senin hesaba göre 14 A x 3 = 42 A yuvarla 40 A bence normal.
Bodrum seninle gurur duyuyor . Abimin uydurmasinda bile bir tutarlılık var . Bu adam sevilmez mi şimdi.
 
Son düzenleme:
Evet var
P=1.73xİxVxcospf den i yi buluyorum fakat uygulamalarda cok yuksek sigorta degerleri seciliyor acikcasi bunu ne mantikla yapiyorlar cozemedim akim 14 amper cikiyor arkadaş sigortayi 40 amper seciyor 25 amper veya en kötu 32 amper secmesi gerekmez mi acikcasi cozemedim bunu
eğer ev elektiriği ise elindeki gücün 1 üstü kullanılır ama eğer sanayi tipi motorlarda ise formülü var formüle göre yapılır ve motorlarda c tipi sigorta kullanılır diye biliyorum
 
eğer ev elektiriği ise elindeki gücün 1 üstü kullanılır ama eğer sanayi tipi motorlarda ise formülü var formüle göre yapılır ve motorlarda c tipi sigorta kullanılır diye biliyorum
Motorlarda buşonlu sigorta kullanmak daha makbul diyorlar. Otomatik sigorta çok atıp başa bela oluyormuş. Buşonlu sigortanın altına bozuk para eklemeyi ve telefon telinden buşon üzerine tel takviyesi yapmayı ihmal etmemek lazım.
 
Bodrum seninle gurur duyuyor . Abimin uydurmasinda bile bir tutarlılık var . Bu adam sevilmez mi şimdi.
cahilliğimle gurur duydum, okuyanlar bile tutturamazken. bana bu kör bilgiyi öğreten mühendis abime teşekkür ederim. hiç değilse hatalı değil. tutarlı bir veri. bu arada kabloları ve tesisatı standartta uygun kabul ettim.
 
Motorlarda buşonlu sigorta kullanmak daha makbul diyorlar. Otomatik sigorta çok atıp başa bela oluyormuş. Buşonlu sigortanın altına bozuk para eklemeyi ve telefon telinden buşon üzerine tel takviyesi yapmayı ihmal etmemek lazım.
bu bağsettiğiniz tel takviyesi veya para eklemek çok eskiden kullanılan bir yöntemdir eğer sigorta atıyorsa sistemde hata vardır ve hata düzelmeden sigortayı kaldıramazsınız
 
bu bağsettiğiniz tel takviyesi veya para eklemek çok eskiden kullanılan bir yöntemdir eğer sigorta atıyorsa sistemde hata vardır ve hata düzelmeden sigortayı kaldıramazsınız
Motorları sigorta ile korumak yerine şimdi üstünden ayar yapılan birşeyler çıkmış. Onlar daha iyi diyorlar ustam . Ama adini bilmiyorum . Motor saklama şalteri mi yoksa , motor izleme şalteri mi öyle birşeymis . Senin bilgin var mı ustam. Hatta start stop falan lazım değil. Direk üstünden basip motora yol verebiliyormuşsun herhalde . Şahane değil mi ?
 
enversör şalter motora yön veriyor bağsettiğin bu olabilir ama motorun sıcaklığını ptc termistör ölçer ve belirili sıcaklıktan sonra kapatır eğer motoru çift yön çalıştırmak istiyorsan ya enversör şalter ya da 2 tane kondüstör kullanmalısın ama tek bir alet olup bu bahsettiklerini yapanını bilmiyorum
 
Motorları sigorta ile korumak yerine şimdi üstünden ayar yapılan birşeyler çıkmış. Onlar daha iyi diyorlar ustam . Ama adini bilmiyorum . Motor saklama şalteri mi yoksa , motor izleme şalteri mi öyle birşeymis . Senin bilgin var mı ustam. Hatta start stop falan lazım değil. Direk üstünden basip motora yol verebiliyormuşsun herhalde . Şahane değil mi ?
😜😜
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,980
Son üye
shield325

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst