Mini jeneratör yapımı

Evet motorunuz baya guclu bir motor 5.5 hp yaklasik 4 kW mil gucu demektir.

Bu motorla 1 kw alternator döndürebilirsiniz . Motor devri 1300 ile 7600 arasi imis.

Bana sorarsaniz bu motora 14 volt 100 anper bir arac alternatoru baglarsaniz ve arac sarj konjektoru kullanirsaniz bu ikili ile birlikte sabit 12 - 14 volt alirsiniz. Eger alternatoru 24 volt secerseniz 24 volt alirsiniz. Devirde 3000 devirlerde bu gucu alabileceginizi dusunuyorum. Yine arac alternatorunun cikisinda diyotlarla beraber DC cikis alabilirsiniz.

Tabi bunları kabaca hesapliyoruz. Cqlistirip denemeden olurmu kesin bir sey soyleyemem ancak guc ve hesaba gore olumsuz bir durum yok.

Bir nevi benzinli jenerator yapmak gibi.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bir nevi benzinli jenerator yapmak gibi.

amaç o zaten ancak mümkün mertebe kompakt ve ufak bir yapıda yapmak. Araç alternatörleri hem büyük hem ağır. O yüzden kullanamam. Resimlerini gönderdiğim motor ikilisi ile yapmam lazım. Ancak bunu tamamlayacak istediğim voltajları verebilecek devreye ihtiyacım var.

eğer drone altına sığabilecek kadar küçük ve hafif oluyor ve istediğim voltajı sürekli olarak sağlayabiliyorsa tabi ki olabilir. Bu konuda hiç bir bilgim olmadığı için değerlendirmemiştim.
 
Tekrar merhabalar,

Bu model uçak motoru ile bu brushless motoru birleştirip elektrik üretebilirsiniz.

Ancak bu sistemde çıkış voltajı stabil olmayacaktır. Değişken yüke ve devire göre çıkış voltajınız geniş bir aralıkta oynayacaktır. Ürettiğiniz gerilimi regüle etmek için iyi bir çözüm bulmanız gerekiyor.

Bu çözüm için ,

Öncelikle bu motorla çıkacağınız maksimum voltajı belirlemelisiniz. Ayrıca bu motordan çekeceğiniz maksimum akımı belirleyeceksiniz. Daha sonra hedef voltajı belirleyip buna göre bir regülatör almalı yada dizayn etmelisiniz.

Hedef voltajınız ürelinenin altında olursa step down regülatörler piyasada mevcut. 10 - 15 ampere kadar var ancak ihtiyaç akımınız yüksek ise bu regülatörü kendiniz dizayn etmeniz gerekebilir.

Hangi ildesiniz?

Şu bilgileri verebilirseniz ,

Üretilen maksimum ve minimum gerilim :
Hedef dönüştürülecek voltaj :
Hedef akım :

iyi çalışmalar.
 
Hangi ildesiniz?

Şu bilgileri verebilirseniz ,

Üretilen maksimum ve minimum gerilim :
Hedef dönüştürülecek voltaj :
Hedef akım :

iyi çalışmalar.

Merhaba

İstanbuldayım

Üretilen maksimum ve minimum gerilim kullanılacak brushless motora göre değişkenlik gösterecektir. Ancak amacım 17v altında olmamak kaydı ile ne gerilim üretilirse üretilsin onu 17-48v aralığında ayarlayabilmek.
Hedef akım ise en az 60a en çok 100a
 
Son düzenleme:
Bu sistemin bir avantajı oluyor mu?
Trenlerde benzer durum var,
jeneratör ile elektrik üretilip tren elektrik motoru ile hareket ettiriliyor.
İlk duyduğumda bayağı garipsemiştim ama
o ağırlıkta bir trenin yokuş yukarı kalkış yapabilmesi yanmalı motorlarla pratik değil
bu vb. nedenlerle jeneratör ve elektrik motoru kullanılıyormuş.

Sizin sistemde artısı ne olacak?
 
Yanlış anlamadıysam arkadaş daha uzun süreli uçuş - kullanım süresi hedefliyor. Pilin verdiği sınırlı elektriği arttırmış oluyorsunuz fakat ekstra ağırlık ile süre yine kısalıyor, optimum çözüm değil maalesef. Regülatör çipini / devresini özel üretmeniz gerekebilir. Bunların hepsi maliyete cüzdana bakar.

İşin diğer kısmı ufak bir motorla 60 - 100A elde etmek fazla iyimser uçuk hayal olur. Elinde bu tertip olup motorun 1 kablosundan geçen akımı ölçebilecek biri olsa pek çoğumuz için aydınlatıcı olur.
 
Acikcasi amac bir dron uzerinde benzinli motor ile elektrik uretip bu elektrikle dronu beslemekse bu bana pek mantikli gelmedi. Benzinli motor zaten hareket enerjisi uretiyor bunu bir daha elektrige donusturup sonra yine harekete donusturmek cok mantikli degil.
 
Acikcasi amac bir dron uzerinde benzinli motor ile elektrik uretip bu elektrikle dronu beslemekse bu bana pek mantikli gelmedi. Benzinli motor zaten hareket enerjisi uretiyor bunu bir daha elektrige donusturup sonra yine harekete donusturmek cok mantikli degil.

Burda mantık çerçevesinde iş yapmıyoruz ki. Zaten mantıksız olan iş görüyor. Tam olarak yapmak istediğim şey şöyle.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.JPG
    Ekran Alıntısı.JPG
    43.2 KB · Görüntüleme: 22
Yapılmak istenen dron üzerinde elektrik enerjisi gereksinimini karşılamak mı? Yani mevcut li-on bataryayı şarj için mi? Öyle ise doğrudan fosil yakıtlı patlamalı ya da jet motor daha ekonomik olur diye düşünüyorum. Çünkü çevirmeler her zaman daha verimsiz ve ek yük gerektirir! Yani doğru anladıysam.
Düzeltme; imla
 
Son düzenleme:
Yapılmak istenen dron üzerinde elektrik enerjisi gereksinimini karşılamak mı? Yani mevcut li-on bataryayı şarj için mi? Öyle ise doğrudan fosil yakıtlı patlamalı ya da jet motor daha ekonomik olur diye düşünüyorum. Çünkü çevirmeler her zaman daha verimsiz ve ek yük gerektirir! Yani doğru anladıysam.
Düzeltme; imla

Merhaba

Yapılmak istenen drone üzerinde ki tüm ekipmanların anlık elektrik ihtiyacını bu jeneratör ile karşılamak. Normalde pil ile karşılanan enerji ihtiyacı bu jeneratör ile karşılanacak.
Sizin sistemde artısı ne olacak?

Normalde pil ile karşılanan enerji ihtiyacı bu jeneratör ile karşılanacak. Pil ile maksimum 40 dk gibi bir süre elde edilirken jeneratör ile bu süre saatler mertebesine çıkacak.

Pil ile kullanımda eğer uzun süreli görevler yapacaksanız birden fazla pil ve bunlara uygunda şarj ekipmanı almanız gerekir. Tüm bunlar ciddi maliyetlerdir. Ek olarak pilleri de şarj ederken beklemeniz gerekeceği için zaman maliyeti de eklenebilir. Jeneratörlü sistemde ise maliyetiniz sadece yakıt olacak. Yakıt deponuzun büyüklüğü sizin süre kısıtınız. büyük yakıt deposu uzun uçuş süresi, küçük yakıt deposu kısa uçuş süresi.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,134
Mesajlar
915,322
Kullanıcılar
449,854
Son üye
Enes.trk

Yeni konular

Geri
Üst