Lamba Bağlantı Sorunu

thecarb

Üye
Katılım
25 Eki 2008
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar.
Bikaç sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.

Aracımın motor fanı düğmesi (manuel olarak da açabilmek için) bozuldu. Ben de hazır bozulmuşken üzerinde 12 voltluk lamba olan bir açma kapama düğmesi aldım. Düğmenin arkasında 250 Volt, 2 Amper yazıyor.

1- Sizce bu düğme motor fanının çektiği akımdan ısınır ver sorun yaratır mı?
2- Üzerindeki lambanın 2 bağlantısı var arkada, onlara akım verdiğimde düğme açık da olsa kapalı da olsa yanıyor, sadece düğme açıkken bu lambanın yanması gerekmez mi? Ya da başka bir bağlantı mı yapılıyor bu tarz düğmelerde??
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bazı anahtarlardaki lambalar hatta enerji oldugunda yanar kimisi ise kontak açık oldugunda sendeki hatta enerji oldugunda yanıyo demekki görüldügü kadarıyla orjinal bir parça degil öyleyse anahtarının resmini yollarsan nasıl birşey oldugunu görüp daha mantıklı bir yorum yapabiliriz

anahtarın alternatif akım 220 v 2 a lik senin fanın ise dogru akım 12 v ? amper böyle uyuşmazlık durumlarda anahtarın kaliteside çok etkili oluyo
 
2 tane normal bağlantı yeri var, altta da yine 2 tane lamba için giriş var + - olmak üzere. önde de düğmenin bir kısmında yatay led var, 2. fotoda sol tarafta görülüyor.

işin garip yanı, ilk denedğmde sadece lambaya pil bağlayıp anahtarı aç kapa yaptığmda ışık yanıp sönüyodu anahtarın konumuna göre. ama sonradan lambaya akım verdiğimde yanmaya başladı bağımsız olarak.


bu arada geçici bi bağlama yaptım, ısınma olmadı bikaç dakika, ama uzun süreli kullanımlarda bişey olur mu hala bilemiyorum...
 
arkadasım o anahtarı kulllanma ilerde ısınma ve dc akımdan dolayı on of yaptıgında kontaklardakı ark olusur bozulur baska anahtar kulllan altı porselen 6 amp sıvıç anahtarlar var kulllana bılırsın
 
fanın çektiği amperi ölçebilirsin ona göre şalter tak eğer yerin müsayitse resimdeki şalterden al çok güzel ayrıca ayrı bir hava veriyo arabaya farklı renkleri mevcut fiyatıda yanılmıyorsam 10ytl gibi olması lazım (tabi secim senin :) )

ısınma olayına gelince fanın çekdiği akım var +motordaki ısınma var kısa sürede problem çıkmaz ama motor 90-100o geçtikten sonra yaratır diye düşünüyorum

Açık konumdayken kırmızı ledli ikaz
12V-20A e kadar dayanıklı
Kapak kapatıldığında şalter otomatik olarak kapanır.
 
korkmaz design, o anahtarın kapaksızından vardı, ilkel duruyodu bildiğin :) bu da bana uymaz çünkü inip binerken ayağım çarpıyodu zaten diğerine, bu bi de kapaklı, sağlam kalmaz.. şimdi sizin önerdiğiniz daha küçük boyutlarda bi anahtar yok mu?? kaç amperlik alsam kurtarır dersiniz??
 
orjinal anahtar varmı elindeüstünde bir şey yazıyomu ona göre söylesek doğru olur fanın güc filan biliyormusunuz ?

bence fana bi ampermetre bağlayıp ölcün (imkanınız varsa ve bu işerden anlıyorsanız "elektrik")
 
az-çok anlıyorum bu işlerden ama ampermetrem yok ne yazıkki.. orijinal anahtar olmaz zaten, çünkü bu manuel açmaya gerek olursa diye sonradan yapılmış bişey, yoksa zaten otomatik.. biyerlerden öğrenmeye çalışıyım artık ben bu fanın çektiği amperi, ona göre de bi anahtar bulalım.

maxialem, senin şemaya benzer bişey düşündüm ben de. anahtardan çıkan yere anahtar ışığının artısını bağlıcam, eksisini ise direk şaseye bağlıcam.

bu arada çok teşekkür ederim arkadaşlar yardımlarınız için, kısa sürede sorunlarıma çözüm ürettiniz sağolun..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,336
Mesajlar
916,800
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst