PC'ler ve teknolojik sohbetler.

Trafo arızasıysa durum kötü elektrik yokmuş cihazda
Ben trafo değilde cihazı aktif eden röle yada girişteki başka bir elemandan şüphelenmiştim, trafo bozulduysa zaten o amplideki çoğu eleman da bozulmuş olabilir :D
Sadece tahmin tabii içini açmadan anlamak zor.

Elimde aynı arızaya benzer bir ampli daha var. Yedek parça olarak aldığım hurda amplimin aynısından bi tane daha var. Ancak trafosu çalışıyor sadece röle çekmiyor.
 
@Mr_YAMYAM hocam resimdeki mikrofonların en kaliteli olanını nasıl anlayabilirim? Hepsini ölçtüm yaklaşık 1.2 KΩ -2,01 KΩ arasında değer gösteriyorlar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4291.JPG
    IMG_4291.JPG
    101.2 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_4292.JPG
    IMG_4292.JPG
    103.3 KB · Görüntüleme: 4
@Mr_YAMYAM hocam resimdeki mikrofonların en kaliteli olanını nasıl anlayabilirim? Hepsini ölçtüm yaklaşık 1.2 KΩ -2,01 KΩ arasında değer gösteriyorlar.
Omaj ölçümü ile kalite anlaşılamaz.
Kaliteyi belirleyen unsurlar.
1) Frekans karakteristiği.
Tüm frekansları eşit yükseltme özelliği.
2) Çıkış seviyesi.
Genellikle tüm mikrofonlarda 1-2mV civarı gibi olsa da membran büyüklüğü ve hassaslığı büyük etkendir.
Kapasitif mikrofonlarda boyut hemen hemen aynı olduğu için test edilmesi gereklidir.
 
@ozgurece35
27. dakikaya geldim beynim buruştu.
Herif anlatırken bile tekniklerin ne olduğunu bilmeden anlatıyor.
Yoh sessizlikmiş, yoh bilmem ne imiş, zırvalayıp duruyo. Artık kusura bakmasın.
Yıllarca bu konularda eğitim aldım. Yıllarca test ve tamirat yaptım.
Adam distorsiyondan bahsediyo ama distorsiyonu ölçebilmekten bahsetmiyo.
Bir amplide 3 temel unsur bulunur.
1 Frekans cevabı.
Her lineer ampli 20Hz ten 20kHz e kadar olan frekansları eşit olarak yükseltebilmelidir. Hoparlörü sürebilme kabiliyeti ve dumping faktör doğrultusunda bu frekanslar yük üzerinde farklı genliklerde oluyorsa, o amplinin dumping faktörü kötüdür demektir.
Teorik olarak lambalı bir amplinin çıkışında trafo bulunmaktadır. Trafo bulunduğu için de çıkış empedansı tam güç sürülmesi kuralları doğrultusunda eşit olma zorunluluğu vardır.
Bu anlamda çıkışında trafo kullanılan ve özellikle lambalı tasarımlarda dumping faktöründen bahsedilemez. Çünkü bu tür amplilerde dumping faktör 1:1 dir.
2) 50-70 desibellerden bahsederek sessizlik falan dediği şey bir amplinin GÜRÜLTÜ faktörüdür. Teknikte çok önemlidir.
