Motor bağlantı

Rascon54

Üye
Katılım
29 Ağu 2017
Mesajlar
119
Puanları
1
Yaş
38
Sayın ustalar motor üzerinde 6 adet kablo var karşılıklı 3 3 bide kontaktör den gelen 3 kablo 380 volt 380 klemens kutusunda 3 üne giriyor kalan karşıdaki 3 tanesi birbirine köprü konumda bu köprü klemens kutusundan kopmuş kavrulmuş bu üçünü birbirine bağlayıp bantlasam olurmu teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
olur bir sıkıntı olmaz yeterki gevşek bırakma motorun yıldız bağlantı anlatığına göre foto atarsan daha iyi olur
 
Aynen hocam yıldız yanyana köprülerdi klemens kavrulmuş kopmuş.
 
Aynen hocam yıldız yanyana köprülerdi klemens kavrulmuş kopmuş.
düzgün bir bağlantı yap sıkıntı olmaz motor bağlantı klemensini değiştirebilirsin yok ise dediğin gibi klemens ile de yapabilirsin gevşek olmamasına dikkat et bu kadar
 
Merhaba;
Benim benzer konuda yeni bir sorum olacak. Destek verirseniz sevinirim. Metal presinde bulunan çift devirli bir asenkron motor, start butonuna basıldığında ses çıkarıyor ama dönmüyor, 3-5 sn sonra termik atıyor. Ya iki faza kaldı veya sargılardan biri yandı (yanık kokusu da yok, iki faza kalma ihtimali yüksek). Kontaktör bobini çalışıyor. 3 fazın gelip gelmediğini ve sargıların sağlam olup olmadığını nasıl test edebilirim?
Teşekkürler.
 
Merhaba. Önce kontaktöre manuel olarak, (Kontaktör bobinine bir enerji vermeden) bir tornavidanın ucuyla elinizle manuel olarak tam bastırınca, bu 3 ayrı kontağın üçünün de akımı tam geçirip geçirmediğini, avometreyle kontaktörün giriş ve çıkış kontak bağlantısı uçlarına, avometrenin prob uçlarını, omaj ölçümündeyken değdirip omaj kontrolünü yapmanızda büyük yarar vardır. Bundan sonrasında yani bu kontaklardan tam emin olunduğunda, bu 3 fazlı motor sarımlarındaki olası bir sıkıntıyı avometre ve megerle ayrı ayrı ölçerek ölçümleyebilirsiniz. Çünkü bu sıkıntının direk kontaktör kontaklarıyla veya motor sargı tarafının sorumlu olabilmesi şeklinde 2 olası arızası ayrı ayrı ortaya çıkmış bulunabilir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba;
Benim benzer konuda yeni bir sorum olacak. Destek verirseniz sevinirim. Metal presinde bulunan çift devirli bir asenkron motor, start butonuna basıldığında ses çıkarıyor ama dönmüyor, 3-5 sn sonra termik atıyor. Ya iki faza kaldı veya sargılardan biri yandı (yanık kokusu da yok, iki faza kalma ihtimali yüksek). Kontaktör bobini çalışıyor. 3 fazın gelip gelmediğini ve sargıların sağlam olup olmadığını nasıl test edebilirim?
Teşekkürler.
Motorun uclarini sok emniyetli bir sekilde kabloya 3 fazin gelip gelmediginden emin ol.sokmusken motorunu da olcersin.eger 3 faz saglam geliyor ve motor sargilarinda saglam gorunuyorsa motor rulmanlari gitmisbde olabilir.baska bir secenek kalmiyor zaten 3 faz gelmiyorsa kablonu ve kontaktor cikisini kontrol edersin.sargi gidikse motoru degistireceksin yada son secenek motor on arka rulmanlari degostireceksin.
 
Sayın ustalar elektrikte dönüş nedir kaç seferdir bakıyorum faz kahvede kontrol kalemi yanıyor nötr maviyi bi tutuyorum felaket çarpılıyorum.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,719
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst