Mini jeneratör yapımı

Sonuçta elektrik de fosil yakıt da bir enerji türüdür. Alt yapısı uygun olduğundan elektrik tercih ediliyor olabilir. Havada üretmek mantıklı değil! Onun yerine İHA gibi doğrudan fosil yakıtlı bir sistem düşünün ki menzili ve uçuş süresini uzatabilesiniz. Diğer türlü elektrik üretmek için ek donanımın yükü, elde etmeyi düşündüğünüz menzile pek bir faydası olmayacaktır. En azından beklentiyi karşılamayacaktır.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Diğer türlü elektrik üretmek için ek donanımın yükü, elde etmeyi düşündüğünüz menzile pek bir faydası olmayacaktır. En azından beklentiyi karşılamayacaktır.

Bunu denemeden bilemeyiz. Yurtdışında ki örnekleri başarılı olduğunu gösteriyor. Yapmak istediğim şey zaten iha ama uçak değil multikopter. Dolayı ile fosil yakıtlı motor kullanan multikopter yapmam çok daha maliyetli olacaktır. Uçak uzun uçuş sürelerini pil ile sağlıyor ancak bağımlılıkları fazla. Kalkış,iniş noktası zorunluluğu, uçuş dinamiği, kullanım tecrübesi gibi bağımlılıklar ilk aklıma gelenler.

bizim yaptığımız işin doğası gereği dağ başında da çalışabiliyoruz düz ovada da çalışabiliyoruz. cihazı çantadan çıkarıp uçuşu yapmamız ve aynı basitlikle toplayıp bitirmemiz gerek.
 
Model uçak ve model araba motorlarına bakmak lazım belki onlardan bir şeyler çıkar. Başarılar dilerim.:)
 
Model uçak ve model araba motorlarına bakmak lazım belki onlardan bir şeyler çıkar. Başarılar dilerim.:)

Aynen öyle. Model araba motorları ufak kalıyor ama uçak motorları çok uygun bu iş için. Bir önceki sayfada gönderdiğim postta ki resimde benzinli uçak motoru ve elektrik motorunun birleştirilmiş hali görünüyor. Bende benzer bir şey yapmak istiyorum. Ama elektronik olarak bunun kontrolü kısmı kafamı kurcalıyor. Benzinli motorlar için elektronik ateşleme sistemleri gördüm ama tecrübe etmediğim için araştırma aşamasındayım hala.
 
Yapılmak istenen şey mantıklı büyük dronlar için..Zira multikopter dizaynlarda her pale hareket iletmek son derece karmaşık bir mekanik gerektirdiği gibi pallerin devrini ayarlamak nerede ise imkansız hale getirir.Buda dronu kumanda edemezsiniz demek.

Konuya gelince. İlk olarak motor rölanti devri 1300 dev/dk civarında ki bu devir motorun ideal devri değildir ve yüke bindiği an stop eder.O yüzden motorun devir ve tork eğrisi bilinmeli ilk önce.Bu sayede en yüksek torku hangi devirde verdiği bilinip o devirde yada (yakıt ekonomisi için) o devre yakın bir devirde sabit olarak çalışmasını sağlamak lazım.

Daha sonra jenetatör görevi görecek motor seçilerek bununda istenen volt ve amperi üretecek devri hesaplanmalı.

3. aşama ise bu iki motor birbirine aküple edilirken araya bir adet redüktör (ve gerekirse kavrama) koyulmalı ki motor en yüksek torku üretirken devride enerji üretmeye müsait şekilde olmalı.Yukarıda okuduğum kadarı ile bu redükte işi atlanmış vaziyette.
 
Daha sonra jenetatör görevi görecek motor seçilerek bununda istenen volt ve amperi üretecek devri hesaplanmalı.

3. aşama ise bu iki motor birbirine aküple edilirken araya bir adet redüktör (ve gerekirse kavrama) koyulmalı ki motor en yüksek torku üretirken devride enerji üretmeye müsait şekilde olmalı.Yukarıda okuduğum kadarı ile bu redükte işi atlanmış vaziyette.