Vatandaş diyor ki normal bir amplinin sönümleme faktörü yani gürültü seviyesi 50db nin altında ise yeterlidir. Teknik olarak amatör bir tasarım için verilmiş bir gürültü değeridir. Ama vatandaş bunu bilemediği için kem küm edip duruyo.
Tabii ki bu olay aynı zamanda kanallar arası karışma gürültüsü de olabilir.
Ancak bu gürültü zaten belli seviyenin üzerinde ise dinleyici bunu hemen anlar.
70db gürültü seviyesi, yüksek güçlü ampliler için oldukça zor elde edilebilir bir gürültü seviyesidir. Çünkü ampli gücünü artırmak için voltaj kazancının da artırılması gerekir. Voltaj kazancının 2 katı artırılması ampli gürültü seviyesinde veya çıkış gücünde 2 katı artış anlamına gelir. Bu da 3 db fark demektir.
Örneğin senin amplinin gürültü seviyesi -63 db ise ampli kazancını 3db artırırsak senin amplinin teorik çıkış gücü 60W a çıkacak demektir. Giriş gürültü seviyesi de 2 katı artacağı için -63db olan gürültü seviyen -60db olacaktır.
Her iki durum teknik olarak incelendiğinde gürültü seviyesi -60db olan 60W lık bir amplinin sunduğu dinamik alan ile gürültü seviyesi -63db olan 30W lık bir amplinin dinleyicilere sunabildiği dinamik alan eşittir.
Tabii ki sunulan bu dinamik alanın, hangi frekans bölgelerinde kaç db olduğu ölçülürse, işte o zaman dananın kuyruğu kopacaktır.
CCIR normlarına göre tüm frekans bölgesinde aynı gürültü seviyelerinin olduğu varsayılırsa, yani spectrumda bass bölgeleri ila en üst tiz bölgelerinin gürültü faktörleri örneğin 65db ise, tiz bölgelerinde çok az dinamik alan sunabildiği, dolayısı ile tiz seslerin daha kötü algılandığı gerçekliği oluşur.
Çünkü müziğin mantalitesi gereği tiz bölgesi yüksek enerjili bölgeler olduğu için spectrumda takribi -40 veya daha aşağı seviyelerde olduğu rahatlıkla görülecektir. Amplinin toplam kazanç faktörü eklendiğinde veya sıfır db kazanç faktörü için tiz bölgesini de 30db yükseltebiliyorsak, amplimizin toplam kazancı ile birlikte çıkıştan elde edebileceğimiz toplam güç veya dinamik alan çok küçük seviyelerde olabilecektir.
Yani bu seviyeyi hoparlörden aynen aldığımız varsayarsak, tiz bölgesi toplam gücümüz belki de 1W gibi olacaktır.
@sasen1 in technics SU V-620 bu sebeple LM1875 li amplisinden daha temiz çalamıyo.
Keza benim tasarımım olan STK lı amplilerde de tiz bölgesi dinamik alan mümkün mertebe geniş yapılabilmiştir.
Tiz bölgesi dinamik alanı, başta kondansatörler olmak üzere, devrede kullanılan yarı iletkenler ile doğrudan ilgilidir. Çünkü yüksek frekanslarda bu gibi devre elemanlarının davranışları çok farklı olmaktadır.

3-Distorsiyon faktörü
Bir amplinin distorsiyonu şöyledir böyledir , ben o amplideki distorsiyonları duyarım gibi ifadeler teknikten anlamayan kişiler uydurmuştur.
Distorsiyon demek Türkçe anlamı ile bozulma demek olup, sadece ve sadece distorsiyon ölçebilen pahalı aygıtlarla yapılabilir. Bir videoda bir vatandaş demiyorsa ki...
''ben bu amplinin distorsiyonunu şu ölçü aleti ile ölçtüm ve şu değeri buldum.''
Bu vatandaşın tüm sözleri uyduruk ve dedikodudan başka bir şey değildir.
Eğer hatırlarsan senin STK lı amplin için 32Hz lerden itibaren bazı temel frekanslarda distorsiyon ölçümü yapılmış ve makul mantıklı sonuçlar alınmıştır.
Eğer bir firma bu amplnin distorsiyonu %001 dir bile diyorsa, teknik olarak o firmaya güvenilmez. Tüm frekans bölgesinde olmasa da bazı temel frekans bölgelerindeki distorsiyon seviyesini tam ve doğru olarak ölçüp te lanse edebiliyorsa ancak o firma gerçekten güvenilir bir firmadır.
 
@sasen1
Sana öneri.
https://www.kartusmarkt.com/yapışkanlı sticker şeffaf
Bir inkjet printer ile fotoğraf kalitesinde baskı yapabileceğin bir ürün.
NASIL YAPILIR?
Önce CAD programı ile display oluşturulur.
Senin displayinin ön tarafına alüminyum kalın folyo yapıştırılır.
Alüminyum folyo dipten ışığı yansıttığı için yazıların daha berrak görünecektir.
Ancak LED'lerin üzeri kapanacağı için, ya folyoyu led sırasından kesmelisin, ya da ledleri komple çıkartarak deliklerden alüminyum folyoyu delmelisin.
Alüminyum folyo kolay yapışsa da kolayca ayrılabilir. Bu sebeple iyi ve uygun bir yapıştırıcı kullanmalısın.
Folyo halledildikten sonra CAD ile oluşturmuş olduğun çizimleri A4 kağıdına yedekli olarak sığdığı kadar çoğaltıp yüksek çözünürlükle displayı stickere bas.
Sonra her bir display bölgesini makas veya varsa giyotin ile keserek tam displaye oturtarak yapıştır.
Yapıştırma esnasında hata olursa sticker baskısı da ölecektir bu sebeple bir A4 kağıdına aldığı kadar yapabilirsin.
@sasen1 için KÖTEK :oops:🔨
Teek ile uslananın hakkı tekdir.
Tek bir ile uslanmayanın hakkı KÖTEK'dir. :D
 
@sasen1 için KÖTEK :oops:🔨
Teek ile uslananın hakkı tekdir.
Tek bir ile uslanmayanın hakkı KÖTEK'dir. :D
Aslında her şey buraya kadar yukarıda anlattığınız gibi oldu.Sorun şeffaf sticker üzerine yapılan baskıda.Led altlarında ve yazılarda beyaz rengin çıkmamış olması.Şeffaf yüzeyde daha kaliteli bir baskı gerekiyor demekki.Şeffaf stickerda beyaz oluşmuyor galiba.

AKAI amplinin orginal displayindeki gibi siyah art alan olmasını istediğim için biraz sıkıntı oluyor.Şeffaf stickerda delikler ve yazılar hariç siyah renkte alttına aluminyum folyo koysam üstü siyah olunca zaten yazılarda da bir aydınlanma olmayacak diye düşünüyorum.Daha iyi bir baskı yöntemi bulmam lazım.
 

Ekli dosyalar

  • AKAI_DISPLAY.png
    AKAI_DISPLAY.png
    672.6 KB · Görüntüleme: 7
Aslında her şey buraya kadar yukarıda anlattığınız gibi oldu.Sorun şeffaf sticker üzerine yapılan baskıda.Led altlarında ve yazılarda beyaz rengin çıkmamış olması.Şeffaf yüzeyde daha kaliteli bir baskı gerekiyor demekki.Şeffaf stickerda beyaz oluşmuyor galiba.

AKAI amplinin orginal displayindeki gibi siyah art alan olmasını istediğim için biraz sıkıntı oluyor.Şeffaf stickerda delikler ve yazılar hariç siyah renkte alttına aluminyum folyo koysam üstü siyah olunca zaten yazılarda da bir aydınlanma olmayacak diye düşünüyorum.Daha iyi bir baskı yöntemi bulmam lazım.
Senin sticker fotokopy yöntemi ile yapılmış. Bu yüzden yazı yoğunluğu çok düşüktür.
Şeffaf stickerlerde arka plan rengi beyaz ise yazılar rahatlıkla görünecektir. Ama arka plan rengi siyah ise şeffaf stickerden geçen ortam ışığı siyahtan yansımayacağı için tüm yazılar silik çıkacaktır.
Senin tüm stickerin arka plan rengi zaten siyah. Dolayısı ile arka plan rengi ile uğraşmayacaksın. Stickeri yapıştırdığında baskı renklerin ne ise öyle görünecektir. Dolayısı ile alüminyum folyo veya beyaz kağıt yapmış olsaydın, senin sticker baskıdan çıktığı hali ile görünecekti.
Dikkat edersen stickerin ilk baskısı normal görünüyor. Çünkü arkasında beyaz kağıt var.
Daha iyi baskı yöntemi yoktur. @ozgurece35 in displayi gibi yapsan dahi, ki o baskı 3200dpi foto baskısıdır, arka plan koyu olduğu sürece şeffaf stickerler boğulur.
Özgürün amplisindeki arka plan rengi gümüşi renkli plastik olduğu için ışığı yansıtır.
Stickerin yedeği varsa söylediklerimi test edebilirsin.
En iyi yöntem arkaya bir folyo veya beyaz kağıt yapıştırman olacaktır.
Eğer boyama tekniği ile yapabilirsen arka planı parlak beyaz gibi boyayabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,976
Son üye
ARALSAN

Yeni konular

Geri
Üst