Dahlender çift devir motor bağlantı

Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
21
Puanları
1
Soru 1- dahlender motorun baglantisini teyit edeyim
Motorun baglanti klemensleri su sekil
U1 V1 W1
U2 V2 W2 seklinde

U1 V1 W1 enerjilendiginde karsi klemensler boş kalacak motor dusuk devirde calisacak

U1 V1 W1 Köprülendiginde
U2 V2 W2 den enerji geldiginde yüksek devir calisacak

Bu 2 geciste motorun yonu degismemesi icin fazları karşılıklı olarak dagittimizi dusunursek sirasiyla R S T
Dusuk devirde U1-R fazı V1-S fazı W1-T fazı
Yuksek devirde U2 -T fazi V2-S fazı W2-R fazı

Buraya kadar dogrumu ?
Dogruysa
Soru 2
motor yüksek devir calisip düsük devire gecerse sorun olurmu
Soru3
motor dusuk devir calisip yuksek devire geçerse sorun olurmu
Simdiden Teşekkürler
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Soru 1- dahlender motorun baglantisini teyit edeyim
Motorun baglanti klemensleri su sekil
U1 V1 W1
U2 V2 W2 seklinde

U1 V1 W1 enerjilendiginde karsi klemensler boş kalacak motor dusuk devirde calisacak

U1 V1 W1 Köprülendiginde
U2 V2 W2 den enerji geldiginde yüksek devir calisacak

Bu 2 geciste motorun yonu degismemesi icin fazları karşılıklı olarak dagittimizi dusunursek sirasiyla R S T
Dusuk devirde U1-R fazı V1-S fazı W1-T fazı
Yuksek devirde U2 -T fazi V2-S fazı W2-R fazı

Buraya kadar dogrumu ?
Dogruysa
Soru 2
motor yüksek devir calisip düsük devire gecerse sorun olurmu
Soru3
motor dusuk devir calisip yuksek devire geçerse sorun olurmu
Simdiden Teşekkürler

düşük ya da yüksek devir fark etmez:
U, V, W sargılarının giriş ya da çıkışları aynı fazlara bağlanması gerekiyor.
 
Peki ustam vuruntu yapar mı devir değişimlerinde? Sonra erkenden baskı balata yemiyelim.

arkadaşımızın kafası karışık olduğu için böyle bi açıklama yaptım. yüksek devirde kullanılacaksa prensip gereği her zaman düşük devirle yol verilir daha sonra yüksek devire geçilir. direkt yüksek devirle çalıştırılmaz.
 
bobinajcılar sarabiliyor mu bu motoru normal 2 yada 4 kutup götürsek bu tip yapabilirler mi
 
Soru 1- dahlender motorun baglantisini teyit edeyim
Motorun baglanti klemensleri su sekil
U1 V1 W1
U2 V2 W2 seklinde

U1 V1 W1 enerjilendiginde karsi klemensler boş kalacak motor dusuk devirde calisacak

U1 V1 W1 Köprülendiginde
U2 V2 W2 den enerji geldiginde yüksek devir calisacak

Bu 2 geciste motorun yonu degismemesi icin fazları karşılıklı olarak dagittimizi dusunursek sirasiyla R S T
Dusuk devirde U1-R fazı V1-S fazı W1-T fazı
Yuksek devirde U2 -T fazi V2-S fazı W2-R fazı

Buraya kadar dogrumu ?
Dogruysa
Soru 2
motor yüksek devir calisip düsük devire gecerse sorun olurmu
Soru3
motor dusuk devir calisip yuksek devire geçerse sorun olurmu
Simdiden Teşekkürler

şimdi anladım sıkıntınızı.

bi (tek devir) motora Y/Ü yol verme başka bi şey,
dahlender motoru Y/Ü bağlantı konfigürasyonlarıyla iki ayrı devirde çalıştırmak daha başka bi şey,
büyük güçlü bi dahlender motoru Y/Ü yol vermek ve daha sonra Y/Ü bağlantı konfigürasyonlarıyla iki ayrı devirde çalıştırmak çok başka bi şey.

bu kafa karışıklığıyla ikinci bi konu açarak maalesef forumu da karıştırdınız.
 
şimdi anladım sıkıntınızı.

bi (tek devir) motora Y/Ü yol verme başka bi şey,
dahlender motoru Y/Ü bağlantı konfigürasyonlarıyla iki ayrı devirde çalıştırmak daha başka bi şey,
büyük güçlü bi dahlender motoru Y/Ü yol vermek ve daha sonra Y/Ü bağlantı konfigürasyonlarıyla iki ayrı devirde çalıştırmak çok başka bi şey.

bu kafa karışıklığıyla ikinci bi konu açarak maalesef forumu da karıştırdınız.
Biraz öyle oldu ustam :) ekteki motor etiketine göre motora dd kalkış icin u1 v1 w1 den besliyorum u2 v2 w2 boş
Yd icin ise u1 v1 w1 i yildiz yapip u2 v2 w2 den besliyorum.
Dönüş yönü farkli olmamasi icinde dd ve yd yi ayri ayri deneyip bakicam eger terslik olursa ona gore mudahele edicem
 

Ekli dosyalar

  • 20230822_102557.jpg
    20230822_102557.jpg
    358.2 KB · Görüntüleme: 16
Biraz öyle oldu ustam :) ekteki motor etiketine göre motora dd kalkış icin u1 v1 w1 den besliyorum u2 v2 w2 boş
Yd icin ise u1 v1 w1 i yildiz yapip u2 v2 w2 den besliyorum.
Dönüş yönü farkli olmamasi icinde dd ve yd yi ayri ayri deneyip bakicam eger terslik olursa ona gore mudahele edicem

  1. U1 veya U2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin R fazını bağlayabilirsin.
  2. V1 veya V2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin buna S fazını bağlayabilirsin.
  3. W1 veya W2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin buna da T fazını bağlayabilirsin
güzel kardeşim tane tane yazarak sana yardımcı olmaya çalışıyorum. yukarıdaki üç maddeyi uygularsan düşük ve yüksek devirde motorlar MUTLAKA AYNI YÖNE DÖNERLER.
 
  1. U1 veya U2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin R fazını bağlayabilirsin.
  2. V1 veya V2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin buna S fazını bağlayabilirsin.
  3. W1 veya W2 besleme fazları hangi devirde olursa olsun aynı faz gelecek. örneğin buna da T fazını bağlayabilirsin
güzel kardeşim tane tane yazarak sana yardımcı olmaya çalışıyorum. yukarıdaki üç maddeyi uygularsan düşük ve yüksek devirde motorlar MUTLAKA AYNI YÖNE
Tamamdır teşekkürler
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,194
Mesajlar
915,741
Kullanıcılar
449,969
Son üye
kdrtkn

Yeni konular

Geri
Üst