İşin elektronik kısmını anlamaya çalışıyorum. Birde bahsettiğiniz motor devri konusu var çözmeye çalıştığım.
Kullanmak istediğim benzinli uçak motoru 7-8 bin devir çeviriyor. Buna bağlayacağım elektrik motoru nasıl bir motor olmalı onu bulamadım. Elde etmek istediğim voltaj 48V bu da lipo pil tabiri ile 12S.
12S destekli rc uçak motorları bu kadar hızlı dönmüyorlar maks 4 bin devir. Ben uçak motorunu bu devirlerde döndürdüğümde istediğim verimi alabilecekmiyim hesap edemiyorum. Ama hesaplayabilecek bir yöntemi olmalı diye düşünüyorum.
 
Devire çok takılmayın, kasnak-kayış ya da dişli çifti ile deviri değiştirmek mümkün.
 
Daha once yazdim mi hatırlamıyorum.

Sabit magnetli bir motoru herhangi bir şekilde kuvvet ile dondurdugunuzde çıkışından voltaj alirsiniz.

Asıl soru ? Yükünüz sabit degil. Siz dronu yükseltmek icin kumandanızın ilgili kolunu hareket ettirdiniz. Esc komutu aldı ve motorlara uygulanan frekans yükseltildi. Frekansın yükseltilmesi esc nin guc kaynagindan çektiği akimi arttırdı. Bu esnada motor ve alternatorunuz bu akim değişimini karşılayabilecek mi? Lipo piller anlık 50 100 amper verecek. Gorseldeki motor yuke binince ayni hızda devir arttırmak icin nasil düzeltme yapacak?

Bunlar ciddi sorunlar.

Yapmayı düşündüğünüz proje dusuk akim ceken bir devre olsa çıkışta uygun bir regule devresi ile bu durumu kompanze edebilirsiniz. Bu projede nasil olacak bilemiyorum.
 
Verdiğiniz örnek motorlardaki tablolara bakarsak anladığım kadarı ile her bir motor için yaklaşık 1000 W'lık güç gerekecek. Bu durumda seçtiğiniz benzinli motorun gücü yetmeyecek. Üstelik daha verim hesaba katılmadı. Dinamo olarak da 7-8000 rpm de 7000 W verebilecek dinamo gerek.Yük değiştikçe benzinli motorun bu yükü karşılaması gerekecek. Bunun için de bir govarnör sistemi kurulması gerekecek.
 
Verdiğiniz örnek motorlardaki tablolara bakarsak anladığım kadarı ile her bir motor için yaklaşık 1000 W'lık güç gerekecek. Bu durumda seçtiğiniz benzinli motorun gücü yetmeyecek. Üstelik daha verim hesaba katılmadı. Dinamo olarak da 7-8000 rpm de 7000 W verebilecek dinamo gerek.Yük değiştikçe benzinli motorun bu yükü karşılaması gerekecek. Bunun için de bir govarnör sistemi kurulması gerekecek.

Niçin governör kullanmak gerek?
İçten yanmalı motor jeneratör görevini görecek motoru sabit bir devirde çevirse ve sistem devamlı olarak aynı voltta ve amper de güç üretse daha iyi değil mi?
Ayrıca uçması gereken bir cisme ağırlık yapacak parça eklemekte mantıklı değil.
İşin elektronik kısmını anlamaya çalışıyorum. Birde bahsettiğiniz motor devri konusu var çözmeye çalıştığım.
Kullanmak istediğim benzinli uçak motoru 7-8 bin devir çeviriyor. Buna bağlayacağım elektrik motoru nasıl bir motor olmalı onu bulamadım. Elde etmek istediğim voltaj 48V bu da lipo pil tabiri ile 12S.
12S destekli rc uçak motorları bu kadar hızlı dönmüyorlar maks 4 bin devir. Ben uçak motorunu bu devirlerde döndürdüğümde istediğim verimi alabilecekmiyim hesap edemiyorum. Ama hesaplayabilecek bir yöntemi olmalı diye düşünüyorum.

Siz RC uçak mı yapacaksınız yoksa dron mu?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,942
Son üye
Nzmtekin

Yeni konular

Geri
Üst